Próbálja ki megújult, VILLÁMGYORS keresőnket!

978.612

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mozgásra fel!

Adaptált fizikai aktivitás, sportszemléletű rehabilitáció a fizioterápiában

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Nyitott Könyvműhely Kiadó-EU Fogyatékkal élők sport általi esélyegyenlősége PHARE Twinning Light Program
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 112 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-218-108-5
Megjegyzés: Színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„A fogyatékosság egy olyan gondolati struktúra, amely a társadalomban élő ember agyában jön létre, és beszédében, illetve viselkedésében mutatkozik meg. A fogyatékkal élő embert elsősorban nem saját csökkent képességei korlátozzák, hanem az, ahogyan mi mindannyian, az adott társadalom és kultúra tagjai ezen személyekkel kapcsolatosan vélekedünk, illetve viselkedésünk révén velük szemben megnyilvánulunk."

Tartalom

Előszó 11
BEVEZETŐ 13
Adaptált fizikai aktivitás, sportszemléletű rehabilitáció a fizioterápiában 13
Célcsoport 13
Cél 13
Általános cél 13
A kurzus általános felépítése 14
A könyv tartalmának vázlatos áttekintése 14
1. fejezet. Nemzetközi osztályozás, a fogalmak meghatározása 17
ICF (International Classification of Functioning, Disability and Health) 17
Fogalmak meghatározása 17
Példák a különböző szinteken történt változásokra 18
A szolgáltatás osztályozása 18
Az ICF besorolás egy stroke-ot szenvedett személy rehabilitációjának megtervezésekor 19
A nemzetközi osztályozás fő célja 20
2. fejezet. A hermeneutikus-fenomenológiai (jelenségtani) hagyomány 21
Előfeltételezés (előítélet) 21
Érvek a társalgáshoz 22
A nyitott egészség fogalma 22
A test a tapasztalat és a megismerés központja 23
3. fejezet. A felelősségvállalás és tanítási módok 24
A felelősségvállalás mozgásgyakorlatokon keresztül történő fejlesztése 24
Az adaptált fizikai aktivitás 25
Mi az adaptált fizikai aktivitás? 26
Az önmegvalósítás 26
A felelősségvállalás és a sporttevékenységek 27
Önhatékonyság 27
A tanítás és a tanulás módjának alapelvei 28
Zárt tanítási és tanulási folyamat 28
Nyílt tanítási és tanulási folyamat 28
4. fejezet. Mozgástudomány és problémamegoldás 30
Konstruktivizmus. Problémamegoldó tanulási folyamatok 31
Rendszerelméleti modellek 31
Motoros kontroll 31
Tréning: a készségek megszerzése 33
5. fejezet. Személyre szabott oktatási modellek és a motoros tanulás 34
A mozgás elsajátításának három dimenziója 34
A sporttevékenységek és egyéb mozgásos gyakorlatok alapvető tulajdonságai 36
Személyre adaptált oktatási modellek 37
Az inklúziós folyamat 37
A gyakorlat elemzése a csoport, illetve az adott személy szempontjából 37
A feladatok gyakorlatban történő módosítása, adaptálása; „játékkerék" 37
6. fejezet. A motoros tanulás különböző elméletei és az azokhoz kapcsolódó alapismeretek elsajátítása 41
Motoros készségek használatát szükségessé tevő feladatok ismertetése (Mulder) 44
Egyensúly 44
Csapatmunka négy fős csoportokban 45
Problémamegoldó feladatok 45
A neuromuszkuláris diszfunkció kezelésének elmélete 46
Motoros újratanulási program 46
Előrecsatolás 46
Visszacsatolás 47
Feladatok 47
7. fejezet. Krízishelyzet és szomorúság (bánat) 49
Szomorúság, bánat 50
A szomorúság jelentése 50
A szomorúság kifejezése testi és mentális szinten 50
A szomorúság megélésének folyamata 50
Krízis 51
A krízis folyamata 52
Hogyan segíthetünk egy krízishelyzetben lévő embernek? 54
8. fejezet. Etikai kérdések 57
Etikai fogalmak és a normalitás fogalma 57
A nyitott egészség fogalma 57
Relativizmus 57
Fundamentalizmus 58
Miről szól az etika? 59
Etikai alapelvek 60
A prioritásokról szóló etikai játék 61
Etikai játék. A beszélgetés legfontosabb témái 61
A fogyatékossággal kapcsolatos nézőpontok, elképzelések és vélemények - történeti áttekintés 62
Orvosi modell 63
A társadalmi konstruktivista nézőpont 63
Normalitás 63
9. fejezet. „A dán modell" 66
Sport, játék és testkultúra a háromoldalú megközelítés tükrében - szakcikk 66
Tatár népünnepség 66
A sport a teljesítmény tükrében 68
A sport mint egészségmegőrzési stratégia 70
Népi sport: ünnep és társadalmi érintkezés 71
A háromoldalú megközelítési módszer 73
„Mi magunk" - a szervezett formában működő sportkultúrával kapcsolatos dán tapasztalatok 75
Alternatívák a kulturális élet területén 77
10. fejezet. Bemelegítő gyakorlatok 81
Gyakorlatok 81
Mozgás zenére 81
Karika körbeadása 81
Staféta (sorverseny) karikával 81
„Nagymosás" 82
Dodzsemezés 82
Fényképezés 82
Mozgás léggömbbel 82
Papírhengerekkel táncoló párok 83
Lebegés 83
Relaxáció 83
11. fejezet. Sport és játékok 84
Gyakorlatok 84
Bemelegítés futással összekapcsolt játékkal 84
Mozgástombola 84
Ülő boccia 85
Nyílt és zárt tevékenységek a gyakorlatban 86
Nyílt és zárt labdagyakorlatok 86
Nyílt és zárt küzdőgyakorlatok 87
12. fejezet. Végtelen nem kompetitív játékok 88
Zárt gyakorlatok 88
Bemelegítés dél-afrikai csizmatánccal 88
Gyakorlatok kerekesszékkel 88
Nyílt és zárt ügyességi gyakorlatok 89
„Kövess engem" karikával 89
Akadálypálya látássérültek számára 89
Akadálypálya kerekesszékesek számára 89
13. fejezet. Versenyszerű kerekesszékes gyakorlatok 91
14. fejezet. Gyermekek számára kifejlesztett gyakorlatok 92
Az emberi élet időtartama alatt végbemenő mozgásfejlődés 92
Alapvető érzékek 92
15. fejezet. Úszásgyakorlatok 95
Néhány hidrodinamikai fogalom 95
A test úszóképességére ható erők 95
Az úszóképesség különböző típusai 95
Az úszás és az egyéb vízi gyakorlatok végzése során fellépő ellenállások 95
Vízben végzett gyakorlatok 96
Alkalmazott gyakorlatok 96
16. fejezet. A kurzuson résztvevő gyógytornászok által elkészített prezentációk 98
Néhány prezentáció vázlata 98
Vállsérült beteg adaptált fizikai aktivitásának bemutatása 98
Adaptált fizikai aktivitás 99
Adaptált fizikai aktivitás egy kis faluban 100
Adaptált fizikai aktivitás végzése gerincműtét után 100
Felhasznált irodalom 101
Ajánlott szakirodalom 103
Fényképek a gyakorlatokról 105
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem