| Olvasás | |
| Ismerkedés az új olvasókönyvvel és munkafüzettel (kézikönyv) | 9 |
| Ha Simonnak hatalma volna (kézikönyv) | 11 |
| Móricz Zsigmond: Fillentő (kézikönyv) | 12 |
| Szeptember 29. A pákozdi csata emléknapja (kézikönyv) | 14 |
| Szemerkényi Ágnes: Hogyan születtek a népmesék? | 16 |
| Herczegh Károlyné: Az aranyparázs | 17 |
| Herczegh Károlyné: A szúnyog meg a ló | 19 |
| Ferencz Vilmosné: A kiskondás | 21 |
| Herczegh Károlyné: Többet ésszel, mint erővel | 35 |
| Herczegh Károlyné: Az ember a legerősebb, A szúnyog meg a ló, Többet ésszel, mint erővel c. mesék gyakorlása | 35 |
| Hajnerné Tóth Ágnes: A rátóti csikótojás | 38 |
| Herczegh Károlyné: A rátóti csikótojás | 42 |
| Cseke Gáborné: A szúnyog meg a ló, A bugyuta ember, A rátóti csikótojás - gyakorló óra | 44 |
| Herczegh Károlyné: A csodakantár | 45 |
| Almát szemétért (kézikönyv) | 47 |
| Herczegh Károlyné: Az okos lány esete | 50 |
| Herczegh Károlyné: Az igazságos bíró | 51 |
| Farkas Györgyné: Mátyás király meg az igazmondó juhász | 53 |
| Herczegh Károlyné: Mátyás király meg az igazmondó juhász | 60 |
| Herczegh Károlyné: Kevély Kereki | 61 |
| Herczegh Károlyné: Benedek Elek: Szent Anna tava | 63 |
| Herczegh Károlyné: A népköltészetről tanultak összefoglalása | 65 |
| Móra Ferenc: Tükrös Kata | 67 |
| A barátságról szóló három olvasmány (Az egyetlen tündér, Atsip és Aksój, Selyem Jánoska) gyakorlása (kézikönyv) | 70 |
| Történet a másik csalóról (kézikönyv) | 72 |
| József Attila: Mama | 75 |
| Ismétlő, rendszerező óra: A 3. o. történelmi mondáira visszatekintés (kézikönyv) | 77 |
| Bevezetés a XVIII. század történelmi eseményeihez (kézikönyv) | 80 |
| A kóchuszár (kézikönyv) | 82 |
| Móra Ferenc: A kóchuszár | 84 |
| A rodostói kakukk (Tanító 1999/2. Csikós Tóth Judit) | 85 |
| Elindultam szép hazámbul... A rodostói kakukk (kézikönyv) | 87 |
| Szilágyi Katalin: Rákóczi harangja | 90 |
| Hankusz Lászlóné - Nagy Erika: Reformkor | 95 |
| Herczegh Károlyné: A kis futár | 97 |
| Tóthné Késmárky Mária: Móra Ferenc: A furulya | 100 |
| Az aradi vértanúk (kézikönyv) | 109 |
| A trianoni béke (kézikönyv) | 111 |
| Kapinuszné Lengyel Lívia: A XIX. századról tanultak összefoglalása | 113 |
| Ladányi Anna: Írásbeli szövegalkotás Gyurkovics T. Rikiki c. regénye részletének alapján | 115 |
| Csabai Attiláné: Néphagyományok az ezeréves magyar nép történetében | 117 |
| Antalffy Gyula: Hortobágy (kézikönyv) | 121 |
| Petőfi Sándor: A Tisza (kézikönyv) | 124 |
| A bagoly - gyakorló óra (kézikönyv) | 127 |
| Németh Erika: Fekete István: Bogáncs | 130 |
| Garainé Kiss Gabriella: Fekete István: Bogáncs | 133 |
| Kocsisné Dóra Ildikó: A növény felépítése | 150 |
| Pappné Szabó Erzsébet: Eötvös Károly: A Balaton - A téli Balaton | 155 |
| Ötlettár az óravázlatok kiegészítéséhez (kézikönyv) | 157 |
| Nyelvtan-helyesírás | |
| Balogh Edit: Év eleji ismétlés: Negyedikes lettél | 168 |
| Balogh Edit: Év eleji ismétlés: Mondatkezdés, írásjelek | 169 |
| Balogh Edit: Év eleji ismétlés: A szófajok, a mondat | 171 |
| Szavak a mondatokban (kézikönyv) | 173 |
| Mica Katalin: Nemcsak a szavakkal beszélünk | 175 |
| Balogh Edit: Év eleji ismétlés: A főnév | 177 |
| Balogh Edit: Év eleji ismétlés: A melléknév | 178 |
| Balogh Edit: Év eleji ismétlés: A számnév | 179 |
| A névmásról tanultak ismétlése, rendszerezése (kézikönyv) | 181 |
| A névmás felismerésének gyakorlása, a névmásról tanultak rendszerezése (kézikönyv) | 183 |
| Ódorné Sándor Dóra: Az ige fogalma, fajtái | 185 |
| Ódorné Sándor Dóra: Az igeidők. A múlt idő jele és helyesírása | 188 |
| Szabó Lászlóné: Az igeidők felismerésének gyakorlása | 191 |
| Ódorné Sándor Dóra: A kijelentő módú igék gyakorlása, felismerése | 193 |
| Fekete Dánielné: A feltételes mód | 199 |
| Igeragozás feltételes módban (kézikönyv) | 200 |
| Igemódok gyakorlása | 202 |
| Tar Anikó: Igeidők - igemódok: Összefoglaló óra | 205 |
| Márton Lászlóné: NYIK: Tanulni vagy tanulna (szövegértés, szövegalkotás) | 213 |
| A mondat fő részei: az alany és az állítmány | 215 |
| A tárgy mondatrész gyakorlása (kézikönyv) | 217 |
| Öltettár (kézikönyv) | 220 |
| Kovács Erika: Az alany és az állítmány a tőmondatban | 236 |
| Mica Katalin: Nemcsak szavakkal beszélünk | 239 |
| Nagyné Völgyi Anikó: A folyamatos melléknévi igenév megismerése | 241 |
| Sándor Jánosné: A múlt idejű igék helyesírásának gyakorlása | 245 |
| Tollbamondás | 246 |
| Fogalmazás | |
| Vázlat. Vázlatkészítés célja (kézikönyv) | 251 |
| Elbeszélő fogalmazás készítése párbeszéd alkalmazásával képsorról. Önálló vázlatkészítés (kézikönyv) | 253 |
| Balatonné Sáfrány Erika: Kép alapján elbeszélő fogalmazás készítése, az előzmény és a következmény helye a tagolásban | 254 |
| Kopasz Márta: A leírás fogalma | 260 |
| A leírás fogalma. A leírás és az elbeszélés összehasonlítása (kézikönyv) | 267 |
| Leírás készítése képről (kézikönyv) | 269 |
| Állatok leírása a mesében (kézikönyv) | 272 |
| Leírás készítése növényről. Az ibolya (kézikönyv) | 273 |
| Benkő Béláné: A levél. Levélírás gyakorlása közös élmény alapján | 274 |
| Hegedűs Ferencné: Gyakorló fogalmazásóra vázlatos terve | 277 |
| Némethné Tőkés Éva: Párbeszéd gyakorlása | 279 |
| Matematika | |
| 1-4. összevont: 1. o. Számtan - algebra: 20-as számkör, 1. o. Számtan - algebra: 10000-es számkör | |
| 1. o. Az én matematikám | |
| Horváth Anita: 4. o. Calibra | |
| Kósa Csaba: Számkörbővítés 10.000-ig - Számok helye a számegyenesen | 287 |
| Műveletek gyakorlása szóban és írásban a 10000-es körben (kézikönyv) | 288 |
| Sáfár Miklósné: Írásbeli összeadás, kivonás a tízezres számkörben, elnevezése, ismétlése | 289 |
| Kristóf Judit: Törtek, törtrészek | 291 |
| Bojtárné Páhi Mónika: Negatív számok számegyenesen történő ábrázolása, negatív-pozitív | 294 |
| Kósa Csaba: Negatív számok: számegyenesen, hőmérő, játékpénz | 303 |
| Negatív számok összehasonlítása, rendezése, szöveges feladatok a negatív számok köréből (kézikönyv) | 304 |
| Patakiné Zsurzsák Ildikó: Sorozatok, nyitott mondatok, szöveges feladatok a 10000-es számkörben | 306 |
| Kósa Csaba: A törtszámok: értelmezése, jelölése | 312 |
| Törtek sokféle arca | 312 |
| Dr. Királyné Naszály Ágnes: Törtekkel kapcsolatos egyszerű és összetett szöveges feladatok gyakorlása | 315 |
| Turbucz Andrásné: A törtekről tanultak gyakorlása | 321 |
| Fehér Istvánné: Feladatok, törtek, törtrészek összehasonlítására | 338 |
| Kőszegi Bertalanné: A téglalap és a négyzet kerület- és területszámításának gyakorlása | 346 |
| Juhász Józsefné: Szorzások szóban, írásban. Szöveges feladatok. Tükrözések | 351 |
| Jaskó Gézáné: Tükrös alakzatok előállítása | 355 |
| Jaskó Gézáné: Sorozatok, függvények. Kombinatorika, valószínűség | 357 |
| Kósa Csaba: Római számok | 359 |
| Kristóf Judit: Írásbeli szorzás kétjegyű szorzóval | 360 |
| Kristóf Judit: Írásbeli szorzás kétjegyű szorzóval | 363 |
| Természetismeret | |
| Ábel Tímea: Napfénytáplálékaink | 367 |
| Juhász Józsefné: Élet a zöldségkertben: A tanult fogalmak elmélyítése | 369 |
| Dolnai Zsóka: Tanítási dráma környezetismeret órán | 372 |
| Ladomérszkyné Vendriczky Zsuzsa: Tájékozódás Magyarország domborzati térképén | 374 |
| Gébert Imre: Az Alföld | 378 |
| Egri LÁszlóné: A Kisalföld | 385 |
| Kovács Zsuzsanna: A három alföldi táj összehasonlítása (Kiskunság, Nagykunság, Kisalföld) | 386 |
| Götzné Batta Mónika: Az erdős Alpokalja | 392 |
| Hajnerné Tóth Ágnes: A tájegységekről tanultak összefoglalása, rendszerezése | 402 |
| Informatika | |
| Ladányi Anna: Az információ fontossága. Az információ kiválasztása (hasznossága). Emberi célokat szolgáló szerepe, jelentősége. Rajzolás, színezés. Új anyag: Mentés lemezre | 408 |
| Ének-zene | |
| Patakiné Zsurzsák Ildikó: Abécédé c. népdal. A háromnegyedes ütem, pontozott félkotta. | 413 |
| Csecskedi Beáta: Ritmusértékek gyakorlása a hármas ütemben | 418 |
| Gáspár Zita: Hej, Vargáné... | 423 |
| Nagy Andrásné: Hej, Vargáné... | 433 |
| Pálné Boldizsár Erika: Luca-napi szerencsekívánó kotyolás | 435 |
| Kovács Zsuzsanna: Kodály: Háry János (Sej, Nagyadonyban csak két torony látszik c. dal hallás utáni megtanítása) | 437 |
| Némethné Horváth Klára: Elment a madárka - daltanulás jelről 3. o. , Szánt a babám - daltanulás hallás után 4. o. | 442 |
| Lakatos Zoltánné: Szánt a babám... | 446 |
| Testnevelés | |
| Gaálné Kiss Hortenzia: Ugrás feladatok padon | 451 |
| Kézikönyv: Állórajt, gyorsfutás, magasugrás (kézikönyv) | 456 |
| Fellendülés kézállásba, függőleges repülés, Balatoni halászok (kézikönyv) | 458 |
| Játékóra (kézikönyv) | 460 |
| Váltóverseny, labdagyakorlatok, karikakirakó (kézikönyv) | 262 |
| Juhászné Nyusti Klára: Játékos futásgyakorlatok... | 463 |
| Kovács Zsuzsanna: Rendgyakorlatok, képességfejlesztő gyakorlatok, gimnasztika, váltóverseny zsámollyal és labdával | 473 |
| Pápai Judit: Egyensúlyozó járás... | 479 |
| Pápai Judit: Fellendülési kísérletek kézállásba a bordásfalnál | 480 |
| Vizuális nevelés | |
| Berencsy Istvánné: Az állatvilág vizsgálata | 491 |
| Gaálné Kiss Hortenzia: Berendezési tárgyak készítése természetes formákból | 492 |
| Horváth Attila: Múzeumi óra előkészítése | 495 |
| Horváth Attila: Mildi meséi c. könyv Selyemsziget c. részletének illusztrálása | 496 |
| Ábel Tímea: Madarak | 500 |
| Baranyai Józsefné: Maszkkészítés papírmasé technikával | 502 |
| Dr. Béres Istvánné: Összetett természeti forma ábrázolása: formák, színek, tónusok elrendezése | 507 |
| Nagy Andrásné: Adventi ünnepek. András nap | 510 |
| Technika | |
| Tudáspróba (év elején) (kézikönyv) | 512 |
| Varga Györgyné: A technikai környezet kialakítása, agyagkunyhó tervezése, építése | 513 |
| Az ember meghódítja a vizet (kézikönyv) | 515 |
| A víz, mint természeti anyag, A víz hasznosítása régen és ma, A tervezés mindennapi jelentősége, Tutaj tervezése (kézikönyv) | 515 |
| Kőszegi Bertalanné: Az ember meghódítja a vizet | 518 |
| Kőszegi Bertalanné: A tutaj részeinek összeszerelése | 520 |
| Az ember már várakat épít (kézikönyv) | 521 |
| A nézeti képek rajzolása saját építés alapján (kézikönyv) | 522 |
| Az ember felhasználja a természet energiáját (kézikönyv) | 523 |
| Vízkerék működése. Műanyagok környezetünkben (kézikönyv) | 524 |
| Sáfár Miklósné: Családi ünnepre készülődés technikai elemei. Papírmunka ismétlése | 526 |
| Bellényné Jakabacska Zsuzsanna: A takarítás megszervezése, tisztító- és ápolószerek | 527 |
| Az ember megépíti a vasszerkezetű hidakat (kézikönyv) | 533 |
| Az épített környezet célszerű tervezése, alakítása, tárgyak alakja és terhelhetősége (kézikönyv) | 533 |
| Szerkezeti felépítés és a funkció kapcsolata (kézikönyv) | 534 |
| Az építés főbb szerkezetei, jellemző anyagai, formái, a konyhai eszközök fejlődése (kézikönyv) | 535 |
| Családi ünnepre készülés technikai elemei, papírmunka ismétlése (kézikönyv) | 536 |
| Konyhatechnológiai ismeretek (kézikönyv) | 537 |
| Már a levegőt is meghódítjuk (kézikönyv) | 537 |
| A természeti és technikai környezet kapcsolata (kézikönyv) | 538 |
| A kerékpár, mint közlekedési eszköz (kézikönyv) | 539 |
| Közlőművek (kézikönyv) | 540 |
| A kerékpáros közlekedés szabályai (kézikönyv) | 542 |