1.034.159

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az oktatás folyamata és módszerei

Szerző
Lektor

Kiadó: Volos Kiadó
Kiadás helye: Mogyoród
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 188 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-85767-0-7
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés9
Az oktatás fogalma
Az oktatás mint tanítás és tanulás11
Az oktatásfogalom alakulásának történeti áttekintése11
Az oktatásfogalom jelenkori értelmezései (Összehasonlítás)13
A tanítás16
A tanulás pedagógiai kérdései20
Az oktatás korrelatív fogalmai (oktatás és képzés, oktatás és nevelés)23
Az oktatás és képzés26
Az oktatás és nevelés26
Oktatási célok, tanulási eredmények
A teljesítményképes tudás rétegei30
Egy empirikus oktatási céltaxonómia (teljesítménytaxonómia)31
A dinamikus és rendszerbe illeszkedő ismeret31
Az ismeretek alkalmazásának műveletei (jártasságok és készségek)34
A képesség didaktikai problematikája42
Az attitűdök mint az oktatás eredményei45
Az oktatás folyamata
Az oktatási folyamat tervezésének szintjei48
Tanítási-tanulási stratégiák az oktatási folyamatban57
Az oktatási folyamat szerkezete68
A figyelem felkeltése, a tanulás motivációjának biztosítása72
A tanuló informálása a célról73
Az előzetes ismeretek felidézése (az előismeretek meglétének regisztrálása, illetve ellenőrzése)73
Az új ismeret "ténybeliségét" biztosító jelenségek, folyamatok (tárgyak, műalkotások stb.) prezentálása74
A tények, jelenségek, folyamatok stb. sokoldalú elemzése74
A fogalomalkotás, következtetés; absztrakciók, általánosítások75
A rendszerezés és rögzítés76
A tanultak alkalmazása (visszacsatolás)78
A teljesítmény mérése, értékelése80
Az oktatási folyamat szervezési kérdései
A folyamat ellentmondásai és a megoldások alternatív megközelítése85
A tanítási óra89
A tanítási órával kapcsolatos általános fejlődési jelenségek89
Az egyes órákra való felkészülés: döntések sorozata92
A tanítási órák változatai94
A tanítási órán kívüli tanulási és művelődési lehetőségek98
A házi feladat pedagógiai kérdésköre98
A tanulás instruálása, tanulása; felkészítés a házi feladatok önálló elvégzésére101
Tanulmányi kirándulások és üzemlátogatások103
Korrepetálás, felzárkóztatás, tanácsadás103
Az extracurriculum105
Az oktatás módszerei
A módszer-fogalom megközelítési változatai109
A módszertani kultúra empirikus dilemmái112
Módszertani szabadság és értelmezési nehézségei112
Pedagógiai divatok, "túlélő" módszerek, módszerekvivalencia114
A módszerek lehetséges osztályozásának kérdése117
A módszerek felosztásának rendszere; a rendszer "tagjai"118
Új ismeretek tanítása-tanulása118
A motiváció permanens biztosításának lehetőségei118
A cél tudatosítása és annak módjai121
A tanári kommunikáció (közlés, magyarázat, elbeszélés) módszere122
A beszélgetés (megbeszélés) mint módszer125
Szeminárium és vita127
A felfedezéses tanulás mint módszer128
A szemléltetés mint módszer130
Differenciált szervezés, strukturált tanulási mód133
A munkáltatás (munkáltató módszer)136
A tanulók önálló munkája tankönyvekkel138
A tanulók önálló megfigyelései, laboratóriumi és gyakorlati munkái139
Önálló tanulás programozott anyagokból és komputerizált tanulás141
A képességek tanítása-tanulása144
Aktív fogalomalkotás, mint tanulási módszer145
A gondolkodás formáinak tanítása-tanulása145
A problémafelvető oktatás mint módszer146
Adott publikáció "vezérvonalának" kiemelése148
A "struktúrák" felfedezése a tananyagban s ennek tanulása149
A tananyag a gondolkodási formák szempontjából való speciális elemzése150
Az alkalmazás módjai az oktatásban151
A rendszerezés és rögzítés. Az ismétlés mint módszer154
Szociális magatartásformák, tantárgy iránti és szociális attitűdök tanulása156
Az oktatás nevelőhatásának átfogó vizsgálata; a nevelőhatás növelésének lehetőségei156
Attitűdök tanulása az oktatás folyamatában157
A proszociális magatartás tanulása; az "empatic learning" 159
A teljesítmények mérése, értékelése160
Az ellenőrzés és értékelés helyzetképe160
A közelmúlt tudományos erőfeszítései162
A pedagógiai értékeléssel kapcsolatos alternatív álláspontok163
Ellenőrzés, önellenőrzés, értékelés, önértékelés164
Attitűdök, társas magatartásformák értékelése168
Taneszközök az oktatási folyamatban
A taneszköz fogalma; alternatív megközelítések174
A taneszközök felosztási lehetőségei177
A taneszközök funkciója az oktatási folyamatban mint rendszerben178
Az oktatástechnológia, illetve a pedagógiai technológia problémaköre181
Audiovizuális eszközök az oktatási folyamatban183
Munkatankönyvek, mint a programozott oktatás utódeszközei184
A taneszközök kiválasztása; a döntéshozatal általános szempontjai186

Nagy Sándor

Nagy Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nagy Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv