1.034.802

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani Közlemények 1981/1-5.

Az általános iskolai tanítók és tanárok számára - 21. évfolyam 1-5. szám

Tartalom

1. szám
A 20 éves Módszertani Közleményeket méltatta: Dr. Voksán József, Dr. Tarnóc Márton, Dr. Simon Gyula, Dr. Szűcs László, Szabó G. László, Kerényi Jánosné, Tatár István1
Dr. Kerékgyártó Imre: A barátság szerepe a személyiség fejlődésében17
Matyó Ferencné: Hogyan értékelik iskolájukat és a nevelő hatásokat a nyolcadik osztályos tanulók23
Horváth Dénes: A formák sokfélesége28
Dr. Nádori László: A mozgástanulás néhány problémája37
Dr. Bóra Ferenc: Színházi élmény és példaképválasztás 10-11 éves korban41
Új tanterveinkről
Bonifert Domonkosné - Szerdahelyi Ágota: A fizikai feladatok funkciói az új fizikatanításban49
Műhely
Szító Mária: A drámajátékok elemeinek alkalmazása 1. osztályban56
Dr. Vargha László Gyula: Az oktatócsomagról58
Gönczy Tiborné - Dr. Illés András: Egy bemutató tanítás megvalósulásának folyamata és tapasztalatai62
Kelendi Gyuláné: Napközi otthon és a gyermek szabad ideje65
Szemle
Miksa Lajos: A kézikönyvek felhasználhatóságáról70
Dr. Farkas Ferenc: Fabricius-Kovács Ferenc: Kommunikáció és anyanyelvi nevelés74
Tanítványainknak ajánlhatjuk75
2. szám
Erdős János: Hogyan ünnepelhetjük meg Bartók Béla születésének századik évfordulóját?81
Dr. Lachta István: A családban alkalmazott nevelési módszerek és a tanulmányi teljesítmény kapcsolata88
Dr. Kerékgyártó Imre: Szerelem és nevelés91
Dr. Földy Ferenc: A feladatrendszeres oktatás hatása az alsó tagozatos tanulók ismeretelsajátítására99
Új tanterveinkről
Szántó Lajos: Transzparens-javaslatok a fénytan tanításához105
Tuza Tibor: Mitől függ a tantárgyi osztályzat?116
Műhely
Büki Pálné: Az ellenőrzés új útjati kerestem történelemóráimon117
Hunyadi János Általános Iskola osztályfőnöki munkaközössége: Óravázlatok a hazaszeretetre nevelés tárgyköréből124
Hornyák Andrásné: Játékigényt kielégítő testnevelési óra az 5. osztályban128
Hegedűs Andrásné: Felszabadulási emlékműsor131
Szemle
Dr. Sípos Sándorné: A tanárok XI. Nyári Akadémiája a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán135
Dr. Koncz János: Az oktatásügyi és a pedagógusok munkája Franciaországban136
Dr. Szeléndi Gábor: Balázs Mihály és Karlovitz János: Pedagógiai látókör140
Tanítványainknak ajánlhatjuk143
3. szám
Dr. Kerékgyártó Imre: Gyermekek kortársi kapcsolatai145
Miruné Dr. Kittler Júlia: Nevelési célok és feladatok megoldásának lehetőségei a tanítási órákon153
Hertelendi Lajosné - Szegedi János: Az antiszociális növendékek elhelyezésének és nevelésének problémái160
Új tanterveinkről
Antal Jánosné: A technikai tantárgy tapasztalatai az általános iskola 1. osztályában170
Erdei Sándor: Oktatójátékok az 5. osztályos olvasókönyv "Rólad szól a mese" című fejezetéhez174
Miskolczi Józsefné: Néhány transzparenstervezet fizikából179
Műhely
Szederkényi Antalné - Tüske Magdolna: A racionális számok kivonásának tanításáról187
Szabó Lajos: A helytörténet felhasználása a történelem tanításában194
Dr. Fodor Jánosné: Az életszerű párbeszédek tanítása az oroszórán198
Balázsfi István: Országjáró tanulmányi kirándulások a földrajztanár vezetésével200
Szemle
Kovács Kristóf András - Honffy Pál: Filmről, televízióról középiskolásoknak205
Eszik Zoltán: Vészi JÁnos: Alfa születik205
Tanítványainknak ajánlhatjuk208
4. szám
Dr. Kerékgyártó Imre: Tanárok és diákok kapcsolata209
Vidéki Mátyás: Gondolatok a tanári etikáról216
Dr. Geréb György: Neurózis és pedagógiai tevékenység221
Dr. Zukovits Imre: Az oktatás, az ismeretközlés és elsajátítás alapvető fogalmai és azok összefüggései226
Új tanterveinkről
Miskolczi Józsefné - Szántó Lajos: Transzparens javaslatok az elektromos áram hatásai tanításához234
Oláh Emőd: Zökkenőmentes óvoda-iskola átmenet a zenehallgatás területén241
Műhely
Borsodi István: A matematikatanítás néhány problémája a 3. osztályban246
Dr. Békefi Irén - Dr. Sikó Ágnes: Lemeztektonikai ismeretek feldolgozása az általános iskola 7. osztályában249
Miha Tamásné: Osztályfőnöki óra252
H. Tóth Erika: Diáklevelezés, neologizmusok, általános iskolai oroszoktatás255
Szemle
Dr. Bereczki Sándor: Dr. Kálmán György: A politechnikai nevelés korszerű értelmezése261
Miklós Imre: Perendy Mária: Biológiai gyakorlatok kézikönyve263
Dr. Lengyel Zsolt: Kabainé Huszka Antónia: Tanuljunk meg gyermeknyelven264
Dr. Hajzer Lajos: A. A. Akisima - Sz. A. Baranovszkaja: Ruszkaja Fonetyika265
Tanítványainknak ajánlhatjuk!267
5. szám
Dr. Kerékgyártó Imre: Emberek és tárgyak kapcsolatai269
Dr. Zukovits Imre: A tanítási-tanulási folyamat elvei, követelményei az iskolai munkában277
Dr. Daróczy Sándor: A nevelési folyamat korszerűsítéséért285
Dr. Lengyel Zsolt: Az orosz szavak észlelésének, kiejtésének néhány problémája289
Új tanterveinkről
Zátonyi Sándor: A reprezentatív eredményvizsgálat feladatlapjai: Fizika 6. osztály297
Műhely
Dr. Ill Mártonné - Kopasz Éva: Néhány feladat megoldása munkaeszköz segítségével308
Tóth János: Napközis foglalkozások szabad időben316
Péter László: Telepíthető feleletválasztásos oktatógép318
Daragó József: Egyenesek kölcsönös helyzete és a transzformációk320
Szemle
Dr. Dombi Alice: Olvasmányélmények nyomában323
Dr. Bereczki Sándor: Összehasonlító pedagógia327
Dr. Balogh József: dr. Hadnagy János: A környezetismeret tantárgypedagógiája329
Kulacsik Julianna: A mai soknemzetiségű szovjet irodalom330
Rácz Fodor Sándor: Baja népoktatásának főbb kérdései 1944-1948 között331
Tanítványainknak ajánlhatjuk!332
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Módszertani Közlemények 1981/1-5. Módszertani Közlemények 1981/1-5. Módszertani Közlemények 1981/1-5.
Állapot:
2.480 Ft
1.240 ,-Ft 50
6 pont kapható
Kosárba
konyv