kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | AE-RObit Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Gödöllő |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 192 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-02-9796-5 |
| Megjegyzés: | Színes és fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
| Előszó | 9 |
| Repüléstörténet és a repülés ma | 11 |
| Az ember repülése. A motoros ultrakönnyű repülés kezdete | 11 |
| Repülés ma, repülési lehetőségek | 13 |
| Mi kell a repüléshez? | 13 |
| Aerodinamika | 15 |
| Bernoulli alaptétele és a levegő energiája | 15 |
| Áramlás a szárny körül. A felhajtóerő és a légellenállás keletkezése, az állásszög | 16 |
| A felhajtóerő és a légellenállás számítása | 17 |
| A szárnyon keletkező felhajtóerő és számítása | 17 |
| Repülőgépen keletkező légellenállás és annak számítása | 18 |
| A káros és a "hasznos" légellenállás | 18 |
| A szárny örvényrendszere és az indukált ellenállás | 19 |
| Az erők egyensúlya repüléskor | 19 |
| A tolóerő (vonóerő) leküzdi a légellenállást | 20 |
| Az emelkedő repülés erőviszonyai | 20 |
| A vízszintes repülés erőviszonyai | 21 |
| A siklórepülés erőviszonyai | 21 |
| A siklószám számítása | 22 |
| Szárnypolárisok | 23 |
| Vízszintes repülés tolóerő szükséglete | 23 |
| Emelkedő repülés tolóerő szükséglete | 24 |
| Fordulók repülése, erőviszonyai | 24 |
| Légcsavar elmélet és alkalmazás | 27 |
| Ultrakönnyű repülőgépek stabilitása és kormányozhatósága | 29 |
| A stabilitás | 29 |
| Aerodinamikai kormányzású repülőgépek stabilitása | 30 |
| Súlypontáthelyezéssel kormányozható légijárművek stabilitása | 30 |
| Kormányozhatóság, a légijármű mozgásai | 32 |
| Ultrakönnyű gépek kormányzása | 33 |
| Aerodinamikai kormányzás | 33 |
| Súlypontáthelyezéses kormányzás | 34 |
| A repülés különleges helyzetei | 35 |
| Az átesés | 35 |
| Lebillenés, lepördülés (lecsúszás) | 35 |
| A dugóhúzó (a szárny autorotációja) | 36 |
| Flatterolás (lobogó zuhanás) | 37 |
| A belengés (belibegés) | 38 |
| Az ultrakönnyű repülőgépre ható erők okozta terhelések, igénybevételek és fajtáik | 39 |
| A repülőgépre ható erők és terhelések | 39 |
| Légerő okozta terhelések és a terhelési többszörös | 40 |
| A sárkányszárny valóságos repülése | 41 |
| Talajtól származó terhelések | 41 |
| Hajtóműtől és a légcsavartól származó terhelések | 42 |
| Tömegerő okozta terhelések | 42 |
| Terhelések hatására létrejövő igénybevételek és az anyag kifáradása | 43 |
| Meteorológia | 45 |
| A légnyomás | 46 |
| A levegő hőmérsékletének változása | 47 |
| A levegő nedvességtartalma | 49 |
| Légmozgások keletkezése és hatásuk az ultrakönnyű repülőgépekre | 51 |
| A szél | 51 |
| A talaj menti szélnyírás jelensége | 52 |
| Talaj menti turbulencia | 53 |
| Hegyvidéki turbulencia | 54 |
| A termik | 55 |
| A felhők keletkezése | 57 |
| Felhőfajták | 57 |
| Csapadékok | 59 |
| A köd | 59 |
| A légköri frontok | 59 |
| A melegfront | 60 |
| A hidegfront | 61 |
| Ciklonok keletkezése | 61 |
| Anticiklon | 62 |
| Műszerismeret | 63 |
| A magasságmérő | 63 |
| A variométer | 65 |
| Az iránytű és a GPS | 65 |
| Motorellenőrző műszerek | 66 |
| A fordulatszámmérő | 66 |
| Motorhőmérő | 66 |
| Üzemanyag-fogyasztás mérő és az üzemanyag-szint jelző | 66 |
| Motortan | 69 |
| A repülőgép motorokról általában | 69 |
| A négyütemű (Ottó) motor működése | 69 |
| A kétütemű motor működése | 70 |
| Repülőgép motorok teljesítményének változása a magasság függvényében | 71 |
| UL-ekhez használt motorok, hajtóművek | 72 |
| Navigáció | 75 |
| A léginavigáció célja és módszere | 75 |
| Repülés előtti navigációs felkészülés | 75 |
| A Föld leképezése | 76 |
| ICAO légitérkép (navigálni nem igazán UL) pilóták számára | 77 |
| Térképismeret, ábrák, jelölések az (1:500 000-es) ICAO térképen | 77 |
| Az útvonal kijelölése és az útvonal rajzolás menete | 82 |
| A szélháromszög szerkesztése és az útvonal adatainak kiszámítása | 82 |
| A szerkesztés menete | 83 |
| A repülési útvonal adatainak rögzítése és az útvonal tanulmányozása | 84 |
| Repülés alatti navigációs tevékenység | 85 |
| Teendő tájékozódás elvesztésekor | 86 |
| A repülés feltételei | 89 |
| A repülés személyi feltételei | 89 |
| A repülés tárgyi feltételei | 89 |
| Légijárművek üzembentartása, üzemeltetése | 90 |
| Légialkalmas légijármű és annak felszerelése | 90 |
| A repülőtér | 91 |
| A repülőtér felszereltsége | 91 |
| Repülőtéri repülésüzemi szolgálatok | 92 |
| A repülés meteorológiai feltételei | 92 |
| A repülések bejelentése | 93 |
| Az útvonalrepülések bejelentési eljárásának szabályai | 93 |
| Helyi repülési üzem bejelentése | 96 |
| Ideiglenes repülőtér üzemének bejelentése | 96 |
| Eseti légtér igénylése és igénybevétele | 97 |
| Repülési szabályok | 99 |
| Általános szabályok | 99 |
| Légijárművek osztályozása | 101 |
| Motoros ultrakönnyű repülőgépek szerkezeti felépítése | 103 |
| A motoros ultrakönnyű repülőgépek meghatározása | 103 |
| UL kategóriák, osztályok | 104 |
| UL merevszárnyú repülőgépek szerkezeti felépítése | 105 |
| Szárny | 106 |
| Törzs | 106 |
| Vezérsík | 106 |
| Futómű | 106 |
| Hajtómű | 106 |
| Építési módok | 107 |
| Repülés aerodinamikai kormányzású ultrakönnyű repülőgéppel | 107 |
| Motoros sárkányrepülők szerkezeti felépítése | 107 |
| A szárny felépítése | 107 |
| A trike szerkezeti felépítése | 109 |
| A motoros sárkányrepülő összeszerelése, ellenőrzése, repülés előtti motorpróbája | 111 |
| A szárny összeszerelése | 111 |
| A szárny ellenőrzése | 113 |
| A szárny és a trike összeépítése | 114 |
| A sárkányrepülő motorjának hidegindítása (motorpróba) | 116 |
| Ha nem indul a motor...! | 117 |
| Repülés motoros sárkánnyal | 119 |
| Az iskolakör felépítése | 119 |
| Ki- és besorolás az iskolakörre | 120 |
| Repülés az iskolakörön | 120 |
| Előkészületek a repülés előtt | 120 |
| A felszállás | 121 |
| A forduló | 122 |
| Az emelkedés | 122 |
| A vízszintes repülés | 122 |
| Siklórepülés | 124 |
| A behelyezkedés | 124 |
| A leszállás | 124 |
| Leszállási hibák | 126 |
| Teendők leszállás után | 129 |
| Repülés motoros siklóernyővel | 131 |
| Vészhelyzetek | 133 |
| Vészhelyzet a pilóta rosszulléte miatt | 133 |
| Vészhelyzet emberi mulasztás, felelőtlenség miatt | 133 |
| Vészhelyzetek műszaki hiba miatt | 134 |
| Leáll a motor! | 135 |
| Kényszerleszállás! | 135 |
| Időjárás, légállapot változás okozta vészhelyzetek | 137 |
| Eljegesedés, jégképződés | 137 |
| Hirtelen támadt viharzónában, zivatarban való repülés | 137 |
| Felhőben, ködben, talajt befedő párába való repülés | 138 |
| Beerősödő szélben való repülés, turbulencia | 138 |
| Erősen termikes időben való repülés | 138 |
| Madárral, tárggyal való ütközés, más gép veszélyes megközelítéséből, összeütközésből adódó vészhelyzet | 139 |
| A mentőrendszer vagy mentőernyő használata | 140 |
| Teendők légijármű eltűnésekor, balesetekor | 141 |
| Légijármű eltűnése, kutatás, mentés | 141 |
| Repülőbaleset | 141 |
| A helyszín biztosítása | 142 |
| Elsősegélynyújtás | 143 |
| Tájékozódás a sérültek állapotának súlyosságáról | 143 |
| Eszméletlen beteg ellátása | 143 |
| Befúvásos lélegeztetés | 144 |
| Légutak szabadon tartása, oldalfekvő helyzet | 144 |
| A sokk | 145 |
| Vérzéscsillapítás | 145 |
| Csonttörések | 146 |
| Ízületi sérülések | 146 |
| A súlyosan sérült mozgatása | 147 |
| Rádiózási alapismeretek | 149 |
| Rádiózási szabályok | 149 |
| A rádiózásban használt betűző abc | 150 |
| Rádión történő közleményleadás és hívás | 151 |
| Az ultrakönnyű repülés oktatása | 153 |
| Oktatás motoros sárkányrepülőre | 153 |
| Kiképzés aerodinamikai kormányzású repülőeszközre | 154 |
| Versenyek; versenyszámok | 155 |
| Klubok, üzembentartók név- és címjegyzéke | 157 |
| Hazai UL gyártók, géptípusok | 161 |
| Repülési információk | 181 |
| Repülőterek adatai | 181 |
| Repülőtér távközlési rádiófrekvenciák, légiforgalmi és egyéb szolgálatok | 183 |
| Körzeti ATS frekvenciák | 183 |
| Repülési magasságok lépcsőzése | 184 |
| Napkelte - napnyugta táblázat | 185 |
| Mértékegységek | 185 |
| Kérdések a pilótavizsgán | 187 |
| Irodalom | 191 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.