| Előszó | 13 |
| Történeti előzmények | 17 |
| A taneszközök fogalmának értelmezése és rendszere | 22 |
| Nemzetközi kitekintés | 30 |
| Pedagógiai innováció a világban | |
| Oktatótelevíziók - iskolatelevíziók születése | 30 |
| Következtetések - tanulságok | 41 |
| Közoktatásunk reformja az 1961-es III-as számú törvény tükrében és a magyar iskolatelevízió megvalósulásának előzményei | 44 |
| A közoktatási reform szükségessége és alapelvei | 44 |
| A magyar iskolatelevízió | 52 |
| Alkalmazásának kísérleti korszaka | 53 |
| Társadalmi mozgalom: "Televíziót minden iskolának!" | 59 |
| Az iskolatelevízió funkciói | 61 |
| Nivelláló funkció | 61 |
| Komplex didaktikai funkciók | 64 |
| Szemléltetés az iskolatelevízióban | 65 |
| Motiváló funkció | 67 |
| A tanulói aktivitást növelő funkció | 70 |
| Az iskolatelevízió szerepe az értelmi képességek fejlesztésében | 74 |
| Az iskolatelevízió személyiségfejlesztő funkciója | 78 |
| Továbbképző funkció | 84 |
| Felnőttoktatási funkció | 86 |
| Az iskolatelevízió szerep a szülők pedagógia kulturáltságának fejlesztésében | 88 |
| Televíziós távoktatás | 95 |
| Az iskolatelevízió tevékenységformái | 104 |
| Előkészítés az iskolára | 104 |
| Iskolai műsorok | 105 |
| Az általános iskolai alsótagozatos tananyag megjelenése az iskolatelevízióban | 105 |
| A felsőtagozatos iskolatelevíziós műsorokról | 107 |
| A középiskolák számára készült műsorok | 109 |
| Iskolánkívüli iskolatelevízisós műsorok | 110 |
| Általános pedagógiai jellegű műsorok | 111 |
| Az Iskolatelevíziós műsorok belépítése a pedagógiai folyamatba | 112 |
| Korszerű mérések a tévépedagógiában | 112 |
| A vizsgálat tárgya: a pedagógus | 119 |
| A tanulók attitűdjéről | 124 |
| Lényegesebb konzekvenciáink | 127 |
| A televízióval kombinált tanítási óra specifikumai | 128 |
| A pedagógus felkészülésének fontosabb fázisai | 133 |
| A tanuló felkészülése a televíziós órákra | 136 |
| A hazai iskolatelevíziós pedagógia születése | |
| A neveléstudomány gazdagodása | 138 |
| Az Iskolatelevízió és a pedagógusképzés | 138 |
| Vélemények az Iskolatelevízióról | 140 |
| Iskolatelevíziós vizsgálatok | 145 |
| Iskolatelevíziós bázisiskolák - a vizsgálódás színterei | 151 |
| Az Iskolatelevízió klasszikus korszaka | 154 |
| Tantárgyi integrációs kísérletek az iskolatelevízióban | 157 |
| Új lehetőség az iskolatelevízió alkalmazásában: a képmagnetofon | 159 |
| Az Iskolatelevízió a multimédia rendszerben | 167 |
| Az egri nemzetközi Iskolatelevíziós tanácskozások szerepe az innovációs folyamatban | 174 |
| Élő párbeszéd | 174 |
| Tematikai gazdagság, korszerűség | 178 |
| Népi diplomácia | 181 |
| ITV - STUDIUM | 184 |
| Az "iskolatelevízió" legújabb korszaka: az Oktatási és Családi Műsorok Studiójának létrejötte | 192 |
| Utószó | 198 |
| Bibliográfia | 201 |
| Mellékletek | 259 |
| Rezüme | 307 |