1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az osztályfőnöki munka megújulásáért

Tapasztalatok, következtetések és tanácsok az iskolai gyakorlat köréből

Előszó

A napjainkban létrejövő pedagógiai intézetek egyik legfontosabb feladata - általános megfogalmazásban - a pedagógiai értékek közvetítése. Továbbképzések, munkaközösségi foglalkozások, kiadványok... Tovább

Előszó

A napjainkban létrejövő pedagógiai intézetek egyik legfontosabb feladata - általános megfogalmazásban - a pedagógiai értékek közvetítése. Továbbképzések, munkaközösségi foglalkozások, kiadványok (stb.) a formái ennek.
A továbbításra méltó értékek kiválasztásánál - hisszük -, hogy az elméleti, illetve tudományos műhelyek mellett a „köznapi" pedagógiai gyakorlat is nagyobb figyelmet érdemel. Ennek szellemében adjuk közre a különböző iskolatípusokban tevékenykedő kollégák írását.
Különösen az adhat létjogosultságot e kötetnek, hogy tapasztalatcserére, az osztályfőnöki munka sokirányú, a gyakorlatban szerzett konkrét tudásanyagának átadására, az előremutató próbálkozások, tények közreadására vállalkozik.
Közvetve pedig - éppen az itt publikálók példáján keresztül - serkenteni szeretnénk a pedagógusok széles táborát: legyenek formálói a pedagógiai munkának, az alkotó szemlélet kibontakoztatásának.
Hisszük, hogy a kiadvány lektorának szavai igazolódnak: „... A gyakorló osztályfőnökök önképzéséhez és az iskolai osztályfőnöki munkaközösségek szemléletének formálásához" e kötettel hozzá tudtunk járulni. Vissza

Tartalom

I. BEVEZETŐ GONDOLATOK 7
1. Előszó (Hajnal Lajos) 7
2. Az osztályfőnöki munka a nevelőiskolában (Gácser József - Farkas Katalin) 8
II. ÉN ÍGY CSINÁLTAM, ÉN EZT TAPASZTALTAM OSZTÁLYFŐNÖKI MUNKÁMBAN 11
1. A szülői házzal együtt: a gyermekért (Törőcsik Jenőné) 11
2. Szülők az osztályfőnöki órán (Pleskó András - Farkas Katalin) 22
3. Lakóhelyünkről, osztályfőnöki órán (Avramovné Farkas Olga) 25
4. Egy tanulmányi kirándulás tervezése osztályomban Pintér Jánosné) 36
5. Viccek, tréfák - aforizmák (szállóigék) - szólásmondás az osztályfőnök munkájában (Pleskó András) 43
6. A kapcsolatokban folyamatosságra törekszünk (Ancsin Pálné) 51
7. Bizalommal és megértéssel a problematikus gyermekekért (Juhász Istvánné) 56
III. „MŰHELYTITKOK", TAPASZTALATOK, ÖTLETEK AZ OSZTÁLYFŐNÖKI MUNKA MINDENNAPJAIBÓL 61
(Szemelvények, részletek)
1. Az osztályfőnök személyisége, együttműködése más nevelési tényezőkkel 61
2. Közösségépítés az osztályfőnöki munkában 71
3. Az osztályfőnök pályapedagógiai tevékenysége 82
4. Az osztályfőnöki órák helye az osztályfőnöki munkában 88
5. Kapcsolattartás a szülőkkel 94
6. Az osztályfőnök gyermekvédelmi tevékenysége 100
7. A jelentéktelennek látszó dolgokra is figyeljünk 109
IV, MELLÉKLETEK 111
Az osztályfőnöki munka szakirodalmából 111
Ajánló bibliográfia az osztályfőnöki órákhoz 114
A kötet szerzői 116
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv