1.031.431

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Vásárhelyi Tudományos Tanácskozás 1996. október 4-5-6.

Az iskola és a helyi közösségek kapcsolata, különös tekintettel a környezeti nevelésre című tudományos tanácskozás előadásai

Szerző

Kiadó: Hódtói Általános Iskola és Gimnázium Környezet- és Természetvédelmi Oktatóközpontja
Kiadás helye: Hódmezővásárhely
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 131 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-04-7582-0
Megjegyzés: 400 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A millecentenárium egyik legfontosabb jelentése - a nemzeti múlt értékeinek felmutatása mellett - a folyamatosság, a szerves fejlődés kihangsúlyozása. Ennek pedig legfőbb letéteményese az iskola és... Tovább

Előszó

A millecentenárium egyik legfontosabb jelentése - a nemzeti múlt értékeinek felmutatása mellett - a folyamatosság, a szerves fejlődés kihangsúlyozása. Ennek pedig legfőbb letéteményese az iskola és az ott folyó nevelő munka. 1996-ban a magyarországi iskoláztatás kezdetének milleniumát is ünnepeltük. Ez a két jeles évforduló arra kötelezett bennünket, hogy megvitassuk a magyar oktatás - nevelés előtt álló legfőbb jövőbe mutató feladatokat, problémákat. Ezekből mi két kérdéskört kívántunk rendezvényünkön megvizsgálni. Az egyik az iskola helye, szerepe az ezredvégi Magyarországon. Demokratikus társadalmakban az iskola a helyi közösségek, "a demokrácia kis köreinek" erőterében működik. A helyi közösségek formálják az iskolát, ám az iskola is formálja a helyi közösségeket. Nagy kérdés az, hogy kapcsolatuk hatékony-e, kölcsönös előnyöket jelent-e, és a helyi közösség felismeri-e az iskolában rejlő távlati erőforrásokat. Az iskola képes-e arra, hogy olyan kulturális értékeket közvetítsen, amelyekkel az őt körülvevő épített és természeti környezet is gazdagodik. E széles problémakörből a másik részterület amire ki kívántunk térni, a környezeti nevelés. Adódik a választás intézményünk jellegéből, hiszen a Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium az iskolát környezetvédelmi oktatóközponttá nyilvánította. Vissza

Tartalom

Előszó
A tanácskozás programja
Dr. Rapcsák András megnyitó előadása
Dr. Láng István: Csatlakozás az Európai Unióhoz és a hazai környezetvédelem - előnyök, hátrányok, tennivalók
Sipos Imréné: Az iskola és a helyi közösségek kapcsolata, különös tekintettel a
környezeti nevelésre
Dr. Csonka Csabáné: Ökológiai gondolkodás a helyi tantervekben
Domokos Sándor: Az ember és környezete című tantárgy a közoktatásban
Dr. Gallé László: Ökotechnika: komplex környezetvédelmi oktatás Európa egyetemein
Sára Endréné: Az oktatóközpontok szerepe a helyi tantervek elkészítésében
Árva László: Értékteremtő tevékenység és hagyományépítés
Kerekasztal-beszélgetés, vezeti: Dr. Valkó László
Dr. Horváth Ferenc: Gondolatok a Földanyáról
Nagy Attila: Földanya című szobrának látványrajza
A rendezvény támogatói
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv