1.035.071

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Magyarországi Óvónőképző Intézetek Neveléstudományi közleményei 1965

III. évfolyam

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Népünk története legjelentősebb eseményének 20. évfordulójára emlékezünk 1965-ben. A XX. század második nagy világégése tüzében - melynek borzalmainál csak az előző évszázadok népnyomora volt... Tovább

Előszó

Népünk története legjelentősebb eseményének 20. évfordulójára emlékezünk 1965-ben. A XX. század második nagy világégése tüzében - melynek borzalmainál csak az előző évszázadok népnyomora volt elviselhetetlenebb - örökre elhamvadt hazánkban a tőkés társadalom fasiszta osztályuralma és acélossá edződtek a dolgozók, munkások és parasztok törekvései. A tűz elpusztította a népek szabadságát eltipró kapitalista rendszert, miközben életrekeltette a nép demokratikus hatalmának elolthatatlan energiabázisát. Az európai népek felszabadításáért felbecsülhetetlen áldozatot vállaló Szovjetunió hősi harcosai szabdalták le a hazánk testére fojtogató erővel tapadó német fasizmus polipkarjait 1945-ben.
Ez a felszabadító tevékenység életmentés volt: külső és belső ellenségeink hadászati erejének megsemmisítését, politikai és gazdasági hatalmának szétzúzását, népünk szabadságának hajnalhasadását hozta.
S valóban, a csatazajt hamarosan felváltotta a termelő gyárak és üzemek gépeinek zakatolása. Fegyverek helyett ásó, kapa, kasza, ipari szerszámok és toll került a magára talált magyar nép fiainak dolgos kezébe. Mint ahogyan a jó talajba ültetett növény terebélyesedik a kedvező klimatikai hatásokra, úgy fejlődött és erősödött hazánkban is az eltelt húsz év alatt a népszabadság. A nép érdekeit szolgáló társadalmi-politikai feltételek következtében vált lehetővé a szocialista építés gazdasági-szervező és kulturális-nevelő funkcióinak kibontakozása és győzedelmeskedése. Ma már a permanens szocialista forradalom erői tartják mozgásban és gyorsítják fel az ipari, mezőgazdasági termelést, valamint kulturális életünk tempóját. A harmadik évtized mesgyéjén - a szocializmus teljes kiépítését megalapozó - eme hősi korszakra jogos büszkeséggel tekintünk vissza, számolva jövőbeni feladatainkkal, sőt látva korrigálni valóinkat is. E jelentős évforduló adta a késztetést, hogy a szocialista kultúrforradalom alapvető törekvésével: a tudatformálással szoros kapcsolatban levő szarvasi nevelőképzés utóbbi két évtizedes történetét áttekintsük. Vissza

Tartalom

I. AZ ÓVÓNŐKÉPZÉS KÉT ÉVTIZEDÉNEK - 1945-1965 -TÖRTÉNETÉHEZ
Dr. Tóth Lajos: Húsz év a szarvasi nevelőképzés történetéből 9
Dr. Zsámbéky László: A középiskolai tanulási módszerről a felsőoktatásban alkalmazott ismeretszerzésre való áttérés néhány problémája az első féléves óvónőképzős hallgatóknál
Dr. Kárpáti Imre: Az óvónőképzős hallgatók világnézeti fejlődését befolyásoló néhány tényező elemzése 67
II. AZ ÓVODAI NEVELÉS ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA
Dr. Kovács György: A játékirányítás feltételeinek biztosításáról 81
Németh Sándor: Az óvodás korú gyermek aktivitásának és aktivizálásának néhány lélektani kérdése 9
Dudás János: Az aktivitás néhány pedagógiai jellegű elvi kérdése, különös tekintettel az óvodai nevelésre 113
Molnár László: A játék és az aktivitás néhány kérdése az óvodáskor előtt és az óvodáskorban 129
Fuchs József: Az óvodai játékkészítés és barkácsolás lehetőségei és szempontjai 139
Bagi Rozália: Az óvodai oktatási folyamatról és annak néhány módszertani problémájáról
Iványi Gergely: A környezetismeret óvodai oktatásáról 173
Kunos Andrásné: Didaktikai alapelvek megvalósítása az óvodai testnevelésben 185
Kató József: Gondolatok az (óvodai számolás oktatásának módszertana köréből 203
Szabados László: A diafilm elterjedése a 3-14 évesek körében és felhasználhatósága az óvodában 213
III. A GYERMEKIRODALOM HAGYOMÁNYAIBÓL
Bauer Tiborné: Egy reformkori gyermekkönyv 125. évfordulója 237
IV. ÓVODAI NEVELÉS KÜLFÖLDÖN
Valent Júlia: Idegen nyelvek oktatása a szovjet óvodákban 259
Szűcs Gyula: A francia óvodai élet néhány időszerű kérdése 269
Scheibert Ferenc: Az Amerikai Egyesült Államok nevelési rendszerének és kultúrájának jellemzőbb sajátosságai 289
SZERKESZTŐI TÁJÉKOZTATÓ
AZ ÓVÓNŐKÉPZŐK RAJZTANÁRAINAK KÉPZŐMŰVÉSZETI ALKOTÁSAIBÓL 305
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv