1.031.433

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A gyermek érdeklődésének lélektana

Dr. Köte Sándor tanulmányával

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 198 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-175-954-7
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 52-926. Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Olvasóimhoz!5
Az érdeklődés elmélete
Az intellektudális elméletek9
Régibb pedagogusok - Kant - Herbart - Rein
Az érzelmi elmélet14
Ostermann - Felméri Lajos - Peres Sándor
Az érdeklődés összefoglaló meghatározása17
Az érdeklődés fogalma17
Az érdeklődés és az értelem18
Az érdeklődés és az akarat18
Összefoglaló meghatározás19
Az érdeklődés fejlődése
Az érdeklődés fejlődésére vonatkozó vizsgálatok20
A vizsgálatok irányai20
Preyer20
Burk21
Croswell21
Barnes22
Lobsien22
Stern23
Farkas24
Újlaky24
Az érdeklődés fejlődésének fokozata25
A vizsgálatok módszere26
Érzéki érdeklődés27
A szubjektív érdeklődés foka28
Az objektív érdeklődés foka32
Az állandó érdeklődés kora36
A logikai érdeklődés foka39
Neveléstani vonatkozások39
A nevelés természetes feladata40
A nevelés különöl feladata az érzéki érdeklődés korában41
A szubjektív érdeklődés korában41
Az objektív érdeklődés korában41
Az állandó objektív érdeklődés korában42
A logikai érdeklődés korában43
Az érdeklődés motivumai
A motivumokról általában44
A vizsgálatok anyaga45
A vizsgálatok módszere47
A motivumok gyermeklélektani rendje47
Általános lélektani felosztás48
Közvetlen és közvetett motivumok51
Az érdeklődésfolyamatok korlátoltsága52
A tevékenység52
A csecsemő, a kisded, a gyermek mozgásai52
A gyermekkor aktivitása53
A cselekvés érdeklődéskeltő hatásának tételei55
A tevékenységből származó objektív szemléletek56
A tevékenységből származó érdeklődés hatása az akaratra58
Az érzékletek59
Az érzéki felfogás érdeklődéskeltő hatásának magyarázata59
Alaptétel61
Látásingerek hatása61
Hangérzetek hatása63
Tapintásérzetek hatása63
Mozgásérzetek hatása64
Objektív szemléletek64
Tétel65
Az érzelmek67
Esztétikai érzelem68
Csecsemőkorban68
Kisdedkorban68
Gyermekkorban69
Érdeklődés a térbeli szép részletei iránt71
Objektív szemléletek származása az esztétikai érdeklődésből. Tényezői72
A művészeti alkotások iránti érdeklődés74
Az értzékleti elemek szerepe75
Érdeklődés a szép szellemi tartalma iránt76
Testi érzelmek77
Ezen érdeklődések keletkezésének sajátsága77
Intenzitások78
Szubjektivitásuk és korlsátoltságuk79
Objektív szemléletek80
A haszon eszméje kifejlődésének fokozatai80
A gyermekek érdeklődése a tárgyak haszna iránt82
A testi érzelmek hatása az akaratra84
A birtokszerzés vágya85
Általános jellemzése85
E motivum viszonya a többi motivumokhoz86
A birtoklás vágyának alaki fejlődése89
Tárgyi kifejlődése89
Hatása az akaratra90
A belőle származó objektív szemléletek91
A rokonszenv91
A rokonszenvi érzelem kifejlődésének hármas alapja91
Érzékleti és szubjektív rokonszenv92
A rokonszenv fejlődésének két fő tényezője93
Az ösztönszerű félelem94
Szubjektív és objektív szégyellőség95
A küzdelem, mint a rokonszenv és ellenszenv tényezője97
A jóindulatú érzelmének hatása 98
A szociális tapasztalat, mint a rokonszenv kifejlődésének másik fő tényezője. Általános jellemzés99
Részletezés100
A rokonszenvi érdeklődés hatása az akarati életre103
Hatása az objektív ismeretszerzésre105
A szociális érzés105
Az önző kor. A szociális passzivitás105
A küzdelem, a verseny, a szervezkedés106
A társulások külső tényezői108
A szociális érzelemből származő érdeklődés jelenségei108
A szociális érdeklődés hatása a többi motívumokra114
Képzettartalom115
Az objektív lelki elemek viszonya a szubjektív elemekhez115
Az érzékleti és képzeti elemek egyensúlyi viszonya116
Általános tétel117
Az új ingerületek118
Az akarati célképzetek120
Az ismeretlen megismerésének vágya121
A gyermek érdeklődése és az oktatás
Az érdeklődés mesterséges irányítása128
Az irányítás módokról általában128
Az utánzás129
A mutatás129
Foglalkozás130
A megnevezés131
Kérdezés131
Az oktatás133
Az érdeklődés és az oktatás viszonya általában134
Az előkészítés szabályai134
Az érdeklődésmotívumok szerepe és felhasználása a tulajdonképeni tanításban135
A szdubjektív és objektív érdeklődésfolyamatok egyensúlya a tanításban135
A tanítás főbb eljárásai139
A gyermek egyénisége és az érdeklődés
Az egyéni érdeklődés141
Az egyéni érdeklődések keletkezésének okai141
A gyermekekkel született hajlamok szerepe az érdeklődés kifejlődésében (nativizmus)141
A genetikai magyarázat142
Egy példa143
Az egyéni érdeklődések differenciálódása a csecsemő és a kisded korban148
A gyermekkor érdeklődéstípusai150
A fiú- és leánygyermekek érdeklődése közötti eltérések152
Az egyénies oktatás alapelvei157
Az egyénies oktatás viszonya az oktatás céljához és módszeréhez157
Az egyénies oktatás szüksége158
Az egyéniség és az általános műveltség viszonya158
Az oktatás feladata160
Az egyénies oktatás irányelvei160

Nagy László

Nagy László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nagy László könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
A gyermek érdeklődésének lélektana A gyermek érdeklődésének lélektana A gyermek érdeklődésének lélektana

A védőborító elszíneződött, kopott.

Állapot:
1.660 ,-Ft
13 pont kapható
Kosárba
konyv