| Bevezetés (a jegyzet célja, az anyag elosztása) | 1 |
| A szent zene feladata (Florilégium) | 3 |
| A szentirási helyek | 3 |
| Az első keresztény századok | 3 |
| A zsoltárénekről | 5 |
| Énekmódok, éneklési szokások, énekesfiúk | 6 |
| Részlet a Summa Theol. II-II. 91/2-ből | 8 |
| Részlet Szalkay prímás zenei jegyzetéből | 10 |
| A két alapvető liturgikus rendelkezés (X. Pius Motu propriója és a II. Vatikáni Zsinat Liturgikus Konstituciója a zenéről) | 10 |
| Összefoglalás és terminológia (vallásos zene, egyházi zene, liturgikus zene) | 14 |
| Irodalmi tájékoztató és a jegyzetben haszált rövidítések jegyzéke | 16 |
| Zeneelmélet | 18 |
| A kottaírás | 18 |
| A hangmagasságok írásos rögzítése | 18 |
| A hangmagasságok elnevezése | 19 |
| Ritmusírás | 20 |
| A harmónia jelölése | 21 |
| Tonalitás-elemzés | 21 |
| Lelépés tubáról különböző hangközökkel | 21 |
| "Mozgó tuba" | 23 |
| A pentatónia alapelemei | 23 |
| Conjuct szerkezetek | 24 |
| Disjunct szerkezetek, kvint-érzet | 25 |
| Pentatónai | 25 |
| Pentachordok, hexachordok | 26 |
| Tónusok, módusok | 27 |
| Hétfokú hangsorok | 28 |
| Dur-moll rendszer | 28 |
| Tizenkéthangúság | 29 |
| Többszólamúság (mozgásviszonyok, homofónia-polifónia összhangzások) | 29 |
| A szent zene az egyetemes zenetörténet keretében | 32 |
| Népkultúra, őskultúrák, az ókori zenetörténet jelentősége (ősi alapok; görögök) | 32 |
| A gregorián ének története | 33 |
| Gyökerei | 33 |
| Kialakulása, története 600-ig | 34 |
| Rendezése, története 600-tól | 36 |
| Dialektusok | 36 |
| Kottaírás | 37 |
| Új műfajok: officiumok, sequentia, trópus | 37 |
| A 16-19. század | 39 |
| A 20. század | 40 |
| A gregorián ének leíró jellemzése: a gregorián műfajok | 41 |
| Recitativ stílus | 42 |
| Akklamaációk | 42 |
| Lekció-tónusok | 43 |
| Ima-tónusk | 45 |
| Zsoltár-tónusok | 46 |
| Önálló darabok | 50 |
| Melodikus stílus | 51 |
| Prózai szövegű szillabikus tételek | 51 |
| Officium-antifónák | 51 |
| Invitatórium és responzórium breve refrének | 52 |
| Mise-antifónák | 52 |
| Verses szövegű szillabikus tételek | 53 |
| Himnuszok | 53 |
| Szekvenciák | 53 |
| Trópus | 54 |
| Melazmatikus tételek (melizma - jubilus, ornamens, interpunkciós melizma) | 55 |
| Responzórium prolixum | 56 |
| Tractus | 56 |
| Graduale | 57 |
| Offertorium | 57 |
| Alleluja | 57 |
| Ordinarium Missae | 58 |
| A gregorián zenei sajátságai | 58 |
| Formaképzés | 59 |
| Melodikus sajátságok | 59 |
| Módusok | 60 |
| Ritmus | 60 |
| Népzenei vonások a gregoriánban | 62 |
| Szöveg és dallam | 63 |
| Előadásmód | 63 |
| A gregorián ének a liturgiában | 64 |
| A római liturgia sajátos zenéje | 64 |
| A gregorián ének előadói | 67 |
| A gregorián ének a szentmisében | 68 |
| A gregorián ének az officiumban | 70 |
| A középkor zenetörténete | 71 |
| A gregorián a középkori környezetben: a liturgia zenéje | 71 |
| A liturgiától függeltenedő zene | 72 |
| Zenetörténet a 16-19 században | 75 |
| A klasszikus vokálpolifónia | 75 |
| A barokk kor | 76 |
| A bécsi klasszicizmus és a romantika | 77 |
| Századunk zenéje | 78 |
| Általános zenei környezet (régi zene - modern zene; irányok, szerzők; zeneszociológia; könnyűzene) | 78 |
| Az egyházi zene századunkban (követelmények, tényleges adottságok; kutak) | 81 |
| Munkánk zenei környezete: a magyar zene múltja és jelene | |
| A magyar zenetörténet a 19. századig | 85 |
| A magyar középkor (a gregorián Magyarországon; műzene; anyanyelv) | 85 |
| A magyar zene a 16-19. században (egyszólamúság; városok, udvarok, hangszeres zene; a 19. század) | 85 |
| Népdal, népzene, népszokás | 87 |
| A népzene fogalma, a gyűjtés története | 90 |
| Népdal, népzene meghatározása | 90 |
| Népszokás meghatározása | 90 |
| A magyar népzene gyűjtése | 91 |
| Népzenei stílusok | 91 |
| Régi stílusok a magyar népzenében (kvintváltó; egyéb ereszkedők; dur kexachordok) | 92 |
| Új stílus a magyar népzenében | 96 |
| Népzenei előadásmód | 96 |
| Népszokások | 97 |
| Lakodalom, halál | 97 |
| Naptári ünnepek | 99 |
| Éneklési alkalmak és a népszokások funkciója; tanulságok | 101 |
| A népének története Magyarországon | 106 |
| Népének-történet | 106 |
| Történeti források | 106 |
| Középkori örökség | 107 |
| A reformáció és az ellenreformáció kora | 108 |
| Fellazulás a 17-18. században | 109 |
| A 19-20. század | 109 |
| A népének az életben | 110 |
| Népének és néphagyomány | 110 |
| Népének a liturgikus reform után | 112 |
| Századunk magyar zeneélete | 112 |
| Zeneélet, műzene | 112 |
| Bartók és Kodály szerepe (eredmények, mai szerzők) | 112 |
| A mai magyar zeneoktatás (keretei, tartalma, eredményei; tanulságok) | 113 |
| A mai magyar egyházzenei helyzet | 114 |
| Metodika | 117 |
| A pap kapcsolata a zenével és a zenészekkel | 119 |
| A zene a papi közösségben | 120 |
| A pap éneke | 120 |
| A pap és a kántor | 120 |
| Az orgona | 121 |
| A pap és a schola | 122 |
| A pap és a hívek éneke | 123 |
| Mit tanuljon a pap (a kántor) híveitől? | 123 |
| Mit tanítson a pap (a kántor) híveinek? | 123 |
| A temlomi eszményi énektudásának törzsanyaga, kísérő anyaga, periférikus anyaga | 124 |
| Tanácsok az énekről, az énektanításról | 125 |
| Részletes metodika | 126 |
| Ének a szentmisén (igeliturgia, eucharisztikus rész) | 129 |
| Egyéb liturgikus alkalmak énekrendje (zsolozsma, szentségek, temetés) | 130 |
| Az ájtatosságok énekrendje (litániák, rózsafüzér, keresztút, virrasztás, imatársulatok, prédikációk, katekézis, egyházzenei áhítat) | 130 |
| Ének a hittanórán | 135 |
| Miért énekeljünk? | 136 |
| Mit énekeljünk? | 137 |
| Hogyan énekeljünk és hogyan tanítsuk az éneket? | 144 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.