1.035.153

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tantárgypedagógiai kutatások

A IV. Bajai Tantárgypedagógiai Tudományos Konferencián elhangzott előadásokból 1989. november/A Művelődési Minisztérium Felsőoktatási és Kutatási Főosztályának és a Bajai Eötvös József Tanítóképző Főiskolának a kiadványa

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Eötvös József Tanítóképző Főiskola
Kiadás helye: Baja
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 542 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7290-06-0
Megjegyzés: A könyv 600 példányban jelent meg. További szerkesztők a könyvben.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Szövényi Zsolt: Megnyitó11
Tanár, tanítóképzés kérdései
Villant Györgyi: A fejlettség szerinti beiskolázás pedagógiai vizsgálata21
Deli István: Szelekciós modellkísérlet a szekszárdi tanítóképző főiskolai tagozaton26
Udvarhelyi Gyuláné: Pályakezdő tanítóink beilleszkedése - beválása33
Budai István: Szociálpedagógus képzés az esztergomi Vitéz János Tanítóképző Főiskolán38
Somoskői L. Soma: A szociál-pedagógiai kentaur42
Imre Lászlóné: Képességfejlesztés a tanítóképzésben (mikrotanítások az anyanyelvi tantrágypedagógia keretében)47
Hanitz Tiborné: Az alsó tagozatos tanulók motivációs problémájából adódó képzési feladatok53
Gáspár Mihály: "A tanulás szabadsága" a pszichológia oktatásában (Egy féléves kísérlet eredménye)58
Anyanyelv és tantárgypedagógiája
Nagy L. János: Aktuális problémák az anyanyelvi nevelésben (Értékelméleti megfontolások)67
Barabás Gyuláné: Alternatív olvasástanítási programok71
Albertné Herbszt Mária: A cím szerepe a 3. osztályos szövegfeldolgozás és szövegalkotás során75
Galgóczi Lászlóné: Az igemódok tanításának problémái a negyedik osztályban86
Balogh László: A NYIK program terjesztése a főiskoláról nézve91
Maczurka Istvánné: A nyelvi, irodalmi és kommunikációs program tanításának tapasztalatai 1-2. osztályban95
Jagusztinné Ujvári Klára: A Lovász módszer eredményei98
Varga Zoltán: A magyar mint a társadalmi környezet nyelvének tanítása a Vajdaságban103
Gödéné Török Ildikó: Szólítónevek az óvodában és az iskolában107
Orosz nyelv és tantárgypedagógiája
Magocsa László: Az orosz nyelv főiskolai oktatásának néhány kérdése115
Csirpák Emilné: A szavak jelentése és pszichológiai hatása az anyanyelvi és idegen nyelvi irodalmi szövegekben120
Steinerné Molnár Judit: A nyelv szépségének és logikájának mint a külföldiek orosz nyelvoktatási motívumának a feltárása125
Végvári Valentyina: A video az idegennyelvoktatásban131
Rózner Katalin: A hallgatók pedagógiai tervező munkájának főbb jellemzői136
Kaszatkin Valentíj Nyikolajevics: Az informatika tanításának koncepciója és tapasztalata a krími "Kis" Akadémián140
Regusevszkij Jevgenyij - Jelena Szemikolenova - Kormányné Bereczk Valéria: Fordításelmélet kérdései, Fordítástechnika kérdései143
Iszajev Nyikolaj Petrovics: Kommunikáció és rendszerszerűség problémája az orosz nyelv mint idegen nyelv oktatásában147
Kormányné Bereczk Valéria: Az orosz nominatív és kommunikatív frazeológiai egységek tanítása, az anyanyelvi megfeleltetésük során fellépő nehézségek154
Német nyelv és tantárgypedagógiája
Szerbhorvát nyelv és tantárgypedagógiája
Matematika - számítástechnika tantárgypedagógia
Zsámboki Károlyné: Kombinatorika, valószínűségszámítás, topológia és gráfelmélet az óvodában211
Hajzer Szerén - Tiszavári Sándor: Két korosztállyal foglalkozó pedagógusjelöltek felkészítése a gyermekek matematikai ismeretszerzésének irányítására216
Kuti István: Matematikai nevelés az integrációs képzésben221
Köves László: A gondolkodás fejlesztése az alsó tagozaton szöveges feladatok megoldatásával225
Welchner Antalné: Az elemző módszer fejlesztő hatása a szöveges feladatok tanításakor230
Kiss Sándor: A 6-10 éves tanulók kombinatorikai gondolkodásának néhány jellemzője236
Csatlósné Fülöp Sára: Milyen mértékben járult hozzá az 1978-as tanterv a tanulók kombinatív képességének fejlesztéséhez a matematikából?239
Némethné Rakos Katalin: A konstruktivitás, a kreativitás és a motiváció az 1-4. osztályos matematika tanításában és ennek tantárgypedagógiai vonatkozásai247
Ill Mártonné: A matematika tantervi korrekció után250
Kovács Zoltán: Címer-rakosgatás254
Iszáj Ferenc: Képességfejlesztés számítógéppel alsó tagozaton256
Járai József: Számítástechnikai alapfogalmak az alsó tagozatos matemaika tanításában260
Technika és tantárgypedagóiája
Ujhelyiné Pető Éva: A kognitív fejlesztés lehetőségei az alsó tagozatos technika tanításában265
Szendi Gábor: A technika tantárgy integrációs lehetőségei271
Rosta István: Koncentrációs lehetőségek a technikai környezet és a társadalmi környezet tantárgyi leképezésénél275
Farkas József: Információtechnika vagy matematika?282
Környezetismeret tantárgypedagógia
Schottner Ede: Természettudományok, tanítóképzés, környezetismeret291
Richnovszky Andor - Heincz Józsefné: A negyedik osztályos tanulók környezetismereti előképzettsége26
Kissné Korbuly Katalin: Néhány gondolat az óvodai környezetismeret korszerűsítésének lehetőségeiről300
Gaál Attila: A környezetismeret tantárgypedagógia tanításának tapasztalatai305
Mihály Istvánné - Zvara Jánosné: A mikrotanítás jelentősége a környezetismeret módszertanának tanításában308
Miklovitz Árpád: Földrajzi fogalmak alakítása, fejlesztése környezetismeret órán313
Szabó Gézáné: A környezetismeret tantárgy szerepe a környezetvédelmi nevelésben316
Laki Ferenc: Néhány törvényszerűség tanítása elemi fokon a környezetismeret tantárgyban321
Dám Lászlóné - Tóth Irén: Korszerűsítés a környezetismeret-természetismeret tantárgycsoportban325
Testnevelés és tantárgypedagógiája
Arday László: Elképzelések és vizsgálatok az alsó tagozatos testnevelés reformjára333
Ozsváth Ferenc: Az alsó tagozatos képességfejlesztés néhány kritikus kérdése338
Schmidt Lajosné: 7-10 éves bajai gyermekek szomatikus és motorikus fejlettségének vizsgálata344
Gaál Sándorné: Törekvések a hallgatói tudásszintmérés korszerűsítésére a testnevelés tantárgypedagógiájában350
Bondár Zsuzsanna: Új törekvések a testnevelés tantárgypedagógia oktatásában355
Machalik József: A négyéves kísérleti tanítóképzés és az alsó tagozatos torna tananyag játékos szemléletű feldolgozása360
Kovács T. László: A képességfejlesztés lehetőségei az alsó tagozatos torna mozgásanyagának feldolgozásában364
Kiss Gábor: Előkészítő gyakorlatok a hajítómozgás oktatásához368
Bán Sándor: Az általános iskolai úszásoktatás lehetőségei napjainkban379
Tomkáné Hóbel Mária - Kovács Iván: A tanórán kívüli testmozgás lehetőségei az általános iskolában385
Rajki Károly: A mozgásszervi elváltozások megelőzésének lehetősége az óvodai testi nevelésben390
Ákoshegyiné Hild Gerda: A családi körülmények hatása alsó tagozatos tanulók motoros teljesítményére394
Közművelődési szakemberképzés könyvtár-népművelő
Suppné Tarnay Györgyi: A könyvtári ismeretek közvetítésének tantervi változásai és annak néhány metodikai konzekvenciája a tanítóképző főiskolán405
Molnár Imre: Pályakép módosulás - módszertani korszerűsítés411
Székelyné Sipos Klára: Könyv- és könyvtárhasználati munkafüzet az általános iskolák 1-2. osztályosai számára417
Vizuális nevelés
Siska Gyula: A látvány, az értelmezés és az ismeret problémái az alsó tagozatos vizuális nevelésben423
Giczy János: Népművészet az óvónőképzős oktatásában (Népművészet az óvodában)432
Gergácz Berta: A kalendárium használata az esztétikai nevelésben436
Sándor Zsuzsanna: Szemléletmódunk a rajzórai vizuális nevelésben. A műelemzésről (részlet)441
Ének-zene
Szabó Helga: A tanítás szabadsága453
Miseta Ida: Ének-zene tanítás a kisegítő iskolákban460
Réti Anna: A hallás utáni daltanítás elméleti és gyakorlati problémái a tanítóképzős ének-zenei nevelésben464
Somorai Nóra: Az ének-zene tantárgypedagógia új szerkezetű tanításának eddigi tapasztalatai469
Fehér Zoltán: A magyar népdalgyűjtés története473
Földyné Asztalos Adrienne: Népszokásaink dalainak felhasználási lehetőségei az alsó tagozatban478
Óvodapedagógus képzés
Szakács Mihályné: A képzés tartalmának és szubjektív tényezőinek hatása a pedagógusjelöltek pályaképének alakulására487
Miruné Kittler Júlia: Az óvónők kérdésvizsgálatának az óvóképzésben hasznosítható következtetései493
Lakatos Józsefné - Fábián Gergely: A hallgatók felkészítése a kisgyermekek idegennyelv-oktatására498
Lentvorszki Anna: A hallgatók orosz nyelvi artikulációs bázisának alakítása mondókák, versek és dalok segítségével503
Darabán Géza: A zenei formaérzék tantárgypedagógiai kérdései507
Nagy Béláné: Mikrotanítás az óvónőképzős ének-zene tantárgypedagógia gyakorlatában512
Ludánszki Lajosné: Az óvodai ének-zenei nevelés tartalmi korszerűsítése517
Fodor Gábor: Ritmusérzék-fejlesztés, ritmushangszerek és ütőeszközök használata az óvóképzőben és az óvodában522
Könyves-Tóth Lilla: Az óvodai irodalmi nevelés mese- és elbeszélés-anyagának tervezése527
Dankó Ervinné: Az óvodai irodalmi foglalkozások anyagának és éves tervének pszichológiai, pedagógiai és módszertani vonatkozásai532
Szövényi Zsolt: Zárszó539
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv