| Ajánlás | 3 |
| Tanácsok a hallókészülék használatához (Hochenburger Emil) | 7 |
| A hallókészülék-viselők megszaporodása | 9 |
| Miért van szükség egyre több hallókészülékre? | 9 |
| A hallás és a beszédmegértés | 10 |
| A hallás és a beszédmegértés jelentősége | 10 |
| Mi a hallás lényege? | 13 |
| A beszéd és a beszédmegértés lényege | 14 |
| A hallás terjedelme | 14 |
| A halláscsökkenés okai és kezelése | 18 |
| Mit lehet tenni a nagyothallás megelőzésére? | 22 |
| A hirtelen halláscsökkenés és jelentősége | 26 |
| A nagyothalló ember | 27 |
| A nagyothalló és a látászavarban szenvedő ember helyzetének összehasonlítása | 28 |
| A nagyothallás fokozatai | 29 |
| Magatartási jellegzetességek | 31 |
| A hallókészülék és rendelése | 34 |
| Hogyan működik a hallókészülék? | 34 |
| A dobozos és a rejtett hallókészülékek | 41 |
| Egy vagy két hallókészüléket viseljen-e a beteg? | 45 |
| Ki rendelhet hallókészüléket? | 47 |
| Az audiometriás vizsgálat | 48 |
| Hogyan írathatunk fel hallókészüléket? | 51 |
| Mikor lehet szükség hallókészülékre? | 54 |
| Milyen előnyökkel jár a hallókészülék viselése? | 56 |
| A hallókészülék kezelése | 56 |
| A készülék viselése, a hiúság kérdése | 56 |
| A hallókészülék elhelyezése | 57 |
| A gyári és az egyéni fülillesztékek | 60 |
| A hallókészülék kezelése | 62 |
| A telefonorsó és az indukciós tekercs | 69 |
| Hogyan ellenőrizzük naponta a hallókészüléket? | 72 |
| Mit tegyünk, ha a készülék nem működik rendesen? | 73 |
| Gyakori hibák és elhárításuk? | 74 |
| A hallókészülék használatakor felmerülő problémák | 78 |
| A hozzászokás kérdése | 78 |
| A zajban való hallás | 79 |
| A fülfájás, a fülfolyás és a fülviszketés | 82 |
| A fülzúgás | 83 |
| A beteg saját beszéde | 84 |
| A korlátozott hatótávolság | 84 |
| A hang irányának meghatározása | 85 |
| A készülék saját zaja | 85 |
| Javítja-e, rontja-e a készülék a meglevő hallást? | 86 |
| Hallókészülékkel a mindennapi életben | 87 |
| A hallókészülék használata otthon | 87 |
| Hallókészülékkel az iskolában | 89 |
| A pályaválasztás kérdése | 90 |
| Hallókészülék használata a munkahelyen | 92 |
| A nagyothalló és a munkahelyi megbeszélés, konferencia | 94 |
| A nagyothalló és a közlekedés | 95 |
| A hallókészülék és a zene | 98 |
| A hallókészülék és a televízió, rádió | 99 |
| Hallókészülékkel a társaságban | 100 |
| A hallókészüléket viselő és a színház, mozi, gyűlés, tempom | 102 |
| A nagyothalló és a sport | 103 |
| A hallásnevelés, a beszédmegértés fokozása | 104 |
| A hallásnevelés jelentősége | 104 |
| Hogyan kezdjük el a hallásgyakorlatokat? | 108 |
| Hogyan érintkezzen a nagyothalló embertársaival? | 115 |
| A szájról olvasás és jelentősége | 117 |
| A rehabilitáció | 118 |
| Nem hall a gyermekem! | 120 |
| A gyermekkori nagyothallás jelentősége, a nagyothalló gyermek személyisége | 121 |
| A kisgyermekkori nagyothallás gyanújelei | 122 |
| Mi a teendő a gyermekkori nagyothallás gyanúja esetében? | 124 |
| A hallókészülék felírása, a készülék viselésének szoktatása | 125 |
| A nagyothalló kisgyermek hallókészülékének rendszeres ellenőrzése | 126 |
| Különleges problémák a kisgyermek hallásnevelésében | 127 |
| A nagyothalló gyermek és az óvoda, iskola | 129 |
| A süketnémák és a nagyothallók intézetei | 129 |
| Szövegminták a beszédmegértési gyakorlatokhoz (Pauka Károly) | 133 |
| Tanácsok | 135 |
| Gyakorlatok | 139 |
| Gyakorlatok számokkal | 139 |
| Gyakorlatok mondatokkal | 140 |
| Gyakorlatok szavakkal | 156 |
| Hangzóváltozások felismerésének gyakorlása | 167 |