1.034.885

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Műhelytanulmányok a továbbképzésről

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az első útszakasz
Az 1970-es évek elején a közoktatásügy általános fellendülésével összhangban megyénkben is megérlelődött a kiteljesedő pedagógus továbbképzést szervező, szakmai segítséget nyújtó... Tovább

Előszó

Az első útszakasz
Az 1970-es évek elején a közoktatásügy általános fellendülésével összhangban megyénkben is megérlelődött a kiteljesedő pedagógus továbbképzést szervező, szakmai segítséget nyújtó és az alkotó pedagógiai tevékenységet gondozó intézmény szükségessége. A szocialista közoktatás fejlesztésén munkálkodó tanügyigazgatás már nem foghatta át a továbbképzés fogalmához tartozó sokrétű tevékenység egészét, s a megnövekedett létszámú szakfelügyelői testület tanácsadó, továbbképző munkájának irányítását.
Hajdú-Bihar megye művelődésügyének felelős gazdái abból indultak ki, hogy a pedagógusok továbbképzésével is ki-
emelten foglalkozó 1972-es oktatáspolitikai határozat annyit ér, amennyit megvalósítunk belőle. Ezért a Megyei Tanács Végrehajtó Bizottsága az 1972. augusztus 16-i határozatával - az országban elsőként - létrehozta a hatáskörében Debrecen megyei városra is kiterjedő Pedagógus Továbbképzési Intézetet. /Előtte a megyében és Debrecenben külön továbbképzési központ, illetve kabinet működött./
A VB megjelölte az intézet funkcióját a pedagógus továbbképzésben, az iskolai munka korszerűsítésében, a nevelőknek szervezett segítségnyújtásban, ugyanakkor Debrecen megyei várossal együtt biztosította az induláshoz szükséges működési feltételeket is. A kialakult szervezeti formát a Művelődésügyi Minisztérium az 1973-ban Debrecenben tartott osztályvezetői tanácskozáson országos modellként fogadta el, és javasolta a később létrejövő továbbképzési intézeteknek. Az intézet szervezeti rendjét, jogállásét szabályozó megyei dokumentum szolgáltatta a példát a megyei továbbképzési intézetek helyzetére, feladatrendszerére vonatkozó miniszteri állásfoglaláshoz is. /M.K. 1974/7./...
Vissza

Tartalom

Ungvári János: Az első útszakasz 3
Kiss Albertné: Merre tart a pedagógus továbbképzés? 7
Gerencsér Attila: Alkotó pedagógiai munka Hajdú-Biharban 19
Fehér Antalné: A tanulók önművelési képességének kibontakoztatása a könyvtárosok továbbképzése útján 27
Molnár Géza: Az oktatástechnika bevezetésének tapasztalatai 31
Sári Gusztáv: Munkáltató foglalkozások a továbbképzésben 36
Szilágyiné Illés Mária: A pedagógus személyiségét fejlesztő módszerek alkalmazása a továbbképzésben 44
Kövér Sándorné: Továbbképzés a hajdúböszörményi Óvónőképző Intézetben 56
Nótin Lajos: A tanítok matematikai szakmai, módszertani továbbképzésének tapasztalatai és feladatai 60
Kovács Imréné: Egy óvodai felügyelő továbbképzési tapasztalatai 66
Ugvári Imréné: Tanítók továbbképzése a területi munkaközösségekben 75
Csiszér Béla: A pedagógus továbbképzési intézet szerepe a magyar-történelem szakos tanárok továbbképzésében 80
Berta László: Az általános iskolai orosz szakos tanárok továbbképzési rendszere 84
Fonódi Gyula: Az új matematika tanterv bevezetésének megyei előkészítése 94
Kerek Lajos: Továbbképzés az iskolában 99
Cseke Gábor: A gimnáziumok matematika munkaközösségeinek fejlesztése a továbbképzés eszközeivel 104
Nagy László: A középiskolai igazgatói munkaközösségek tevékenységéről 109
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Műhelytanulmányok a továbbképzésről
Állapot:
1.580 Ft
790 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
konyv