1.034.828

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Bevezetés a korai fejlesztés témaköreibe

Oktatási segédanyag

Előszó

Köztudott, hogy az emberi fejlődés üteme az élet első éveiben a leggyorsabb, ez az időszak különösen fontos a sérült gyermekek számára. Ha ezt a legfogékonyabb időszakot nem használjuk ki, a... Tovább

Előszó

Köztudott, hogy az emberi fejlődés üteme az élet első éveiben a leggyorsabb, ez az időszak különösen fontos a sérült gyermekek számára. Ha ezt a legfogékonyabb időszakot nem használjuk ki, a gyermek valószínűleg nem juthat el arra a szintre, amit a benne rejlő készségek lehetővé tennének. Ezért célunk, hogy a még kialakulatlan vagy sérült, illetve lassabban fejlődő funkciók lehető legkorábban és minél hatékonyabban történő fejlesztésével a gyermekek életminőségét javítsuk, segítsük minél teljesebb beilleszkedésüket a társadalomba. Egy sérült gyermek nevelése óriási lelki és fizikai terhet ró a szülőkre. A korai fejlesztés támogatást nyújt nekik is, segíti őket sérült gyermekük elfogadásában, kapcsolataik kialakításában, csökkenti reménytelenségüket, növeli önmaguk és gyermekük iránti bizalmukat, és mintát nyújt a speciális otthoni fejlesztő foglalkozásokhoz is. Reméljük, hogy munkánk során mind nagyobb teret kap az a szemlélet, hogy a másság nem szétválaszt, hanem összeköt minket, embereket. Vissza

Tartalom

Bevezetés7
Csanádi Gabriella: A pécsi Korai Fejlesztő és Integrációs Központ cél- és feladatrendszere, illetve működése8
Dr. Hollódy Katalin: A pszichomotoros retardáció korai identifikálása18
Dr. Vekerdy Zsuzsanna: Rehabilitáció gyermekkorban29
Dr. Vekerdy Zsuzsana - Dr. Szabó Éva: Korai fejlesztést igénylő állapotok orvosi diagnosztikai lehetősége57
Dr. Kiss Péter: Az orvosi vizsgálat szempontjai és gyógypedagógiai vonatkozásai68
Dr. Csíki Erzsébet: A biológiai és környezeti faktorok szerepe a fogyatékosság és a pszichés rendellenesség kialakulásában70
Dr. Szabados Péter: A korai neurorehabilitáció orvosi szempontjai71
Pálos Krisztina: Sérült gyermek a családban72
Dr. Borbély Sjoukje - Jászberényi Márta - Kedl Márta: A korai gyógypedagógiai-pszichológiai fejlesztés lehetőségei egyéni és kiscsoportos foglalkozásban75
Moravcsik Ágnes: A korai fejlesztés dilemmái83
Udvardi Gabriella: A szurdopedagógus munkája a korai fejlesztésben90
Dr. Vincze Olga: A halláscsökkenések differenciál-diagnosztikája gyermekkorban96
Téglás Ildikó - Téglás Annamária: A korai hallásfejlesztés szerepe a beszédfejlődésben99
Jelinek Beáta - Kiss Bernadett: A konduktív pedagógia szerepe a korai fejlesztésben105
Bódis Éva: Gyógytornáról általában és a korai fejlesztésben120
Torda Katalin: A tiflopedagógus munkája a korai fejlesztésben130
Dr. Méhes József: A látássérült gyermekek korai fejlesztésének lehetőségei136
Molnár Béláné: Látássérült gyermekek korai fejlesztése 139
Dr. Borbély Sjoukje: Néhány tapasztalat a vak gyermek korai fejlődéséről és fejlesztéséről142
Keszthelyi Gyöngyi: A logopédus szerepe a korai fejlesztésben149
Pálos Krisztina: A fejlesztőpedagógia lehetőségei a gyermeki érés és a fejlődési rendellenességek tükrében161
Balogh Brigitta: Zeneterápia a korai fejlesztésben170
Tóth Katalin: Vizuális nevelés a korai fejlesztésben177
Hárdi István: A dinamikus rajzvizsgálat188
Andreas D. Fröchlich: Bazális stimuláció191
Dr. Buday József: A Down-szindrómás gyermek203
Kissné Haffner Éva: A korai fejlesztés jelentősége a 2-4 éves Down-szindrómás gyermekek óvodaelőkészítő csoportjában206
R. Hay Ottília: A Down-szindrómás gyermekek korai irányított családi nevelési modelljének továbbfejlesztéséről és tapasztalatairól212
Dr. Bernolák Béláné: Mozgáskorlátozottak korai komplex szomatopedagógiai fejlesztése219
Lakatos Katalin: Korai vízi fejlesztés a HRG-módszer alkalmazásával223
Ángyás Erzsébet: Konduktív pedagógia a Nemzetközi Pető Intézetben233
Dévény Anna: Módszerismertető - Dévény speciális manuális technika-gimnasztika = DSGM237
Dr. Bernolák Béláné: Új törekvések a mozgásfogyatékos gyermekek iskoláskor előtti nevelésében240
Rosta Katalin: A testséma fejlesztés jelentősége az alapkultúrtechnikák elsajátításánál245
Csanádi Gabriella: Diszlexia247
Dékány Judit: Betekintés a diszkalkulia elméletébe, néhány gondolat a korai fejlesztés lehetőségeiről a diszkalkulia-prevenció keretében276
Dr. Buday József: Lateralitás vizsgálatok tanulási zavarban szenvedők körében283
Dr. Gósy Mária: Diszfázia és tanulási nehézség287
Pálos Krisztina: A magatartás - (viselkedés-) zavarok pszichológiai és pedagógiai alapjai290
Dr. Zsoldos Márta: Sindelar-féle komplex fejlesztő eljárás a tanulási zavarokat okozó részképesség gyengeségének felismerésére és terápiájára307
Dr. Schneider Júlia - Dr. Simon Ferenc: A beszédpercepció, a tanulási nehézségek és a magatartászavarok összefüggései a mindennapi gyakorlatban az orvos szemével308
Dr. Hollós Mária: Tanulási zavar komplex prevenciós terápiája óvodáskorban312
Dr. Páli Judit: Gondolkodási stratégiák: óvodáskorú gyerekek gondolkodásának vizsgálata, a tanulási nehézségek felismerése és megelőzése a játék adta lehetőségekkel314
Dr. Páli Judit: A játék mint a lehetséges terápiás módszerek közös fókusza318
Dorner Márta: A tanulási zavarok hatása a személyiségfejlődésre - Családterápia322
Nagy Éva: Szenzoros integrációs terápia elmélete és gyakorlata325
Szvatkó Anna: A szenzoros integrációs terápia újabb diagnosztikus lehetőségei csecsemő- és kisgyermekkorban327
Lakatos Katalin: Összehangolt szárazföldi és vízi fejlesztés a tanulási és magatartászavarok leküzdésében330
Lakatos Katalin: A szenzoros integrációs terápia alkalmazása viselkedési zavaros gyermekeknél334
Dr. Weiss Mária: Autista? Autisztikus?339
Dr. Fekete Mátyás: Szerotonin vizsgálatok tapasztalatai autizmusban346
Székely Margit: Az autisztikus gyermekek fejlesztése349
Dr. Zsoldos Márta - Rosta Katalin: Leomlottak a falak362
Andrek Andrea: A kompetens magzat364
Irodalomjegyzék388
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv