1.034.869

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Modern Nyelvoktatás 2003/2-3.

Alkalmazott nyelvészeti szakfolyóirat - IX. évfolyam 2-3. szám

Szerző

Kiadó: Corvina Kiadó Kft
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 142 oldal
Sorozatcím: Modern Nyelvoktatás
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelenik négyszer egy évben. Néhány fekete-fehér fotóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Idestova húsz esztendeje annak, hogy az ELTÉ-s fő tevékenységem mellett intenzív nyelvtanfolyamokat vezettem a MUOSZ nyelviskolájának szakmai igazgatójaként -rádiósoknak, szerkesztődnek,... Tovább

Előszó

Idestova húsz esztendeje annak, hogy az ELTÉ-s fő tevékenységem mellett intenzív nyelvtanfolyamokat vezettem a MUOSZ nyelviskolájának szakmai igazgatójaként -rádiósoknak, szerkesztődnek, újságíróknak. Előfordult, hogy riportot is készítettek velem, s közülük az egyik - Ungváry Ildikó - ma is jeles rádiós, makacsul azt kérdezgette tőlem, amikor hasonló makacssággal történelmi elődökre hivatkoztam, hogy melyik az én módszerem (holott ő is részese volt forró vagy jeges, illetve forró és jeges óráimnak). Nem lehetett nem meghallani ezt a kérdést, ugyanakkor egy villanás alatt rá kellett jönnöm, hogy én, aki szemrebbenés nélkül használtam a régi mesterek fogásait modern kontextusban - ahogy az más művészetekben is elfogadott soha nem gondolkodtam olyan terminológia szerint, hogy mi, vagy melyik az én módszerem. Márpedig minden tanárnak van saját módszere, amely nem más, mint többnyire bizonyítatlan meggyőződések csakis őrá jellemző halmaza. Nem vagyok különösebben dadogós típus, de ott, a riport közepén többször is próbáltam belefogni, miközben Ildikó visszhangozta: „A magáé melyik? De a magáé, melyik?" Nem tudtam ott és akkor erre a kérdésre tisztességesen válaszolni, bár azóta is vallom, hogy jobb, ha a gyakorló nyelvtanár legalább ötévenként felállít egy prioritáslistát, ha meg akarja őrizni szakmai céltudatosságát. Megpróbálhatom reprodukálni a sajátomat most, a húsz évvel ezelőttit (azt szokás persze mondani, hogy fiatalabb korában az ember rendkívül mélyen és rendkívül pontatlanul gondolkodik). Pontatlan gondolkodásom egyik jellemzője éppen az volt, hogy úgy el voltam foglalva a magam bűvészkedéseivel, módszertani fogásaival, hogy meg sem próbáltam feltérképezni azt, hogy a fogadó oldalon megvan-e a tanulási stratégiáknak az a variabilitása, ami nélkül a kooperáció lehetetlen. De szerencsém volt; mi még nagyon hasonló iskolai idólumokból (barlangokból) bújtunk elő - a baconi fogalmak elitista, akkor inkább „szocreál" értelmezései szerint.
Amint belépsz egy osztályba, kifürkészhetetlenül régi genetikákat hordozó emberi lények közé lépsz be, akik akárha csak tengődnek, akárha élénken gondolkodnak, pszichikai értelemben ingerelhetőek, szeretve-gyűlölve élnek. A köztük lévő kapcsolatok hálójába kell tényezőként belépned, mert mindig az emberek közötti kapcsolatok fontosak, és nem a tárgyi körülmények. Vissza

Tartalom

Bárdos Jenő: Alkalmazott nyelvészeti axiómák a nyelvpedagógiában 3
Cs. Czachesz Erzsébet és Vidákovich Tibor: A két tannyelvű oktatás és a kognitív kompetencia néhány összefüggése.
Vizsgálat a magyar két tannyelvű középfokú oktatás köréből 14
Reményi Andrea Ágnes: Beszélt nyelvi interakció a tanteremben 25
Bandi Judit: Értékelés és együttműködés a tanórán 27
Bors Lídia: A tanári visszajelzés hatása a negyedik osztályosok angol nyelvi fejlődésére 38
Horváth Ildikó: Tantermi kommunikáció: két eset tanulmánya 48
Jámbor Emőke: A világ változása a magyaroknak írt XX. századi spanyol nyelvkönyvek tükrében 59
Cserhátiné Ács Adrienne: Nyelvi konfliktusokról 78
Molnár Mária: „I bin a Ungarin" - mondta a 86 éves sváb asszony 90
Papp Vanda: A szeptember 11-i katasztrófa hatása az amerikai nyelvoktatásra 102
KÖNYVSZEMLE 109
HÍREK ÉS FELHÍVÁSOK 139
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Modern Nyelvoktatás 2003/2-3. Modern Nyelvoktatás 2003/2-3. Modern Nyelvoktatás 2003/2-3. Modern Nyelvoktatás 2003/2-3.

A borító enyhén elszíneződött.

Állapot:
880 Ft
440 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv