A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig
Ginop popup ablak bezárása

Módszertani Lapok - Speciális pedagógia 1996. szeptember

Az Országos Közoktatási Szolgáltató Iroda módszertani folyóirata - 3. évfolyam 1. szám

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Országos Közoktatási Szolgáltató Iroda
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 36 oldal
Sorozatcím: Módszertani Lapok
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Módszertani ajánlások speciális szükségletű gyermekek integrált neveléséhez
Debreceni Viselkedés - Pediátriai Munkaközösség
1995
Az utóbbi évek határozottan érezhető törekvése az... Tovább

Előszó

Részlet:
Módszertani ajánlások speciális szükségletű gyermekek integrált neveléséhez
Debreceni Viselkedés - Pediátriai Munkaközösség
1995
Az utóbbi évek határozottan érezhető törekvése az átlagtól valamilyen területen eltérő gyerekek normál közösségbe illesztése, illetve integrált nevelése. Ez a magyar törekvés külföldi példákon alapul és jelenleg még keresi a lehető leghatékonyabb formáját és mélységét. Ahhoz, hogy a speciális szükségletű gyermekek integrált neveléséhez ajánlások készülhessenek, elsősorban az együttnevelést akadályozó tényezők elemzése szükséges. Az integrált nevelés legfontosabb szereplői az óvodai és iskolai tanárok. A pedagógusok ismereti a különböző "problémás", "más fogyatékos", "átlagostól eltérő" gyermekekről és befogadó készségük a mássággal szemben alapvetően meghatározzák az együttnevelés sikerét.
Az elmúlt tanévben több, mint 15 olyan szülő kért vizsgálatot a - néhánynak már az óvodában - az ún. "más fogyatékosság" miatt "gyűlt meg a baja". Kivétel nélkül jó vagy igen jó intellektusú gyermekekről van szó, akik a pszichoorganikus szindróma (POS) vagy más névvel figyelemzavar-hyperaktivitás szindróma ill., a tanulási zavar (Learning Disability - LD) jellegzetesen tarka tüneteit mutatják. Ehhez viszonyítva elenyésző annak az egyetlen gyermeknek a problémája, akit a különböző fejlődési zavarok miatt évek óta intézetünkben ellátott és ebben a tanévben normál közösségbe integrált 18 gyermek közül "nem fogadtak szívesen" az iskolában. Az 1994/95-ös tanévben a 6 cerebrális parazises gyermeken kívül, akit általános iskolában vagy óvodában integráltunk, 5 értelmileg elmaradott, 2 vak, 5 ortopédiai elváltozás következtében mozgássérült gyermek mellett 7 magatartási illetve viselkedési problémás gyermeket is beillesztettünk normál közösségbe. Vissza

Tartalom

Debreceni Viselkedés - Pediátriai Munkaközösség:
Módszertani ajánlások speciális szükségletű gyermekek integrált neveléséhez 1
Mesterházi Zsuzsa:
Tanulási klinika a nehezen tanuló gyermekek és az iskolák szolgálatában 19
Dr. Sári Jánosné:
A nagyothalló gyermekek és fiatalok rehabilitációja 24
A kőszegi nyomdában készült és megrendelhető kiadványok 32
HÍREK
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem