kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Korona Kiadó Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 366 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 26 cm x 20 cm |
| ISBN: | 963-9036-54-4 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal illusztrált. |
| Előszó | 5 |
| Jelmagyarázat | 6 |
| 7. osztály - Korunk, a technikai képek kora | 9 |
| Mozgóképkultúra | 17 |
| A képmás | 17 |
| A birtoklás és kapcsolatteremtés | 17 |
| A kamera: a megörökítést szolgáló technika | 23 |
| A kamera: az ábrázolást szolgáló technika | 24 |
| A mozgókép kettős természete | 25 |
| Információ és jelentés | 28 |
| A látvány, és a látvány értelme | 29 |
| A művész élmény | 31 |
| A mozgóképi élmény | 31 |
| Összefoglaló gyakorlat | 34 |
| Médiaismeret | 35 |
| Az audiovizuális média fogalma | 36 |
| Összefoglaló kérdések | 39 |
| 8. osztály | 41 |
| Mozgóképkultúra | 43 |
| Élmény és emlékezés | 43 |
| Megfigyelés, felejtés, felidézés | 44 |
| Kiemelés és ráhagyás | 47 |
| A kiemelés elemi eszközei a mozgóképen | 48 |
| A közelkép | 49 |
| A megvilágítás | 49 |
| A hossz és a tempó | 50 |
| A zenei hangsúly | 51 |
| Az ismétlés | 51 |
| Szokatlan eszközök, különleges hatások | 52 |
| A mozgóképek rendszerezése | 53 |
| Alkotói szándék, nézői elvárás | 55 |
| A valóság ábrázolásához való viszony | 56 |
| A művek tematikai és ábrázolási rokonsága | 57 |
| A megjelenés közege | 61 |
| A hordozó | 61 |
| Médiaismeret | 63 |
| A televízió műsorrendje | 63 |
| A műsoridő mint tulajdon | 64 |
| Összefoglaló kérdések | 69 |
| 9. osztály | 71 |
| Mozgóképkultúra | 73 |
| Utalás | 73 |
| Utalás és hatáskeltés | 75 |
| A mozgóképi narráció | 78 |
| A felbontott és újraszerkesztett téridő | 78 |
| A beállítás | 78 |
| A jelenet | 79 |
| Az elbeszélés, a történet és a cselekmény | 80 |
| Az események oksági és időbeli kapcsolata | 83 |
| Az expozíció és a lezárás | 88 |
| A fordulat és az epizód | 88 |
| A cselekmény és a sítlus | 90 |
| Irodalom és film: különböző művészetek, eltérő kifejezési formák | 91 |
| A nyelv megnevez, a film megmutat | 91 |
| A forma meghatározója: a kötött időkeret, és a folyamatos előadásmód | 93 |
| Információ és ábrázolás: választás a kifejező eszközök sokaságából | 95 |
| Médiaismeret | 99 |
| Televíziós modellek | 99 |
| Közszolgálati és kereskedelmi televízió | 99 |
| Élő és konzerv adások | 101 |
| Televíziós műsortípusok | 102 |
| A teleregény | 102 |
| Az óriásmesék varázsa | 102 |
| A folytatásos történetek és a média | 103 |
| A teleregények szerkezete | 105 |
| "Szappanhősök" | 107 |
| A tévéshow | 111 |
| Mágikus tér | 112 |
| A show közönsége | 112 |
| A talk-show | 113 |
| A sztár | 116 |
| A sztár és a média | 116 |
| A sztárjelenség kultikus jellege | 117 |
| A filmsztár | 117 |
| A sztár és az őstípus | 120 |
| A médiasztár megjelenése | 121 |
| Összefoglaló kérdések | 123 |
| 10. osztály | 125 |
| Mozgóképkultúra | 127 |
| A szereplő a mozgóképen | 127 |
| A szerepjáték tradíciója | 128 |
| A fotogenitás | 130 |
| A színész éa a civil szereplő | 132 |
| A viselkedés jelrendszere | 135 |
| A viselet | 138 |
| A szerepformálás és a státuszjáték | 140 |
| Mit mond a szereplő és hogyan? | 142 |
| A verbális és vogális jel | 145 |
| A látvány mozgóképi ábrázolása | 147 |
| A technikai kép | 147 |
| A látvány mozgóképi ábrázolásának tradíciója | 148 |
| A fotografálás ábrázolási lehetőségei | 148 |
| A felvevőgép és a téma viszonya: A filmkép kompozíciója | 150 |
| A keret | 150 |
| A képkivágás és a kameramozgás | 153 |
| A nézőpont | 156 |
| A kamera, aszereplő és az elbeszélő viszonya | 159 |
| A mogzóképi kifejezés öntőformája: a technika | 161 |
| A műalkotás és a technika | 161 |
| Másodpercenként hányszor is? | 163 |
| A forradalmi hang | 164 |
| Szíes álom | 166 |
| Képarányok, képmélység | 167 |
| A valóság nyomában | 170 |
| A (film) technikán túl | 173 |
| A film és a valóság | 175 |
| Valóságos és valószerű | 175 |
| A művek valószerűsége, az ábrázolási konvenciók | 176 |
| A film és a valóság viszonya | 177 |
| Dokumentumfilm vagy játékfilm? Dokumentumflm és játékfilm! | 182 |
| A művészi igazság és hitelesség a filmben | 186 |
| Hitelesség, realizmus és stilizáció | 188 |
| Médiaismeret | 199 |
| A reklám | 199 |
| Alkalmazott művészet | 200 |
| A reklám formája | 200 |
| A reklám manipulatív természete | 208 |
| A klip | 210 |
| Formaelemek a klipben | 212 |
| A klip stílusa | 215 |
| Összefoglaló kérdések | 219 |
| 11. osztály | 221 |
| Mozgóképkultúra | 223 |
| A montázs | 223 |
| A montázselv és a gondolkodás | 224 |
| A filmtér és a montázs | 226 |
| A filmidő és a montázs | 228 |
| A montázs és a jelentés | 232 |
| Montázs és belső montázs | 234 |
| Kényszer és szabadság a montázsban | 238 |
| A montázs másik dimenziója: a hang | 242 |
| A filmkultúra kettőssége | 244 |
| Az egységes kultúra felbomlása | 246 |
| A "magas" kultúra és a tömegkultúra | 247 |
| Az őstípus (archatípus) | 248 |
| Típus, őstípus | 250 |
| Őstípusok a tömegfilmben | 251 |
| Tömegfilm és szerzői film | 257 |
| A szerzői film és a tömegfilm különbözősége | 258 |
| A filmek műfaji karaktere | 259 |
| Azonos történetek a szerzői és a tömegfilmben | 261 |
| A tömegfilm műfajai | 266 |
| A filmműfaj "üzenete" | 266 |
| A műfajok rendszere és családfája | 268 |
| A műfaji jegyek | 269 |
| A thriller műfaji jegyei | 270 |
| Néhány szempont a filmek elemzéséhez | 276 |
| A mozgóképi mű elbeszélő szerkezete | 278 |
| A makroszerkezet | 278 |
| A filmelbeszélés mikroszerkezete | 279 |
| Történet, cselekmény, expozíció | 279 |
| A kizökkent idő | 280 |
| "S így lőn kora veszte" | 283 |
| A jelenetezés | 283 |
| A ritmus | 285 |
| Médiaismeret | 287 |
| A hírműsorok és a híradó | 287 |
| A valóság televíziós megjelenítése | 289 |
| A hír | 290 |
| A hír és a társadalmi nyilvánosság | 291 |
| A hírműsorok és a modern társadalmak | 292 |
| A hírműsorok szerkesztésének elemi szabályai | 293 |
| Sztereotípiák | 296 |
| A híradó és a valóság viszonya | 298 |
| A hír kereskedelmi értéke, veseny a hírek piacán | 299 |
| 12. osztály | 303 |
| Mozgóképkultúra | 305 |
| Néhány szempont a filmek elemzéséhez | 305 |
| A stílus | 305 |
| Stílusalkotó elemek | 305 |
| Az alkotó kézjegye | 306 |
| Korstílusok a film történetéből | 312 |
| A német expresszionizmus | 313 |
| A francia avantgárd | 315 |
| A szovjet avatngárd | 320 |
| Az olasz neorealizmus | 322 |
| Az európai új hullámok | 324 |
| A francia új hullám | 325 |
| A kelet-európai új hullámok | 328 |
| A cseh új hullám | 328 |
| A német új film | 330 |
| Befejezés | 333 |
| Médiaismeret | 335 |
| A képernyő kora | 335 |
| Kommunikáció, tömegkommunikáció, televízió | 335 |
| A médium és az üzenet | 336 |
| A technikai kép, a távközlés és a digitalizáció | 342 |
| Új médiumok és új jelenségek | 345 |
| Az interaktivitás | 345 |
| A multimédia | 346 |
| VR, azaz virtuális valóság | 348 |
| A valóság virtualizálódása | 349 |
| Az internet | 351 |
| Globális és lokális | 352 |
| Választék és választás | 354 |
| A fantázia kisajátítása: a tudatipar | 355 |
| A média kultikus jellege | 356 |
| Fejlődés vagy válság | 357 |
| Képjegyzék | 359 |
| Tartalomjegyzék | 361 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.