1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Művészetpedagógia

Elmélet/Tanterv/Módszer

Szerző

Kiadó: Okker Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 361 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 963-9228-25-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tovább

Előszó


Vissza

Fülszöveg

A szerző könyvében a művészeti nevelésnek a tömegoktatásban (kőtelező' iskolázásban) kialakult történetét elemzi. Miképp töltötte be nevelési funkcióit az irodalom, a rajz (vizuális kultúra) az ének, a tánc, a dráma tanítása ebben a mintegy két évszázados folyamatban? Milyen funkciókat bízott e tantárgyakra a közoktatás? Milyenek az érvényesülési lehetőségei mindezen tradícióknak napjainkban? A pedagógiai elemzésben ötvöződnek a művészetekről fogalmazott modern - és posztmodern - elméletek.
A végkövetkeztetés az, hogy amennyiben a művészeti nevelésnek értékközvetítő funkciója meg is marad, ez nem valamely - tudomány, értelmiségi csoport vagy éppen politikai hatalom által legitimált - kánon közvetítése az új nemzedékek számára, hanem valóságos közvetítés különböző értékhordozó csoportok kulturális értékei között.
Az elméleti fejezeteket e következtetést követő tantervi modellek bemutatása, valamint e tantervek megvalósításában alkalmazott-alkalmazható gyakorlati módszerek... Tovább

Fülszöveg

A szerző könyvében a művészeti nevelésnek a tömegoktatásban (kőtelező' iskolázásban) kialakult történetét elemzi. Miképp töltötte be nevelési funkcióit az irodalom, a rajz (vizuális kultúra) az ének, a tánc, a dráma tanítása ebben a mintegy két évszázados folyamatban? Milyen funkciókat bízott e tantárgyakra a közoktatás? Milyenek az érvényesülési lehetőségei mindezen tradícióknak napjainkban? A pedagógiai elemzésben ötvöződnek a művészetekről fogalmazott modern - és posztmodern - elméletek.
A végkövetkeztetés az, hogy amennyiben a művészeti nevelésnek értékközvetítő funkciója meg is marad, ez nem valamely - tudomány, értelmiségi csoport vagy éppen politikai hatalom által legitimált - kánon közvetítése az új nemzedékek számára, hanem valóságos közvetítés különböző értékhordozó csoportok kulturális értékei között.
Az elméleti fejezeteket e következtetést követő tantervi modellek bemutatása, valamint e tantervek megvalósításában alkalmazott-alkalmazható gyakorlati módszerek (foglalkozásvázlatok, tanítási napló, értékelési eljárások) leírása követi.
A szerző egyetemi oktató, több évtizeden át szerzett gyakorlati tapasztalatokat gyermekek iskolai és iskolán kívüli művészeti nevelésében, művészeti tevékenységeik szervezésében. Vissza
Fülszöveg Kép

Tartalom


Vissza

Trencsényi László

Trencsényi László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Trencsényi László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv