A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Tanulmányok a gyorsírás tanításához

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 228 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Készült 500 példányban. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 92112. Második kiadás
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A gyorsírást tanítók munkájának segítésére állította össze a Művelődésügyi Minisztérium Szakoktatási Főosztálya ezt a tanulmánygyűjteményt. Egységes, összefoglaló módszertani tankönyv megírása... Tovább

Előszó

A gyorsírást tanítók munkájának segítésére állította össze a Művelődésügyi Minisztérium Szakoktatási Főosztálya ezt a tanulmánygyűjteményt. Egységes, összefoglaló módszertani tankönyv megírása évekig tartó előkészítő munkát kíván. Az itt közölt tanulmányok a gyorsírás különböző területeinek legfontosabb mondanivalóit foglalják össze a fejlődés mai fokán. Nem "végérvényes", merev szabályokat mond ki a könyv; a tárgyalt kérdésekben nem lezárás, hanem útmutató, ösztönző elindítás a célja.
Egyik területen sem lehetett teljességre törekedni. A módszertan fő kérdései mellett gyorsírás-elméleti és történeti ismereteket is nyújt a könyv a gyorsírástanároknak, hogy minél több oldalról lássák és minél biztosabban tudják kezelni szaktárgyukat. Mindezeket a célokat különálló tanulmányok Írásával lehetett a legjobban megközelíteni.
A tanulmánygyűjtemény különleges jellegéből folyik, hogy a szerzők olykor a tankönyvek szokványos hangvételénél bátrabban, szabadabban, színesebben tárgyalnak egy-egy problémát. A különböző kérdések más-más szempontból való megközelítése magyarázza azt is, hogy bér a bírálat és a szerkesztés igyekezett megszüntetni a tanulmányokban az átfedéseket, itt-ott mégis érintkeznek a szomszédos területeken tárgyalt kérdések. Az Ilyenfajta mérsékelt ismétlődések nem gyengéi a könyvnek, inkább nagyobb hangsúlyt adnak egy-egy szerteágazó problémának. Vissza

Tartalom

Előszó
Dr. Barabási László: Gyorsirás-elméleti alapvetés .....5
Soltész Mária: A figyelem, az emlékezet és a gondolkodás szerepe a gyorsírás tanitásában ........... 39
Soltész Mária: Didaktikai alapelvek a gyorsirás tanitásában............. 47
Soltész Mária: Gyorsirási óratipusok, óratervezés ..... 59
Soltész Mária: Az ismétlés szerepe és módszerei ...... 70
Soltész Mária: A sztenogramolvasási készség fejlesztése .... . 75
Dr. Kondói Kiss József: A gyakorlati készség kialakitása ..... 30
Dr. Pintér Sándor: A kézügyesség fejlesztése és a sebességfokozás ................ 91
Dr. Kiss Károly: A röviditéstanitás módszertanának egyes kérdései..........104
K. Nagy Zoltán: Képzők és ragok röviditései ........ 129
Ferenc Endre: Szövegkészités és diktálás ......... 133
Dr. Kappa György: Az áttétel...............141
Soltész Mária: Gyorsirási házi feladatok ......... 152
Kökény Sándorné: Anyanyelvi képzés a gyorsírástanításban .... 164
Kökény Sándorné: Magnetofon használata a gyorsirás tanításában.......172
Nagy István: A jegyzőkönyvvezetés tanitása ........ 175
Kelen Jolán: Nevelési kérdések a gyorsiróképzés kapcsán . ... 180
Dr. Téglás Gézáné: A gyorsirás története a grafikus rendszerek kialakulásáig ........ 185
Dr. Barabási László: A jelentősebb külföldi grafikus gyorsirási rendszerek...................191
Dr. Bihari Mihály: A magyar grafikus gyorsirási rendszerek..... 198
Holló István: A gyorsirós és a gépirás oktatásának története és mai helyzete hazánkban...215
Dr. Majercsik Sándor:A gyorsirás alkalmazásának hazai története ................... 222
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv