1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Testneveléselmélet

Szöveggyűjtemény/Kézirat/Tanárképző Főiskolák

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Testneveléselmélet Szöveggyűjtemény I-II. kötet fő célja: egységes szakcikkgyűjtemény adása a főiskolán oktatandó tantárgy szemináriumi foglalkozásához, A közölt szakcikkeket az elmúlt 10-15 év... Tovább

Előszó

A Testneveléselmélet Szöveggyűjtemény I-II. kötet fő célja: egységes szakcikkgyűjtemény adása a főiskolán oktatandó tantárgy szemináriumi foglalkozásához, A közölt szakcikkeket az elmúlt 10-15 év publikációiból válogattuk össze, a legfrissebb információt adva így a testneveléselmélet tananyagához.
Az I. kötet a testnevelés tudomány, a testkultúra és a mozgásműveltség kérdésével foglalkozik, valamint az iskolai testnevelés helyzetét, problémáit elemzi.
A II. kötet a sportmozgással szorosan összefüggő témakörökhöz nyújt tudományos ismereteket, a kondicionális képességek, koordinációs képességek és a sportmozgástanulással kapcsolatban.
A gyűjtemény anyagának kötelező feldolgozásával a hallgatók tájékozottságának bővítését kívánjuk szolgálni, hogy ezáltal a kérdéseket elmélyültebben tanulmányozzák és segítséget nyújtsunk a tudományos kutatáshoz, a színvonalas vitakészséghez ösztönzést adjunk.
Az egyes témakörökre vonatkozó tanulmányok közlésével természetesen nem elégíthetjük ki azt az igényt, hogy valamennyi kérdést teljesen és hiánytalanul feldolgozhassunk. A tanulmányokat a szemináriumi anyagnak megfelelően a tankönyv, az előadások anyagával együtt kell hasznosítani. Vissza

Tartalom

I. RÉSZ
I. Testneveléstudomány
1. Kutassi László - Nádori László: A testneveléstudomány az MSZMP tudománypolitikai irányelveinek tükrében 11
2. Nagy György: Testnevelés és Sport 15
3. Nagy György: A testnevelés és sport felépítmény jellegének néhány kérdése 18
4. A testnevelés tudományos megalapozása 20
5. Panomarjov, N.J.: A testnevelés elméletének kategóriái (Alapfogalmak) 22
II. Testkultúra, mozgásműveltség
1. Kutassi László: A testkultúra főbb fejlődési tendenciái a XX. sz. második felében 29
2. Kálmánchey Zoltán: A mozgásműveltség értelmezése és jelentősége társadalmunkban 35
III. Testnevelési rendszerünk fő területei
1. Bakonyi Ferenc: A 3-6 éves óvodások testi fejlődése, fizikai erőnléte és motorikus szintje 47
2. Arday László: Az iskolai testnevelés jelenlegi helyzete és problémái 51
3. Nagy Tamás: A tantárgyi cél-, feladatrendszer 52
4. Nagy Tamás: Szakosított tantervű testnevelés az általános iskolában és gimnáziumokban 64
5. Bakonyi Ferenc: Hogyan növelhető az iskolai testnevelés hatékonysága 72
6. Ember Lászlóné: A mozgásigény felkeltése az iskolai testnevelésben 82
7. Rákos Etelka: A testnevelés mint nevelési tényező az általános iskolában 89
IV. Szabadidő - sport 95
1. Schiller János: Szabadidő és sport 97
2. Csillag Béla: Általános iskolai tanulók tevékenységének vizsgálata hétvégeken 105
3. Kapinos, H. - Purkepp K.: Kondicionálás a szabadidő- és üdülési sportban 111
4. Baumann, W.: Légy fitt az életedért 114

II. RÉSZ
I. Kondicionális képességek 123
1. Nádori László: Időszerű edzésmódszertani kérdések 129
2. Kereszty Alfonz: A testgyakorlatokkal végzett edzés élettana. A testgyakorlatokkal végzett edzés élettana. A testgyakorlatokhoz kialakuló adaptációs élettani folyamatok 135
3. Kereszty Alfonz: Az általános iskolai testnevelés élettani alapjai 140
4. Apor Péter: Az erőfejlesztés élettana 150
5. Nádori László: A gyorsaság és edzése 154
6. Nádori László: Állóképesség és elfáradás 159
7. N. Gombos Marianna: Próbák az edzettség mérésére. Testi tulajdonságok mérése 164
II. Koordinációs képességek 171
1. Nádori László: Újabb szempontok az ügyesség fejlesztésében 173
2. Nagy György: A mozgásügyesség fejlesztésének alapkérdései alsó tagozatos fiú és leánytanulóknál 178
3. Hepp Ferenc: A kinesztetikus érzékelés szerepe a mozgások irányításában 183
4. Nádori László: Mozgásérzékelés 187
III. Motoros tanulás - mozgásos cselekvéstanulás 193
1. Nádori László - Büchler Róbert: Sportmozgások tanulása 195
2. Brigitte Schellenberger: Cselekvésszabályozás a sporttevékenységben 222
3. Bíróné Nagy Edit: A mozgástanulás néhány didaktikai törvényszerűsége és elve az iskolai testnevelésben 235
4. Nagy György: Egy motoros tesztben elért teljesítményt befolyásoló tényezők elemző vizsgálata 8-9 éves tanulók körében 247
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv