| Kiadó: | Magyar Könyvklub |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 206 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 15 cm |
| ISBN: | 963-548-468-2 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
| Előszó | 9 |
| Felvételi interjú | 10 |
| A kézírás kulcs a jellemhez | 13 |
| Írástanulás | 14 |
| A sikeres kiválasztás kulcsa | 16 |
| A kézíráselemzés elsajátítása | 17 |
| Amit a grafológia nem tud feltárni | 19 |
| Hogyan használjuk ezt a könyvet? | 20 |
| Összefoglalás | 20 |
| Mi is a grafológia? | 22 |
| Az iskolai norma | 22 |
| Az írásjelek értelmezése | 26 |
| A jellemvonások felderítése | 27 |
| Száj-, láb- és agyírás | 28 |
| Fekete és fehér | 29 |
| Kézírás és pszichológia | 31 |
| A tudattalan | 32 |
| A jungi iskola | 33 |
| A freudi iskola | 36 |
| A térszimbolika | 37 |
| A grafológia az üzleti életben | 38 |
| A megfelelő embert a megfelelő helyre | 40 |
| A munkaköri leírás | 40 |
| Intelligencia | 41 |
| Személyiség | 44 |
| Készség | 45 |
| Kommunikációs készség | 45 |
| Interperszonális kapcsolatok | 45 |
| Terhelhetőség | 45 |
| Szervezőkészség | 45 |
| Rátermettség | 45 |
| Attitűd (hozzáállás) | 46 |
| Kreativitás | 46 |
| Motiváció | 46 |
| Megbízhatóság | 47 |
| Érzelmi érettség | 47 |
| Az álláshirdetés | 47 |
| A jelentkezési űrlap | 47 |
| Az interjú | 49 |
| Az interjú ellenőrző listája | 50 |
| Az éves felmérés | 52 |
| A grafológia: kulcs a személyiséghez és a pályaalkalmassághoz | 54 |
| A térszimbolika | 55 |
| Az írás vertikális kiterjedésének szimbolikája | 56 |
| A bal és jobb szimbolikája: Az írás horizontális kiterjedésének szimbolikája | 57 |
| Az általános benyomás rögzítése | 58 |
| A lényegi érték (L. É.) megállapítása | 59 |
| Pozitív és negatív | 62 |
| A lényegi érték (L. É.) alkalmazása | 63 |
| A térdimenzió | 64 |
| Margók | 65 |
| Térközök | 68 |
| A tintanyomon | 71 |
| A sorirány | 71 |
| Horizontális feszültség | 74 |
| Ritmus | 75 |
| A három zóna: felső, középső és alsó zóna (FZ, KZ, AZ) | 78 |
| Hosszkülönbségek | 79 |
| Jobb- és baltendencia (JT, BT) | 80 |
| Első és utolsó betűk | 82 |
| Kezdővonalak és kezdőbetűk | 82 |
| Végvonalak és záróbetűk | 84 |
| A méret | 84 |
| A nagy írás | 84 |
| A kis írás | 85 |
| A szélesség | 85 |
| A széles írás | 85 |
| A szűk írás | 86 |
| A vonal minősége | 87 |
| Az írás nyomása | 88 |
| Az írás dőlése | 89 |
| A jobbra dőlt írás | 91 |
| Az álló vagy függőleges írás | 91 |
| A balra dőlt írás | 91 |
| Ékezetek és "t"-áthúzások | 93 |
| Pihenőnapok | 94 |
| Az írástempó | 94 |
| A gyors írás jellemzői | 95 |
| A lassú írás jellemzői | 95 |
| Sebességértékelő táblázat | 97 |
| Az I személyes névmás | 99 |
| Kötések | 99 |
| A kötöttség mértéke | 99 |
| Légvonalak | 100 |
| A kötésformák | 101 |
| A girlandos kötés | 102 |
| Az árkádos kötés | 103 |
| A szöges kötés | 104 |
| A fonalas kötés | 104 |
| A vonal | 105 |
| Díszítés és egyszerűsítés | 106 |
| Telt vagy sovány betűformák | 108 |
| Tésztás vagy éles írás | 110 |
| A világ megszólítása | 111 |
| Az aláírás | 111 |
| A megszólítás | 115 |
| Figyelmeztető jelek | 115 |
| Betegség, alkohol vagy drogok | 115 |
| Általános szempontok | 116 |
| A megbízhatatlanság | 117 |
| A szándékos rejtőzés | 119 |
| Analízis és szakvélemény | 121 |
| Szembetűnő vonások: a dominánsok | 121 |
| Ellentétes vonások | 122 |
| Dominánsok és kontradominánsok | 123 |
| A személyiségkép megalkotása | 125 |
| A részletek szerepe | 126 |
| A tulajdonságcsoportok összeállítása | 126 |
| A percepció szerepe | 128 |
| A szakvélemény megírása | 129 |
| 1. sz. függelék: Ellenőrző lista | 130 |
| 2. sz. függelék: Pszichológiai tulajdonságcsoportok | 138 |
| 3. sz. függelék: Elemzés szakmánként | 163 |
| 4. sz. függelék: Szakmák és személyes kapcsolatok, kompatibilitás az üzleti életben | 166 |
| 5. sz. függelék: Pályakalauz | 169 |
| 6. sz. függelék: Megbízhatóság/megbízhatatlansági kockázat táblázat | 179 |
| 7. sz. függelék: Grafológiai szakvélemények | 181 |
| Margaret Thatcher | 182 |
| John Major | 184 |
| Cliff Richard | 188 |
| Néhány elemzési példa | 191 |
| 8. sz. függelék: Hasznos címek | 198 |
| Bibliográfia | 200 |
| Mutató | 202 |