1.034.182

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mozgóképkultúra és médiaismeret 9.

a középiskolák számára

Szerző
Lektor

Kiadó: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 119 oldal
Sorozatcím: Vizuális kalandozások
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 978-963-19-7492-8
Megjegyzés: Színes fotókkal és ábrákkal. Tankönyvi száma: NT-17171.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A kilencvenes évek végén, az első mozgóképes médiaismeret tankönyvek megjelenésekor még meg sem született az első net-generáció. Azóta túl vagyunk a „valóságshow-sokkon", mobillal is minőségi felvételeket készíthetünk, letöltünk és megosztunk. A médiavilág átalakulásának tempójával nehezen tart lépést a média oktatása. Nemrég még attól féltünk, hogy gyermekeink észrevétlenül szocializálódnak egy olyan világba, ahol kéznél vannak a válaszok, mert a problémahelyzeteket már előre értelmezik számukra a média egyszerűsítő elbeszélései. Most talán attól, hogy függővé válnak a közösségi hálózatok és videojátékok aktív és izgalmas közegében. Tankönyvünk a féltéssel, az idegenkedéssel és az elutasítással szemben az értelmezést, a kreatív médiahasználatot javasolja, miközben hozzásegít a médiával és a filmmel kapcsolatos, ma már nélkülözhetetlen alapismeretek elsajátításához.

Tartalom

Előszó.........................................................................5
I. Médiaismeret..................................................................7
Bevezetés a médiaszövegek tengerébe.................................................8
1. Média, pesszimizmus és optimizmus...................................................8
2. A médiaoktatás célja............................................................10
A kommunikáció történetének fordulópontjai és a nyilvánosság.............................15
3. A kommunikáció történetének fordulópontjai.............................................15
4. A kommunikáció fejődésében szerepet játszó tényezők.....................................17
5. A nyilvánosság..................................................................19
A médiaszövegek értelmezése......................................................23
6. Nyilvánosság és médiaszöveg......................................................23
7. Hír, hírérték, hírszerkesztés.........................................................25
8. A tömegkommunikációban az intézmény mesél: történet helyett történetjavaslatok....................28
9. Történetkezdemények, értelmezési keretek, diskurzusok......................................31
A médiakommunikáció szereplői, a médiaintézmények és -közönségek........................35
10. Közszolgálati és kereskedelmi.....................................................35
11. Elkötelezett, pártos, semleges és bulvár...............................................38
12. A közönség.................................................................. 42
13. Reprezentáció és morális pánik....................................................44
A média nyelve, szövegtípusok.....................................................48
14. A fogyasztói figyelem felkeltése és megtartása (1) .......................................48
15. A fogyasztói figyelem felkeltése és megtartása (2).......................................50
16. Médiaszöveg-típusok (1).........................................................52
17. Médiaszöveg-típusok (2).........................................................54
Az új média néhány formanyelvi sajátossága...........................................58
18. Web2-es szövegformák.........................................................58
19. Interaktív és nonlinearis média......................................................59
Médiaszabályozás...............................................................63
20. Jog és erkölcs................................................................63
21. A médiaszabályozás kulcskérdései..................................................55
II. Mozgóképkultúra.........................................................................71
A mozgóképi közlés alaptulajdonságai...............................................72
22. A mozgókép és a valóság.......................................................72
23. A mozgóképi közlésmód sajátosságai................................................74
A mozgóképnyelv alapeszközei.....................................................76
24. A narráció..................................................................76
25. Az expozíciótól a lezárásig.......................................................79
26. A szerepjáték és a látványszervezés.................................................83
27. A montázs.......................... ........................................86
28. A gyakori montázstípusok......................................................... 89
29. A különleges montázstípusok......................................................93
A látványszervezés alapeszközei a mozgóképen........................................96
30. A keretezés és a nézőpont.......................................................96
31. A kameramozgás.............................................................98
32. A szemszög (a beállítástípusok) és a megvilágítás.......................................101
A mozgóképi szövegek rendszerezése...............................................105
33. A dokumentum és a fikció......................................................105
34. A műfaji és a szerzői film........................................................109
35. A műfaji és a szerzői film keveredése...............................................112
36. A film a digitális világban.......................................................114
Fogalomtár...................................................................116

Hartai László

Hartai László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Hartai László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv