| Bevezető megjegyzések | 3 |
| A művelődésszociológia tárgya, fogalmai | |
| Józsa Péter: A művelődésszociológiáról | 5 |
| W. Strzelewicz - H. D. Raapke - W. Schulenberg: Műveltség és társadalmi tudat | 12 |
| Műveltségképzetek profiljai | 27 |
| Művelődés és gazdaság; a "human capital" elmélete | |
| Theodore W. Schultz: Beruházás az emberi tőkébe | 28 |
| Jánossy Ferenc: Munkaerő és fejlődés | 44 |
| A különböző típusú és fokú végzettséggel rendelkező alkalmazottak megoszlása a szocialista szektorban, népgazdasági ágak szerint (férfi és nő együtt, szellemiek) | 68 |
| A különböző típusú és fokú végzettséggel rendelkező alkalmazottak megoszlása a szocialista szektorban, népgazdasági ágak szerint (férfi és nő együtt, szellemiek) | 69 |
| Kiemelt egyéni foglalkozású aktív keresők foglalkozási viszony szerint (nemenként, fizikaiak) | 70 |
| Az iskola szociológiai kérdéseihez | |
| Ferge Zsuzsa: A társadalmi struktúra és az iskolarendszer közötti néhány összefüggés | 71 |
| Hedwig Ortmann: Munkáscsalád és társadalmi felemelkedés | 82 |
| Az aktív keresők állományának iskolai végzettség szerinti összetétele 1960. és 1970. január 1-én | 92 |
| Az átlagos tanulmányi eredmények és a "jó tanulók" arányának alakulása a főbb rétegek gyerekeinél, évfolyamonként | 93 |
| A pályairányulás szociológiai determináltsága (modell) | 94 |
| Gyermekek pályairányulási jellemzői, foglalkozási csoportonként | 95 |
| A szabad idő szociológiájához | |
| Joffre Dumazedier: Munka és szabad idő | 96 |
| Szalai Sándor: Idő a mérlegen | 109 |
| D. Riesman: A magányos tömeg c. könyvének gondolatköre (modell) | 123 |
| A szabadidő-tevékenységek strukturája szocialista és kapitalista társadalmakban | 124 |
| A művelődő cselekvés szociológiájához | |
| R. Barker - R. Escarpit: Olvasási szokások | 125 |
| Theodor W. Adarno: A zenével kapcsolatos magatartás típusai | 146 |
| Mérei Ferenc: Az ízlésélmény elemzése | 162 |
| A könyvolvasás gyakorisága Magyarországon, nemek, iskolai végzettség és lakóhely szerint | 172 |
| A könyvolvasás indítéka Magyarországon iskolai végzettség szerint; igény és hatástípusok | 173 |
| Zenei műfajok kedvelése az iskolai végzettség szintje szerint; a környező hangzásvilág észlelése és a komoly zenéhez való viszony | 174 |
| Képzőművészeti alkotások csoportjai, választásuk indokai és a választók jellemzői | 175 |
| A fotózás tevékenységének meglétét vagy hiányát befolyásoló tényezők (modell) | 176 |
| Tíz művészfotó tetszés-nem-tetszés indokai tartalmi megoszlása | 177 |
| A felnőttképzés szociológiájához | |
| Rudolf Feig: Motiváció-struktúrák a felnőttképzésben | 178 |
| Fogalommeghatározások | 203 |