kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 450 oldal |
| Sorozatcím: | Filmművészeti kiskönyvtár |
| Kötetszám: | 72 |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 18 cm x 12 cm |
| ISBN: | |
| A magányos közönség | 5 |
| Invenció és differencia | 7 |
| Reprodukció és autenticitás | 9 |
| Az egydimenziós esztétika alapjai | 12 |
| Az egydimenziós esztétika története | 14 |
| Egydimenziós filmelméletek | 21 |
| A szimbolikus élet prosperitása és az elmélet depressziója (Kommunikációs zavarok, fejlődésproblémák) | 23 |
| A kanonizált művészet programja | 36 |
| Harcok az esztétika reformjáért | 44 |
| Az esztétikai kultúra szerkezete | 48 |
| Rendszer és történelem | 58 |
| A művészeti nevelés problémái | 64 |
| Az egydimenziós esztétika mint önmagát teljesítő prófécia | 68 |
| A filmmunka elmélete | 71 |
| A kollektív alkotásmód fogalma | 73 |
| A kombinált munka | 74 |
| Az új termelőerő sajátosságai | 79 |
| A munka szervezetváltozása | 79 |
| A munkás változásai | 81 |
| A termék változásai | 84 |
| A kombinált munka formái és a kollektív alkotásmód | 88 |
| Előkészületek a filmmunka elemzésére | 94 |
| Kooperatív folyamatok a filmalkotásban | 99 |
| Kooperatív termelési folyamat | 99 |
| A filmmunka kooperatív mozzanata és a csoportalkotás | 101 |
| A szerzői elmélet | 106 |
| A szerző és a kultúripar | 106 |
| A szerzői elmélet elemei | 108 |
| A szerzői probléma és a típusrendszer | 118 |
| A kivitelező művészete | 122 |
| A filmmunka típusai | 130 |
| Klasszifikációs javaslat | 130 |
| A típusok vázlata | 132 |
| A filmmunka elmélete és a populáris alkotásmód probémája | 135 |
| A népszerű filmkultúra szerkezete, és működése | 139 |
| A közlő | 141 |
| A populáris esztétikum történetének vázlata | 141 |
| A művész kvázi-névtelensége | 146 |
| A professzionista | 152 |
| A közlemény | 168 |
| Mű és közlemény konfliktusa | 168 |
| Tevékenységesztétikum, variánskultúra | 179 |
| A tömegművészeti műalkotás mint populáris mítoszvariáns | 187 |
| A mű születése a mítoszban | 187 |
| A mítosz születése a műben | 189 |
| A populáris mítoszok tipológiájához | 191 |
| A populáris mítoszok növekedése | 194 |
| Adaptációkultúra | 199 |
| Populáris sztenderkultúra (A népszerű esztétikum elemei) | 205 |
| Nyelv és beszéd | 205 |
| A sztenderdizálás színterei | 213 |
| Sztereotípusok és archetípusok | 215 |
| Az archetípus jelentése | 218 |
| Radikális sztenderdizálás | 224 |
| A népszerű műalkotás halmazállapota | 226 |
| Eredeti rögzítetlenség | 226 |
| Kvázi-rögzítetlenség | 226 |
| A kvázi-rögzítetlenség szükséglete | 235 |
| A tömegkultúra másodélete | 238 |
| A befogadó | 245 |
| Befogadó közösség és művészeti élet | 245 |
| Egyéni invenció, kollektív konvenció, preventív cenzúra | 245 |
| A preventív cenzúra működése | 246 |
| Cenzúraformák a tömegkultúrában | 250 |
| A befogadó egyén és a műalkotás | 260 |
| Élménykultúrák | 260 |
| Mű, élmény, hatás, feldolgozás | 267 |
| Esztétikai tudatformák összehasonlító vizsgálata | 276 |
| Az észlelés iskolája és az emberiség emlékezete | 276 |
| Kétféle tradicionalitás | 276 |
| Tradicionális befogadás, tradicionális alkotás | 276 |
| Kontinuitás és diszkontinuitás | 282 |
| Kétféle aktualitás | 285 |
| Az életanyag objektív aktualitása | 285 |
| Az élményforma szubjektív aktualitása | 286 |
| Életanyag és kulturális emlék viszonya a két alkotásmódban | 289 |
| Az empíria behatolása a kötött formákba | 293 |
| A tömegművészeti műalkotás mint kultúrkoncentrátum | 296 |
| Tömegfilm és társadalom | 301 |
| Reflexió és kontroll | 303 |
| Alapfogalmak | 303 |
| A reflexió mint kontroll és a kontroll mint reflexió | 311 |
| Polarizáció és identifikáció | 312 |
| A "közönségfilm" fogalma | 315 |
| A reflexió-kritika kritikája | 317 |
| Szekundér animáció és terciális teleológia | 320 |
| Bevezetés | 320 |
| Befolyás-rétegek | 321 |
| A szekundér animáció típusai | 323 |
| A népszerű filmkultúra irányítói | 326 |
| Kommunikációs relációmező | 330 |
| Az érintkezési viszonyok rendszere és az érintkezési rendszerek viszonya | 330 |
| "Két kultúra" és "új szenzibilitás" | 342 |
| Az alkotásmódok kölcsönhatása | 345 |
| A szórakozás közös univerzuma | 349 |
| Művészet és mindennapi élet | 349 |
| Művészi módszerek közvetítése | 353 |
| Kultúrák közvetítése | 354 |
| Film, szórakozás, információ | 357 |
| Az esztétikai szemiózis sajátossága | 359 |
| Kód és közlemény | 359 |
| Jelkapcsolatok | 360 |
| Az információ | 363 |
| Alakzat és bizonytalanság | 365 |
| Korlátozott transzparencia, önreflexivitás | 366 |
| Szemantizáció és konnotáció | 370 |
| Motiváltság | 372 |
| Fikcionalitás | 373 |
| Kimeríthetetlenség | 374 |
| A populáris esztétikum sajátossága | 377 |
| Kódváltozások és kódváltozatok | 377 |
| A beavatkozási szint | 378 |
| Visszanyerés-elméleti vázlatok | 381 |
| A visszanyerés előzményei | 381 |
| A visszanyerés módjai | 381 |
| Félelem az egyszerű formáktól | 390 |
| Jegyzetek | 393 |
| Filmográfia | 431 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.