kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Magyar Nők Országos Tanácsa-Kossuth Könyvkiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 304 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | 963-09-0732-1 |
| Megjegyzés: | A könyv fekete-fehér és színes fotókat, illusztrációkat tartalmaz. |
| Dr. Nagy Katalin: Előszó | 5 |
| Vargha Balázs: Olvasásra nevelés a családban | |
| "Használati utasítás" | 9 |
| Anyanyelv és műveltség | 10 |
| Amíg megtanulunk olvasni | 17 |
| A gyerek mint alkotó | 24 |
| Munka? Szórakozás? | 29 |
| Megértés? Félreértés? | 36 |
| Átváltozás, azonosulás, beleélés | 42 |
| Az erkölcsi tanulság | 47 |
| Abszurd játékok | 54 |
| Giccs - gyerekeknek | 58 |
| Illusztrációk | 64 |
| Könyvek otthon - könyvek a könyvtárban | 69 |
| Népmese a gyerekeknek | 76 |
| Az irodalmi mese | 82 |
| Állattörténetek mese formájában | 85 |
| Gyerekélet | 88 |
| Kalandos történetek | 99 |
| Történelmi regények és életrajzok | 104 |
| A gyerek és a versek | 106 |
| A gyerek és a dráma | 120 |
| Gyerek olvasóból felnőtt olvasó | 130 |
| Ajánlott könyvek jegyzéke | 132 |
| Balogh Jenő: Képzőművészeti nevelés a családban | 153 |
| Bevezetés | 155 |
| A látásunknak felkínálkozó világ | 156 |
| A tér és az emberi térlátás | 156 |
| Az emberi formalátás | 156 |
| Arányok | 157 |
| A szín | 157 |
| A képlátó ember | 158 |
| A képalkotó művészetek nyelve | 158 |
| A művészi "tükrözés" | 158 |
| A látvány mint a művészet forrása | 100 |
| Ábrázolás - kifejezés | 161 |
| A képalkotó művészet jelrendszere | 161 |
| A látáskultúra fejlesztése | 163 |
| Környezetünk képének alakítása | 163 |
| Tervek és eredmények | 163 |
| Az otthon vcizuális képének meghatározói | 165 |
| Az otthon képének megkomponálása | 172 |
| A gyerek aktivizálása az otthonalakításban | 173 |
| A tágabb környezet megismerése | 175 |
| Vizuális társasjátékok | 176 |
| A gyerek egyéni foglalkozásai | 182 |
| Az ábrázoló-kifejező tevékenység lélektani háttere | 182 |
| Művészet-e a gyermekrajz? | 184 |
| Az ábrázoló-kifejező tevékenység otthoni segítése, eredményeinek megítélése | 185 |
| Az ábrázoló-kifejező tevékenység életkori sajátosságai | 186 |
| Tevékenységi formák, anyagok | 188 |
| A téralakítás - berendezés | 188 |
| A mintázás - formázás | 188 |
| Vizuális dramaturgiai játékok | 189 |
| Rajzolás és festés | 191 |
| A képalkotó, építő és tárgyformáló művészetek szerepe a látáskultúrában | 193 |
| A falu- és a városkép | 193 |
| Épületek | 195 |
| Tárgyak | 196 |
| Szobrok | 197 |
| Festmény, grafika | 199 |
| Múzeumok, képtárak, kiállítások | 202 |
| A könyv és a képzőművészeti szakirodalom szerepe | 205 |
| Nemeskürty István: A filmművészet a család életében | 209 |
| A család a moziban | 211 |
| A család a televízió előtt | 224 |
| Szabó Helga: Legyen a zene mindenkié | 229 |
| Mikor kezdődjék el a gyermek zenei nevelése? | 234 |
| Mindenki hangszere | 237 |
| Énekszó a családban | 239 |
| Mit énekeljen a gyermek? | 247 |
| A zenei rögtönzésről | 263 |
| Énekkar | 277 |
| Zenei írás-olvasás az iskolában | 282 |
| Ritmus | 283 |
| Dallam | 289 |
| Forma | 294 |
| A hangszerek világa | 295 |
| Zenehallgatás a családban | 299 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.