1.035.010

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mérés és értékelés a szakiskolákban

Tanulmányok a Szakiskolai fejlesztési program "Mérés-értékelés" projektjének 2003 őszén végzett felméréseiből

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Kedves Olvasó!
Erich Fromm szép mondatát továbbgondolva a fentieket értelmezhetjük az értékelésre, mérésre vonatkoztatva is. A nevelés komplexitásában az értékelés, amely a pedagógus... Tovább

Előszó

Kedves Olvasó!
Erich Fromm szép mondatát továbbgondolva a fentieket értelmezhetjük az értékelésre, mérésre vonatkoztatva is. A nevelés komplexitásában az értékelés, amely a pedagógus visszajelzésein keresztül is történik, alakítja a gyermeket! így beláthatjuk, hogy - a mérés és értékelés szempontjából megközelítve különösen i nem mindegy, hogy mi az alapja jelzéseinknek, visszajelzéseinknek, a tanulóval történő interakcióknak.
Az értékelésnek az is a célja, hogy a tanulók teljesítményét, tudását, sőt kompetenciáit megvizsgáljuk az iskolai közegben, de - természetesen a tanulói személyiség valódi megismeréséhez - a tudás, az ismeret, a készség szintmérését ki kell egészítenünk a teljesítmények hátterét is megvilágító eljárásokkal. Az értékelés egyben minősíti az elért eredményeket, ugyanakkor megerősíti az eddigi tevékenység helyességét, vagy pedig rámutathat a hibákra, és arra, hogyan lehet kijavítani azokat - mert valljuk, hogy a jó értékelés mindig nyilvános, személyre szóló, szakszerű, ösztönző hatású, folyamatos és kiszámítható. Az iskolai tanulásfelfogás változóban van: a társadalom azt várja el az iskolától, hogy a tanulókat tanulni tanítsa meg. Ez az értékelés és mérés-felfogás változását is jelenti. A nevelés-tanítás minőségi szempontjainak alapja csak egy reális, a fejlődést kimutatni képes értékelési rendszer lehet.
Ehhez a fejlesztő és alakító munkához szeretnénk hozzájárulni az ebben a kötetben található tanulmányokkal, írásokkal, szoros együttműködésben az iskolákkal. Vissza

Tartalom

Gál Ferenc: Bevezető 5
Dr. Ranschburg Ágnes: Értékelési gyakorlat a szakiskolákban 7
Bratinka Gábor - Bratinkáné Magyar Éva - Gálosné Szűcs Emília -
Kapcsáné Németi Júlia - Sántáné Madlovics Erzsébet: Mit mérünk? Hogyan mérünk? 37
Bükkösdi Kálmánné - Honfiné Csizmadia Valéria - Mikes Imre - Molnár Mária -
Ruzsinszkiné Lukácsy Margit: A pedagógiai programok „Mérés-értékelés" fejezetének
vizsgálata a tanulókra vonatkozóan 51
Egri Judit: A szakiskolai mérésről, értékelésről 63
Mellékletek 1-17 77
Függelék 111
A Szakiskolai fejlesztési program „Mérés-értékelés" projektjében résztvevő iskolák 113
Dr. Bérkéné Dr. Sajti Ilona: A Szakiskolai Fejlesztési Program Szakiskolai mérés,
értékelés tematikus projektje szaktárgyi alprojektjének megvalósításának
terve 2004-2006 115
Sántáné Madlovics Erzsébet: A feladatlapok készítésének és kiértékelésének pedagógiai
gyakorlata a szakképző intézményekben 121
A tanulmányok szerzői 124
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv