A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A televízió, a nyilvános szféra és a nemzeti identitás

Szerző
Fordító

Kiadó: Magvető Könyvkiadó és Kereskedelmi Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 419 oldal
Sorozatcím: Lassuló idő
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 12 cm
ISBN: 963-14-2126-0
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Mit is értsünk „független" televízió és sajtó alatt, milyen tényleges szerepe legyen az államnak a televízió szabályozásában? Hogyan fordítják a maguk javára az egymással versengő érdekcsoportok a médiaszabályozást? Hogyan hat a televízió a demokratikus értékekre és magára a demokrácia folyamatára? Ilyen és ezekhez hasonló kérdésekre koncentrál ez a kötet, átfogóan újraértelmezi a televízió szerepét, a demokratikus társadalmakra gyakorolt hatását - az egyre gyorsuló médiaglobalizáció tükrében.
Monroe E. Price lendületes és sokrétű könyvét az teszi különlegessé, hogy elméletébe beépíti mind az amerikai, mind az európai, sőt a volt szocialista országok médiatörténetének újabb fejleményeit, a változások és az átmenet tapasztalatait is. A televíziónak az átmeneti társadalmakban betöltött szerepét vizsgálva Price felteszi azt a kérdést is, vajon hogyan érinti ezekben az országokban a televízió globalizációja a nemzeti létre gyakorolt médiahatást, és egyáltalán: maguknak a... Tovább

Fülszöveg

Mit is értsünk „független" televízió és sajtó alatt, milyen tényleges szerepe legyen az államnak a televízió szabályozásában? Hogyan fordítják a maguk javára az egymással versengő érdekcsoportok a médiaszabályozást? Hogyan hat a televízió a demokratikus értékekre és magára a demokrácia folyamatára? Ilyen és ezekhez hasonló kérdésekre koncentrál ez a kötet, átfogóan újraértelmezi a televízió szerepét, a demokratikus társadalmakra gyakorolt hatását - az egyre gyorsuló médiaglobalizáció tükrében.
Monroe E. Price lendületes és sokrétű könyvét az teszi különlegessé, hogy elméletébe beépíti mind az amerikai, mind az európai, sőt a volt szocialista országok médiatörténetének újabb fejleményeit, a változások és az átmenet tapasztalatait is. A televíziónak az átmeneti társadalmakban betöltött szerepét vizsgálva Price felteszi azt a kérdést is, vajon hogyan érinti ezekben az országokban a televízió globalizációja a nemzeti létre gyakorolt médiahatást, és egyáltalán: maguknak a nemzetállamoknak a túlélését. Sorra veszi a televíziós szabályozás során fölmerült jótékony és káros fejleményeket, és felvázolja azt is, hogy szerinte milyen szerepet játszik majd a televízió a társadalmak életében a jövőben. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ
Az információs szupersztráda kihívásai
és a közép-európai tapasztalat 7
Köszönetnyilvánítás 13
ELSŐ RÉSZ
Hűség és identitás 17
1. A nemzetállam és a globális média 19
2. A nyilvános szféra 47
3. Nemzeti és posztnemzeti identitás 77
4. A lojalitás piaca 105
MÁSODIK RÉSZ
A vasfüggöny felhúzódik: a szólás felszabadítása
az átalakuló társadalmakban 145
5. A függetlenség feltalálása 147
6. Jog, hatalom és az orosz média 181
7. Textus és kontextus 213
HARMADIK RÉSZ
Amerikai identitások: a jel-képek és az állam 247
8. A köz érdekének keresése 249
9. A jel-képek szabályozása 283
10. A hozzáférés taxonómiája 315
11. A beszéd nyitott és zárt terepe 341
NEGYEDIK RÉSZ
Konklúzió 577
12. Globalizmus, televízió és a társadalom 379
Bibliográfia 399

Monroe E. Price

Monroe E. Price műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Monroe E. Price könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A televízió, a nyilvános szféra és a nemzeti identitás A televízió, a nyilvános szféra és a nemzeti identitás

A gerinc kissé kopottas.

Állapot:
2.640 ,-Ft
21 pont kapható
Kosárba
konyv