1.034.991

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Marketingkaleidoszkóp

Tanulmányok a Marketing Intézet kutatási eredményeiből

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Miskolci Egyetem Marketing Intézet
Kiadás helye: Miskolc
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 613 oldal
Sorozatcím: Marketingkaleidoszkóp
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 17 cm
ISBN: 963-87389-0-1
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kaleidoszkóp a tükrözésen alapuló készülék, mely hűen, s mégis sajátos kreativitással adja vissza annak a tárgynak a képét, melyet a tükrök elé helyezünk. Könyvünk, a Marketingkaleidoszkóp... Tovább

Előszó

A kaleidoszkóp a tükrözésen alapuló készülék, mely hűen, s mégis sajátos kreativitással adja vissza annak a tárgynak a képét, melyet a tükrök elé helyezünk. Könyvünk, a Marketingkaleidoszkóp szintén egy sajátos „tükörkép" megmutatásának szakmai feladatára vállalkozott.
A mi vizsgálataink tárgya a marketing.
A könyvben szereplő tanulmányok a Marketing Intézet kutatóinak, oktatóinak munkássága „tükrében" adják vissza azokat a marketingtudományi, szakmai problémákat és az általunk javasolt megoldásokat, melyeket mi és szakmai partnereink, megbízónk különösen fontosnak, aktuálisnak ítéltünk.
A kaleidoszkóp ugyanakkor nemcsak a Marketing Intézet „szakmai tükrének" eredményeit láttatja.
Lehetőséget teremt egyúttal az olvasóink számára, hogy megítélhessék a Marketing Intézet elmúlt években végzett tevékenységét, hiszen a tanulmánykötet lényegében az intézetté alakulás óta megvalósított egyéni és közös kutatási programok, szakmai megbízások legfontosabb, illetve az azok közül egyáltalán nyilvánosan bemutatható, megfogalmazható eredményeit tükrözi vissza.
Az 1994-ben alakult Marketing Tanszék a működése első pillanataitól kezdve tudatosan törekedett arra, hogy az oktatás mellett, azt támogatva aktív kutatási, tanácsadási tevékenységet folytasson.
A kilencvenes évek közepétől a térségi, a város- és településmarketing vált a kiemelt kutatási témánkká, annak következtében, hogy több szakmai program kidolgozásával vettünk részt a megye, a régió területfejlesztési folyamatában. A gyakorlati megoldásaink szintézisét - a már két kiadást (1998., 2003) megélt - a Régió- és településmarketing könyvünk foglalta össze. A miskolci marketing műhelyt, a Marketing Intézetet ma is sokan erről ismerik.
Természetesen az egykori Marketing Tanszék, majd a 2000-ben létrejött Marketing Intézet szakmai profilja egyre szélesebb lett, hiszen a két tanszékben dolgozó tíz kutató, az öt meghívott előadó, a számos doktorandusz mindegyike új és új témákat vetett fel, dolgozott ki. Vissza

Tartalom

Előszó .........................................7
Bemutatkoznak a szerzők .........................................11
A marketingelméleti keretek.........................................19
Piskóli István: A marketingtudomány és szakma változásai ......................................... 21
Piskóti István: Innovációmarketing- marketinginnovációk...........................................39
Vásárlói, fogyasztói magatartás.........................................73
Piskóli István: Vásárlói lojalitás, üzletimázs a kiskereskedelemben............................. 75
Piskóti István - Schupler Helmuth: Kategóriamenedzsment.........................................79
Piskóti István - Nagy Szabolcs - Kovács Attila Tamás: Fogyasztói magatartás a
funkcionális élelmiszerek piacán........................................................................117
Nagy Szabolcs: A környezettudatos magatartás attitűd-orientált modellje...................127
Nagy Szabolcs: A környezettudatos magatartás értékorientált megközelítése ............ 151
Nagy Szabolcs: A demográfiai változók környezettudatra gyakorolt hatásának
vizsgálata.......................................................................................................... 169
Kovács Attila Tamás: Design elemek hatása az autóvásárlás döntési folyamatában ... 179
Business marketing.........................................197
Piskóti István: Business marketing elméleti alapjai .........................................199
Piskóti István - Schupler Helmuth: Kis- és középvállalkozások beszállító-képességvizsgálata és fejlesztésének lehetőségei .........................................219
Dankó László: A termelővállalati értékesítés stratégia dimenziói ................................263
Piskóti István - Bárkányi Péter - Havriló Attila: Az értékesítési szervezet
hatékonyságának javítása - a sales managerek értékelési és motiválási
módszerei.........................................277
Szántó Ákos: Beszerzési döntések a magyar kórházakban ..............................289
Gulyásné Kerekes Rita: Lépd át korlátaid! - Az IMK határai................................301
Bereczkiné Farkas Erzsébet: Postapiaci liberalizáció - határtalan lehetőségek?................309
Társadalmi és non-business marketing.........................................319
Piskóti István: Közösségi innovációs marketing - a tudásalapú (innováció-orientált)
terület-és gazdaságfejlesztésben.........................................321
Piskóti István: Turizmusmarketing - stratégia és desztináció-menedzsment...............345
Piskóti István - Némedi Varga Zoltán - Nagy Zsuzsanna - Richwalszki Éva:
Múzeumi marketing - stratégiai és operatív marketing módszerek
és technikák a múzeumok számára................................................................... 377
Dankó László: Zemplén régió turizmusának fejlesztése ..............................................405
Dankó László: Ökoturisztikai termékfejlesztés látogatóközpontok kialakításával
a Zempléni Tájvédelmi Körzetben ....................................................................425
Schupler Helmuth: Városok márkázása.........................................447
Szántó Ákos: Egészségügyi(?) marketing - Az egészségügyi marketing fogalmának
meghatározása és helye a marketing szakirodalomban .................................... 457
Nemzetközi üzlet és marketing döntések ..................................................................465
Dankó László: A nemzetközi gazdasági/üzleti kapcsolatok sajátos dimenziója:
az interregionális együttműködés ..................................................................... 467
Dankó László: Terméksztenderdizálás vs. differenciálás a nemzetközi
marketingben .....................................................................................................479
Bereczki Norbert: A kőolaj világgazdasági szerepe.........................................495
Bárkányi Péter: A PPU modell, mint a nonbusiness K+F szektor marketing
lehetősége ......................................................................................................... 501
Havriló Attila: FAIR TRADE a nemzetközi kereskedelemben................................... 513
Daróczi Magdolna: Működötöké vonzás - Miért éri meg?......................................... 527
Marketing módszertani megoldásai .........................................533
Piskóti István - Havriló Attila - Bárkányi Péter: A vevő értéke, avagy az ügyfélkörelemzés haszna és módszertana........................................................................ 535
Piskóti István - Marién Anita - Bereczkiné Farkas Erzsébet: Interaktív marketing
- módszertani megoldások ...............................................................................551
Bernáth Attila: Rangsorolási technikák veszélyei a preferencia kutatásban ................575
Hajnal József: Megváltozott médiaszerepek, módosuló funkciók .............................. 591
Szívós Judit: Sörvásárlást befolyásoló tényezők modellje....................................... 595
Tállai Attila: CAWI alkalmazása a vállalati gyakorlatban .......................................... 605
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv