| A gépkocsi bemutatása | 14 |
| A modellek megkülönböztető jegyei | 14 |
| Műszaki adatok, ellenőrzési és beállítási értékek | 16 |
| Üzemeltetési költségek | 16 |
| A gépkocsi kezelése | 18 |
| A motor jellemzői | 18 |
| Forgatónyomaték és teljesítmény | 22 |
| Gazdaságos vezetési tartomány | 23 |
| Hidegindítás | 25 |
| A futómű jellemzői | 27 |
| Menettulajdonságok | 27 |
| Közlekedés városban | 28 |
| Országúti vezetés | 28 |
| Előzés | 29 |
| Fékezés | 31 |
| Közlekedés utánfutóval | 32 |
| Vontatás | 36 |
| Közlekedés télen | 36 |
| Hidegindítás | 36 |
| Haladás nedves úttesten | 36 |
| Haladás havas, jeges utakon | 36 |
| Helyenkénti jegesedés | 37 |
| Téli kirándulás | 37 |
| Egyéb előkészületek | 38 |
| Műszaki átvizsgálás | 39 |
| Fontos előfeltételek | 42 |
| A hajtóművön végzendő munkák | 44 |
| Motorolaj- és olajszűrőcsere | 44 |
| Milyen olajat használjunk? | 44 |
| A munka menete | 44 |
| Ellenőrzés | 46 |
| A levegőszűrő karbantartása | 47 |
| A levegőszűrő átállítása | 48 |
| A tüzelőanyag-szivattyú tisztítása | 48 |
| A vezérműlánc megfeszítése | 49 |
| Az ékszíj megfeszítése | 49 |
| A karburátor tisztítása és beállítása | 50 |
| A levegőszűrő leszerelése | 51 |
| A karburátorfedél leszerelése | 51 |
| A fúvókák és a tömítés tisztítása | 53 |
| Az úszórendszer átvizsgálása | 57 |
| Az úszószint (tüzelőanyagszint) beállítása | 58 |
| A karburátorfedél visszaszerelése | 60 |
| A motor üresjáratának beállítása | 60 |
| A szelepek beállítása | 61 |
| A beállítás módszere | 62 |
| A beállítás végrehajtása | 63 |
| A Moszkvics 408 típus szelephézagának beállítása | 64 |
| A gyújtóberendezés karbantartása | 65 |
| A gyújtógyertyák | 65 |
| A gyújtópipa | 65 |
| A gyújtáselosztó | 66 |
| A megszakító | 66 |
| Az elosztófedél | 67 |
| Az elosztópipa | 67 |
| A gyújtás beállítása | 68 |
| Ellenőrzés | 69 |
| A tömlőcsatlakozások ellenőrzése | 70 |
| A tokoshuzalok és a rudazatok karbantartása | 70 |
| A rögzítések ellenőrzése | 71 |
| A motor | 71 |
| A szívó- és kipufogókönyök | 72 |
| A karburátor | 72 |
| A kipufogórendszer | 72 |
| Az olajteknő | 72 |
| Az indítómotor | 72 |
| A hűtő | 72 |
| A generátor | 72 |
| A tüzelőanyag-szivattyú | 72 |
| Az erőtengelyen végzendő munkák | 73 |
| A tengelykapcsoló holtjátékának beállítása | 73 |
| Olajcsere a sebességváltóműben | 74 |
| A kardántengely zsírozása | 75 |
| Olajcsere a differenciálműben | 75 |
| A futóművön végzendő munkák | 76 |
| A kormánymű karbantartása | 76 |
| A mellső híd karbantartása | 78 |
| A nyomtávrúd | 78 |
| A keresztlengőkar | 79 |
| A gumipersely | 79 |
| A felső keresztlengőkar | 80 |
| A kerékcsapágy | 80 |
| A kerékcsapágyban levő zsír kicserélése | 81 |
| A lengéscsillapító | 82 |
| A mellső kerék szögeinek beállítása | 84 |
| A hátsó híd karbantartása | 85 |
| A hídház | 86 |
| A differenciálmű (kiegyenlítőmű) | 86 |
| A kerékcsapágy | 86 |
| A rugók és a lengéscsillapítók | 86 |
| A fékberendezés karbantartása | 86 |
| A fékfolyadék | 87 |
| A fékfolyadék cseréje és a légtelenítés | 88 |
| A fékberendezés tömítettsége | 90 |
| A fék hatásossága | 90 |
| A fékszervó | 91 |
| A mellső tárcsafék | 92 |
| A fékbetétek | 92 |
| A féktárcsák | 93 |
| A hajlékony fémtömlők | 94 |
| A mellső dobfékek | 94 |
| A fékpofák ellenőrzése | 94 |
| A mellső fékdobok | 96 |
| A hátsó dobfékek | 98 |
| A kézifék | 98 |
| A fékerőhatároló | 99 |
| A kerekek gondozása | 99 |
| A keréktárcsa | 99 |
| A gumiabroncsok | 100 |
| A kerekek | 100 |
| A villamos berendezéseken végzendő munkák | 101 |
| Az akkumulátor karbantartása | 101 |
| Az elektrolitszint ellenőrzése | 102 |
| Tisztítás | 102 |
| Feltöltöttség | 102 |
| Utántöltés | 103 |
| Tanácsok az akkumulátor kíméléséhez | 103 |
| Az áramfejlesztő karbantartása | 103 |
| A dinamó | 104 |
| A feszültségszabályozó | 104 |
| A generátor | 105 |
| A világító- és jelzőberendezések karbantartása | 106 |
| A világítóberendezések gyakori hibái | 106 |
| A fényszóró beállítása | 107 |
| A kocsiszekrényen végzendő munkák | 108 |
| A gépkocsi felső részének ápolása | 108 |
| A gépkocsi alsó részének ápolása | 110 |
| Üregvédelem | 111 |
| A konzerválás technikája | 113 |
| A szegélyek, rések és az élek védelme | 114 |
| Hibakeresés és -elhárítás | 115 |
| A szükséges előfeltételek | 115 |
| A hajtómű zavarai | 116 |
| A motor nem ugrik be | 117 |
| Az akkumulátor ellenőrzése | 117 |
| A kábelcsatlakozások ellenőrzése | 117 |
| A gyújtáskapcsoló ellenőrzése | 119 |
| A gyújtáselosztó ellenőrzése | 121 |
| Az elosztófedél ellenőrzése | 121 |
| Az elosztópipa ellenőrzése | 122 |
| A megszakítóérintkezők ellenőrzése | 122 |
| A megszakítókábel ellenőrzése | 122 |
| A kondenzátor ellenőrzése | 123 |
| A gyújtótranszformátor ellenőrzése | 123 |
| A gyújtógyertyák ellenőrzése | 125 |
| Az indítórendszer hibái | 126 |
| Az indítómotor nem forog | 127 |
| Az indítómotor csak lassan forog | 127 |
| Az indítómotor indítózásnál kattog | 127 |
| Az indítómotor indítózáskor felbőg | 127 |
| Az indítómotor indítózáskor recseg | 128 |
| Az indítómotor fogaskereke nem kapcsolódik ki | 128 |
| A karburátorban nincs tüzelőanyag | 128 |
| A tüzelőanyag-szivattyú nem szállít tüzelőanyagot | 129 |
| A tüzelőanyag-vezeték ellenőrzése | 129 |
| A tüzelőanyag-szivattyú kevés tüzelőanyagot szállít | 130 |
| A tüzelőanyag-tartály szellőzésének ellenőrzése | 131 |
| A tüzelőanyag-szivattyú ellenőrzése | 131 |
| A karburátor ellenőrzése | 133 |
| A motor szabálytalanul működik (üresjáratban) | 134 |
| A karburátor hibái | 134 |
| A gyújtóberendezés hibái | 135 |
| A motor hibái | 135 |
| A motor szabálytalanul működik (terhelt állapotban) | 137 |
| A motor teljesítménye túl kicsi | 137 |
| A motor rendellenes zörejeket ad | 138 |
| A forgattyús hajtómű hibái | 138 |
| A szelepvezérlés hibái | 139 |
| Az áramfejlesztő és a vízszivattyú hibái | 139 |
| A motorból szivárog az olaj | 140 |
| A motor túl sok olajat fogyaszt | 142 |
| A motor olajnyomása szabálytalan | 142 |
| Olajhiány | 142 |
| Az olajnyomás-jeladó hibái | 143 |
| Az olajnyomásmérő műszer hibái | 143 |
| A motor túl sok tüzelőanyagot fogyaszt | 144 |
| A motor túlmelegszik | 145 |
| Kevés a hűtőfolyadék | 145 |
| Tömítetlen a hűtő | 145 |
| Elzáródott a hűtőzsalu | 145 |
| Meghibásodott a termosztát | 146 |
| Laza az ékszíj | 147 |
| Eltömődött a hűtő | 147 |
| Meghibásodott a hengerláb tömítése | 147 |
| Meghibásodott a hengerfej tömítése | 148 |
| A motor nem melegszik fel eléggé | 149 |
| Nem zár a termosztát | 149 |
| Meghibásodott a hőmérő | 149 |
| Kicsi a fűtőteljesítmény | 150 |
| Az erőátviteli berendezés zavarai | 150 |
| A tengelykapcsoló nem emel ki | 151 |
| A fékfolyadékszint | 151 |
| A tengelykapcsoló-munkahenger hibái | 152 |
| A tengelykapcsoló-főhenger hibái | 152 |
| Nagy a tengelykapcsoló holtjátéka | 153 |
| A kinyomószerkezet és a tárcsa hibái | 153 |
| Csúszik a tengelykapcsoló | 153 |
| A tengelykapcsoló beállítása | 154 |
| Rángat a tengelykapcsoló | 154 |
| Elolajosodott a tengelykapcsoló | 154 |
| Eltükrösödött a tengelykapcsoló-tárcsa | 154 |
| Zajos a tengelykapcsoló | 155 |
| A sebességváltómű nehezen kapcsolható | 155 |
| A sebességváltókar hibái | 155 |
| A betöltendő olaj mennyisége és fajtája | 156 |
| A sebességfokozatok "kiugranak" | 156 |
| Búg a sebességváltómű | 156 |
| A sebességváltóműből szivárog az olaj | 156 |
| Zajos a kardántengely | 157 |
| A kardánkeresztek hibái | 157 |
| A csúszóhüvely hibái | 157 |
| Kiegyensúlyozatlanság | 157 |
| Zajos a hátsó híd | 158 |
| A futómű zavarai | 159 |
| Nehézkes a kormányzás | 159 |
| A gumiabroncsok helytelen levegőnyomása | 160 |
| A kormánymű | 160 |
| A gömbcsuklók | 160 |
| Az irányítókar | 160 |
| A futóműbeállítás | 160 |
| Túl nagy a kormányberendezés holtjátéka | 161 |
| A gépkocsi iránytartása rossz | 161 |
| A gumiabroncsok nyomásának és állapotának ellenőrzése | 161 |
| A futóműbeállítás | 161 |
| Kopog a mellső futómű | 162 |
| A lengéscsillapítók vizsgálata | 162 |
| A kerékcsapágyak vizsgálata | 162 |
| A gömbcsuklók vizsgálata | 162 |
| A keresztlengőkar gumiperselyeinek vizsgálata | 163 |
| Szitál a kormány | 163 |
| A fékpedál túl mélyen fog | 164 |
| A fékfolyadék szintjének csökkenése | 164 |
| Levegős a fékberendezés | 164 |
| A fékek beállítása | 165 |
| A fékpedál túl magasan fog | 165 |
| A nyomórúd holtjátéka | 165 |
| A fék félrehúz | 165 |
| Féknyergek és kerékfékhengerek | 165 |
| Fékbetétek, -tárcsák és -dobok | 166 |
| A fékek zajosak | 166 |
| A fékek túlmelegszenek | 166 |
| A főfékhenger és a kerékfékhenger hibái | 166 |
| A nyomórúd holtjátékának beállítása | 167 |
| A fékszervó meghibásodása | 167 |
| Egyenetlen gumikopás | 167 |
| A töltő-, világító- és jelzőberendezés zavarai | 168 |
| Nem működik a töltőberendezés | 168 |
| A feszültségszabályozó vizsgálata | 168 |
| A generátor vizsgálata | 169 |
| A kábelösszeköttetések vizsgálata | 169 |
| Az ékszíj ellenőrzése | 170 |
| Nem működik a világítóberendezés | 170 |
| A világításkapcsoló javítása | 171 |
| A fényváltókapcsoló ellenőrzése | 171 |
| A fényváltórelé ellenőrzése | 172 |
| Nem működik a jelzőberendezés | 173 |
| Az irányjelző vizsgálata | 173 |
| A vészjelzőkapcsoló vizsgálata | 173 |
| A jelzőkürtök meghibásodása | 173 |
| A kürtrelé ellenőrzése | 174 |
| Hasznos felszerelések és kiegészítések | 175 |
| A ködfényszóró felszerelése | 175 |
| A hátsó helyzetjelző ködlámpa felszerelése | 177 |
| Az utánfutóvontató-szerkezet felszerelése | 179 |