A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Múzeum és marketing

Szerző
Lektor

Kiadó: Graffiti Bt.
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 101 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-00-6916-4
Megjegyzés: Megjelent 500 példányban. Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Amikor 1996-97-ben megyénk néhány múzeumában látogatói hatásvizsgálatokat végeztem, nem gondoltam, hogy a feldolgozás során a gazdaság marketing - számomra meglehetősen ismeretlen, de később annál... Tovább

Előszó

Amikor 1996-97-ben megyénk néhány múzeumában látogatói hatásvizsgálatokat végeztem, nem gondoltam, hogy a feldolgozás során a gazdaság marketing - számomra meglehetősen ismeretlen, de később annál hasznosabbnak tartott - területére is el kell "kalandozni". Már a vizsgálati időszak elején látható volt, hogy hazánkban e szociológiai indíttatású megismerési módszerrel kevés múzeumban élnek, a téma hazai irodalma is elenyésző. Az a néhány tanulmány azonban, amelyekkel megismerkedtem, valamint a látogatói véleményszonda számszerű adatai rövid úton újfajta - múzeumi berkekben alig használatos - diszciplínákhoz vezettek el. A "piackutatás", "image-teremtés", -stratégiai tervezés", "árképzés-árpolitika", "fogyasztói szokások", "szolgáltatás-marketing", "versenyhelyzet" megfogalmazások újszerűen hatottak számomra, majd ezek tartalmával, rendszerével részletesen megismerkedve a muzeológia, a múzeum-szervezés, a múzeumi struktúra és működési mechanizmus új távlatait láttam megvalósíthatónak.
Nem gondolom, hogy e folyamatok, fogalmak közismertek lennének a muzeológus szakemberek számára. így utólag végiggondolva alig találkoztam a módszerek tudatos alkalmazásával a múzeumban töltött majd két évtizedes tevékenységem során. Vissza

Tartalom

1. Ajánlás 3
2. Bevezetés 7
3. A múzeumok világa 9
4. A marketing fejlődése 15
5. A marketing fogalma 18
6. A marketing folyamat 23
6/1. Alapfogalmak 25
- piac 25
- piaci formák 26
- verseny 27
- piacpotenciál, -méret, -részesedés 28
- piaci viszonyokat befolyásoló tényezők 30
- vevő 31
- versenytárs 31
- szükséglet, igény, kereslet, csere 32
6/2. A piac megismerése - a marketing folyamat első állomása 33
6/3. A felismerés folyamata - a marketing folyamat második állomása 45
- üzletfilozófia 46
- piaci stratégia 47
- a stratégiai terv 51
- az arculat kidolgozása 62
6/4. Alkalmazkodás és/vagy befolyásolás - marketing folyamat harmadik állomása 64
A marketing mix 64
- termék 66
- ár 72
- elosztási csatornák 75
- reklám és értékesítés ösztönzés 77
- személyi tényezők 88
A marketing terv, program és stratégia 92
7. Összegző gondolatok 96
8. Felhasznált irodalom 98
Tartalom 100

N. Jankovits Györgyi

N. Jankovits Györgyi műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: N. Jankovits Györgyi könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv