1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Nemzetiségi tanulmányok

Zborník Národnostnych Stúdií

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kisebbségi lét évtizedek óta legfeszítőbb gondja a kisebbségi oktatás. Mára, amikor az anyanyelv, a kisebbség nyelve már a családi használatból is kikopni látszik, az oktatás, az oktatási... Tovább

Előszó

A kisebbségi lét évtizedek óta legfeszítőbb gondja a kisebbségi oktatás. Mára, amikor az anyanyelv, a kisebbség nyelve már a családi használatból is kikopni látszik, az oktatás, az oktatási intézmények felelőssége ezen a területen is megnőtt. A pedagógusnak ma nem csupán a korszerű ismereteket, hanem az elődök nyelvének alapjait is el kell sajátítania tanítványaival. Ráadásul mindezt a folyamatosan változó jogszabályi és finanszírozási körülmények között. A körülmények változásai sújtják az egész magyar oktatási rendszert, ám a mindenhol általánosan ható nehézségek mellett a kisebbségi oktatás kénytelen megküzdeni azzal a lemaradással is, amely az oktatási reform megindulásának késéséből fakad.
Az elmondottakból úgy tűnhet, hogy dacára az 50. évfordulónak, nincs túl sok ünnepelni valójuk, ünnepelni valónk. Szerencsére ez - mint az élesen, sarkítottan megfogalmazott gondolatok általában - nem igaz. Nem igaz, hiszen éppen itt, Szarvason vagyunk tanúi a szlovák oktatás ígéretes fejlődésének, az elmúlt években erősödő lendületének. Éppen az itteni szlovák iskola példázza azt, hogy a tudatos építkezéssel, az összefogással a kedvezőtlen körülmények ellenére, sőt, azok ellenében is lehet sikeresen oktatni, sikeresen tanítani, nevelni.
Bevallom, számomra szimpatikus az, hogy a szarvasi Szlovák Iskola alapításának jubileumáról egy olyan tudományos tanácskozás keretében emlékeznek meg, amelynek előadásai elősegíthetik az iskolában folyó oktatás további minőségi fejlődését. Rendezvényük azt is példázza számomra, hogy itt, Szarvason az általános iskola és a Körös Főiskola organikus egységet alkot, amelyből azonban - kívülállóként - hiányolom a középfokú szlovák oktatást. Az én értelmezésem szerint az említett organikus egység ezzel, az általános és felsőoktatás közötti közvetítő fokozat meglétével válhatna teljessé. Vissza

Tartalom

Doncsev Toso: Köszöntő9
Dr. Szakács Mihályné: Köszöntés a Körös Főiskolán, a magyar felsőoktatás első regionális integrált intézményében11
Paulik Antal: "Hinni, szeretni, dolgozni"19
Molnár István: Az Európa Tanulmányok és a régió együttműködése25
Dr. Krupa András: A népi kultúra és a kétnyelvűség viszonya a délkelet-alföldi szlovákoknál48
Dr. Bagi Ferenc: Anyanyelvről, idegennyelvről és ezek típusváltozatairól az oktatásban100
Dr. Lentvorszki Anna: Gondolatok egy jubileum alkalmából. A kétnyelvű óvodai ének-zenei nevelés108
Fluierás Sipos Lucrétia: A román nyelvtanítás módszerének optimatizálása az óvodapedagógus képzésben Magyarországon170
András István: Globalizáció, nemzetiségi nyelv, görög öntudat172
Koósz Margit: Motivációvizsgálat pécsi nemzetiségi osztályokban188
Papp Gáborné: Horvát kisebbségi nevelés és oktatás egy pedagógiai program tükrében193
Dr. Micheller Magdolna: A nemzetiségi oktatás és kutatás helye, szerepe a Tessedik Sámuel Főiskolán210
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nemzetiségi tanulmányok Nemzetiségi tanulmányok

A lapélek kissé foltosak.

Állapot:
1.980 Ft
990 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba
konyv