| Előszó | 7 |
| A színjáték művészete | 9 |
| A színjáték szó jelentése | 10 |
| Dráma és színjáték | 10 |
| A színjáték összetevői - a teljes színjáték | 13 |
| A színészi alakítás | 17 |
| A színjáték cselekménye, az akció és dikció egysége | 25 |
| Játéktér, helyszín, drámai tér | 27 |
| Drámai idő és színpadi idő - a ritmus és a tempó | 33 |
| Díszlet, kellék, jelmez | 35 |
| Miről "szól" a díszlet? | 35 |
| Tárgyak a színpadon | 36 |
| Van-e szükség jelmezre? | 37 |
| A dinamikus audiovizuális színi kép | 41 |
| A rendezés művészete | 43 |
| A színjáték közönsége | 44 |
| Ajánlott irodalom | 47 |
| A film | 48 |
| Film és valóság | 48 |
| A film születése - valóság és fantázia együttese | 54 |
| Film és kúltura | 54 |
| Film és történelem | 54 |
| Más országok, népek, történelmének, szokásainak ismerete segíti-e a fiatalok megértését? | 56 |
| A magyar történelem jelentős eseményei és történelmi ismereteink összefüggései | 59 |
| A film és az emberi pszichikum | 60 |
| A film és más művészetek | 61 |
| Film és irodalom | 62 |
| Film, képzőművészet, zene | 62 |
| A film és más társadalomtudományok | 63 |
| A film mint művészet | 64 |
| A montázs | 65 |
| A filmjelenet | 66 |
| A filmkép | 67 |
| A fény és árny mint a filmkép egyik alapvető összetevője | 68 |
| Filmszínész és színész | 69 |
| A környezet, a táj a filmlátvány lényeges része | 71 |
| A díszlet | 72 |
| Az öltözködés a kultúra és a filmnyelv része | 73 |
| A szín alkotó tényező lett | 73 |
| A hang szerepe a filmalkotásban | 74 |
| A zene | 74 |
| A beszéd | 74 |
| A zajok és zörejek világa | 75 |
| Ki a film alkotója? | 76 |
| Ajánlott irodalom | 78 |
| A televízió | 79 |
| Kamera ott, kamera itt | 79 |
| Történeti előzmények, társadalmi és technikai feltételek | 80 |
| A televízió: közvetítő eszköz | 81 |
| A televízió funkciói, műsortípusai | 82 |
| Művészetközvetítés a televízióban | 84 |
| A vizuális művészetek körébe tartozó művek közvetítése | 84 |
| Színházi előadás közvetítése | 86 |
| Az irodalmi művek közvetítése | 86 |
| Zeneművek közvetítése | 87 |
| A televízió művészi lehetőségei | 89 |
| Televízió és társadalom | 93 |
| Ajánlott irodalom | 95 |
| A rádió | 96 |
| A hang művészete | 97 |
| A rádió és közönsége | 98 |
| A rádiójáték | 99 |
| Az első mű | 99 |
| A rádiójáték esztétikai jellemzői | 100 |
| A rádiójáték intim műfaj | 102 |
| Dramaturgiai követelmények | 102 |
| Rádió és irodalom | 103 |
| Adaptáció | 103 |
| Vers | 104 |
| Novella | 104 |
| Dokumentumjáték | 104 |
| Az aktualitás műfajai | 105 |
| Rádióhír | 105 |
| Kommentár | 106 |
| Riport | 106 |
| Interjú | 107 |
| Helyszíni közvetítés | 108 |
| Zene a rádióban | 108 |
| A hangrögzítés jelentősége a zenei műsoroknál | 108 |
| A rádió mint zenei fórum | 109 |
| Szerkesztési követelmények | 109 |
| Ajánlott irodalom | 111 |
| A zene | 112 |
| A zene születése | 112 |
| A zene forrása: az emberi tevékenység és az emberi hang | 114 |
| Ritmus és ismétlés | 114 |
| Szertartások, dallamok, hangszerek | 115 |
| A zene nagy korszakainak alapja: a hangrendszerek fejlődése | 118 |
| A hangjegyírás | 119 |
| Ismerkedjük meg a hangsor fogalmával! | 125 |
| A pentatónia | 129 |
| A hétfokúság | 133 |
| A modális zene - a középkor és a reneszánsz korszaka | 134 |
| A gregorián korszak | 135 |
| A dúr hangsor megjelenése | 141 |
| A dúr-moll rendszer - a barokk, a klasszikus és a romantikus zene korszaka | 146 |
| A klasszicizmus és a romantika | 147 |
| Formák és műfajok a klasszikus és romantikus zenében | 148 |
| A szonátaforma | 149 |
| A szimfónia | 150 |
| Kamarazene | 150 |
| Versenymű | 152 |
| A XX. század zenéje | 154 |
| A tagadás zenéje | 154 |
| A továbbfejlesztés irányzata | 155 |
| A zenei köznyelv a XX. században | 157 |
| Népzene | 158 |
| Cigányzene és magyarnóta | 159 |
| A dzsessz | 160 |
| Popzene | 160 |
| Életünk és a zene | 161 |
| A zenehallgatás hanglemezanyaga | 165 |
| Ajánlott irodalom | 166 |
| A tánc | 167 |
| Közhasználatú táncok | 167 |
| A művészi tánc jellemzői | 170 |
| A táncművészet tárgya, lehetőségei és korlátai | 173 |
| A társastánc mint látványosság | 176 |
| A néptánc a színpadon | 178 |
| A magyar néptánckoreográfia | 179 |
| Az indiai táncok és megértésük | 186 |
| A klasszikus balett | 190 |
| A korszerű táncművészetről | 198 |
| Ajánlott irodalom | 200 |
| Fotóművészet és fotókultúra | 201 |
| A fényképi megjelenítés fejlődése | 202 |
| Mi a fényképi formanyelv? | 206 |
| A fényképi nyelv néhány újítója | 209 |
| Fotóinvázió és megismerés | 226 |
| Történetiség és fotónyelv | 227 |
| Visszacsatolás és tudatosítás | 228 |
| Fogalommagyarázó | 232 |
| Ajánlott irodalom | 234 |
| Környezetesztétika | 235 |
| Bevezetés | 235 |
| A környezet fogalma | 236 |
| Az emberi környezet | 236 |
| Az ember létesítette művi környezet | 241 |
| A környezet dimenizói | 242 |
| A környezetesztétika elvi kérdései | 244 |
| Környezetkultúra - környezetesztétika | 244 |
| Esztétikum a tárgyi környezetben | 246 |
| Elsődleges és másodlagos funkció | 248 |
| A díszítés | 249 |
| Lépték és arány | 254 |
| Tartalom és forma | 259 |
| A népi a környezetalakításban | 261 |
| Az építészeti és tárgyi környezet | 264 |
| A város - ellenséges zűrzavar vagy emberi könyezet? | 264 |
| Az előzmények. Az ipari forradalom hatása a városra | 266 |
| Az építészet forradalma és a modern urbanisztika | 267 |
| Régi és új a városban | 270 |
| Falvaink sorsa | 277 |
| A lakás és "meghosszabbításai" | 282 |
| A marseille-i "lakóegység" | 282 |
| A lakótelep | 283 |
| Műalkotás a lakásban | 288 |
| Az iparművészet és az ipari formatervezés | 289 |
| A Bauhaus "esztétikája" | 291 |
| Az ipari formatervezés napjaink környezetalakításában | 293 |
| Környezetünk esztétikája | 294 |
| Ajánlott irodalom | 297 |