A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A differenciált beiskolázás néhány mérőeszköze

A Bender A-, a Budapest Binet-, a Frostig-, a Goodenough-, a SON- és a PREFER-tesztek összehasonlító vizsgálata

Szerkesztő

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 133 oldal
Sorozatcím: Személyiségfejlesztés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 963-05-5525-5
Megjegyzés: 500 példányban jelent meg. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
A pedagógia régi igénye a pszichológiával szemben, hogy segítsen a tanulók adottságainak, képességeinek, fejlettségi szintjének megállapításában, pontos mérésében. A XIX.... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
A pedagógia régi igénye a pszichológiával szemben, hogy segítsen a tanulók adottságainak, képességeinek, fejlettségi szintjének megállapításában, pontos mérésében. A XIX. század második felében kialakult kísérleti pedagógia első igényei és a XX. század elején megszületett tesztpszichológia első pedagógiai célú alkalmazása óta jelentős szemléletbeli változás történt a pszichológiai módszerek iskolai célú felhasználásában.
Kezdetben a tanulók életkori sajátosságainak megismerése, feltárása volt az a terület, ahol a pedagógia a pszichológia, elsősorban a gyermeklélektan segítségét igényelte. A nevelés "tárgyának", a gyermeknek pontos pszichológiai megismerése a XX. század elejének modern pedagógiai törekvéseiben célként fogalmazódott meg. Ebben az időben azonban a gyermeklélektan úgy írta le a gyermekek életkori sajátosságait, hogy csak az átlagosat vette figyelembe, a gyermekek bizonyos vizsgált csoportjaira jellemző tulajdonságokat általánosították és minden gyermekre kiterjesztették. Nem figyeltek akkor még kellően arra, hogy milyen nagy egyéni eltérések lehetnek azonos korú gyermekek között a kulturális tapasztalatok, a szociális-ökonómiai helyzet, a szociális tanulás lehetőségeinek különbségei miatt. Vissza

Fülszöveg

A pszichológia és a pedagógia eszköztára sokféle, a gyermeki képességek feltárására alkalmas módszert tartalmaz. A kötet olyan tanulmányokat foglal egybe, melyek a gyermekklinikái diagnosztikában leggyakrabban használt eljárások (Bender A-, Budapesti Binet-, Frostig-, Goodenough-, Snijders-Oomen-tesztek) és az óvodapedagógia területén az utóbbi években egyre ismertebbé váló Preventív Fejlettségvizsgáló Rendszer (PREFER) működésével, egymáshoz való viszonyukkal, összefüggéseik elemzésével foglalkoznak.
Bár a különböző életkornak csoportjait jellemző intra- és interindividuális különbségek természetesen más módszerekkel is megközelíthetők, a 4-5 éves gyermekek körében végzett vizsgálatok arra utalnak, hogy e mérőeszközök a szakember kezében a differenciált képességfeltárás hasznos segítői lehetnek az iskolára való alkalmasság kérdésében.

Tartalom

Bevezetés. A képességek és tulajdonságok diagnosztizálása (Lányiné Engelmayer Ágnes) 5
I. Torda Ágnes
4-5 éves gyermekek teljesítménye a Bender A- próbában 13
II. Bass László - Borbély Sjoukje - Jászberényi Márta - Lányiné Engelmayer Ágnes - Sarkady Kamilla: A Budapesti Binet-teszttel végzett vizsgálatokról 29
III. Oérczyné Somogyi Veronika - Gerebenné Várbíró Katalin: A Marianne Frostig-féle vizuális percepciót vizsgáló teszt működésére vonatkozó tapasztalatok ötéves gyermekeknél 49
IV. Torda Ágnes: Emberalak ábrázolásának minősítése a Goodenough-féle eljárással 73
V. Kedl Márta - Nagy Éva - Nagyné Réz Ilona: A SON-teszttel végzett vizsgálatok tapasztalatai 89
VI. Nagy József: PREFER 103
VII. Vidákovich Tibor: A 4 - 5 éves gyermekek fejlettségének vizsgálatára használt eszközök rendszerének elemzése 117
Irodalom 129
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv