1.034.975

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Programozás

Informatikai füzetek a Számítógép kezelő és Szoftver üzemeltető szakképesítések számára/Programozáselmélet, Quick Basic

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: BBS-E Betéti Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím: Informatikai füzetek
Kötetszám: 7
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-03-5286-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Könyvsorozatunk segítségével alapszintről elindulva, a számítógép megvásárlásától és első bekapcsolásától kezdve, a DOS parancsain és üzenetein át, a különböző felhasználói programok alkalmazásáig mindent könnyedén megtanulhat.
A leírtak tanfolyamok tapasztalataira épülve, gyakorlati példákat bemutatva segítenek elsajátítani a számítógép kezelését, megismerni részegységeinek használatát oly módon, hogy azt Ön a mindennapi munkájában is kamatoztathassa.
Kiadványaink a nagy sikerű Hogyan használjam? című könyv alapján készültek, teljesen kezdő felhasználókhoz szólnak, s önálló tanulásnál is jól használhatóak.
Továbbra is fontosnak tartottuk, hogy ne azt mutassuk meg, hogy egy adott programfunkció mire való, hanem azt, hogy egy adott feladatot milyen módon tudunk megoldani.

Tartalom

1. Bevezetés a programozásba 5
1.1. Bevezetés 5
1.2. A program készítésének menete 6
1.2.1. A program elkészítésének lépései 6
1.2.2. Az algoritmus és szerkezete 6
1.2.3. Az algoritmussal szemben támasztott követelmények 8
1.2.4. Folyamatábrák 9
1.2.5. A strukturált problémamegoldás 10
1.2.6. A program készítésének folyamata 11
1.3. Programozási alapfogalmak 12
1.3.1. A programírás konvenciói 13
1.3.2. Az azonosítók 13
1.3.3. A konstans 13
1.3.4. A változók 13
1.3.5. kifejezések 14
1.3.6. A műveletek végrehajtásának sorrendje (prioritása) 14
1.3.7. Boole-féle algebra 14
1.3.8. Az értékadó utasítás 16
1.3.9. Input és output 1 7
1.3.10. A soros programozás 1 7
1.3.11. A programok szerkezete 18
1.4. Alternatívák és ciklusok kezelése a programban 20
1.4.1. Egyágú döntések 20
1.4.2. Kétágú döntés 22
1.4.3. Több lehetséges érték közötti választás 23
1.4.4. Feltétel nélküli vezérlés átadás 24
1.4.5. A ciklikus tevékenység (iteráció) kezelése a programban 25
1.5. Tömbök 30
1.5.1. A tömbök használata 30
1.5.2. Tömb elemeire való hivatkozás 31
1.5.3. Tömb feltöltése 31
1.5.4. Tömb elemeinek kiíratása 31
1.6. Alprogramok 31
1.6.1. Függvények 32
1.6.2. Eljárás 32
1.6.3. A főprogram és az alprogram kapcsolata 33
1.6.4. Az azonosítók hatásköre 33
2. Programozás Quick Basic nyelven 34
2.1. Bevezetés 34
2.2. A Quick Basic programozási környezete 36
2.2.1. A programról általában 36
2.2.2. A Quick Basic indítása 36
2.2.3. A fejlesztői környezet 36
2.2.4. A program szerkesztése 37
2.2.5. A kész program futtatása 38
2.2.6. A képernyő felépítése 38
2.3. Az első lépések: Képernyőkezelés 39
2.3.1. Egyszerű kiíratások 39
2.3.2. Használjunk színeket! 42
2.3.3. Egyszerű számolások 45
2.3.4. A képernyő felbontásának megváltoztatása 46
2.4. Változók 47
2.4.1. Értékadás 48
2.4.2. Változók értékének kiíratása 48
2.4.3. A változók egyszerű alkalmazásai 49
2.4.4. Értékadás a program futása közben 50
2.5. Számlálós ciklusok 53
2.5.1. A ciklusváltozó felhasználása 56
2.5.2. A FOR-NEXT-STEP szerkezet 61
2.5.3. Egymásba ágyazott ciklusok 62
2.6. Elágazások 65
2.6.1. Elágazások három- vagy többfelé 69
2.7. Feltételes ugrások 72
2.8. Tesztelős ciklusok 76
2.8.1. Elöltesztelős ciklusok 77
2.8.2. Hátultesztelős ciklusok 78
2.8.3. feladatok tesztelős ciklusokra 80
2.9. Egy kis matematika 83
2.10. Szövegek kezelése 86
2.11. Több adat együttes kezelése 94
2.11.1. Konstans adatok 94
2.11.2. Tömbök 95
2.12. Írjunk játékprogramot! 99
2.13. Menü készítése 106
2.14. Alprogramok ITT
2.14.1. Szubrutinok 112
2.14.2. Függvények 11 6
2.15. Grafika a Quick BASIC-BEN 118
3. Mellékletek 124
3.1. ASCII kódtábla 124
3.2. A könyvben szereplő utasítások és függvények jegyzéke 125
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv