| Előszó a második kiadáshoz | 11 |
| Ajánlás | 17 |
| Tanácsok a hallókészülék használatához (Hochenburger Emil) | |
| A hallókészülék-viselők megszaporodása | 17 |
| Miért van szükség egyre több hallókészülékre? | 17 |
| A hallás és a beszédmegértés | 18 |
| A hallás és a beszédmegértés jelentősége | 18 |
| Mi a hallás lényege? | 21 |
| A beszéd és a beszédmegértés lényege | 22 |
| A hallás terjedelme | 22 |
| A halláscsökkenés okai és kezelése | 26 |
| Mit lehet tenni a nagyothallás megelőzésére? | 30 |
| A hirtelen halláscsökkenés és jelentősége | 35 |
| A nagyothalló ember | 35 |
| A nagyothalló és a látászavarban szenvedő ember helyzetének összehasonlítása | 36 |
| A nagyothallás fokozatai | 37 |
| Magatartási jellegzetességek | 39 |
| A hallókészülék és rendelése | 43 |
| Hogyan működik a hallókészülék? | 43 |
| A dobozos és a rejtett hallókészülékek | 49 |
| Egy vagy két hallókészüléket viseljen-e a beteg? | 53 |
| Ki rendelhet hallókészüléket? | 55 |
| Az audiometriás vizsgálat | 59 |
| Tartozékellátás | 63 |
| Hogyan írathatunk fel hallókészüléket? | 63 |
| Mikor lehet szükség hallókészülékre? | 65 |
| Milyen előnyökkel jár a hallókészülék viselése? | 65 |
| A hallókészülék kezelése | 65 |
| A készülék viselése, a hiúság kérdése | 66 |
| A hallókészülék elhelyezése | 69 |
| A gyári és az egyéni fülillesztékek | 71 |
| A hallókészülék kezelése | 78 |
| A telefonorsó és az indukciós tekercs | 81 |
| Hogyan ellenőrizzük naponta a hallókészüléket? | 82 |
| Mit tegyünk, ha a készülék nem működik rendesen? | 83 |
| Gyakori hibák és elhárításuk? | 86 |
| A hallókészülék használatakor felmerülő problémák | 87 |
| A hozzászokás kérdése | 87 |
| A zajban való hallás | 88 |
| A fülfájás, a fülfolyás és a fülviszketés | 92 |
| A fülzúgás | 93 |
| A beteg saját beszéde | 94 |
| A korlátozott hatótávolság | 94 |
| A hang irányának meghatározása | 95 |
| A készülék saját zaja | 95 |
| Javítja-e, rontja-e a készülék a meglevő hallást? | 96 |
| Hallókészülékkel a mindennapi életben | 97 |
| A hallókészülék használata otthon | 97 |
| Hallókészülékkel az iskolában | 99 |
| A pályaválasztás kérdése | 100 |
| Hallókészülék használata a munkahelyen | 102 |
| A nagyothalló és a munkahelyi megbeszélés, konferencia | 104 |
| A nagyothalló és a közlekedés | 105 |
| A hallókészülék és a zene | 108 |
| A hallókészülék és a televízió, rádió... | 109 |
| Hallókészülékkel a társaságban | 111 |
| A hallókészüléket viselő és a színház, mozi, gyűlés, tempom | 113 |
| A nagyothalló és a sport | 114 |
| A hallásnevelés, a beszédmegértés fokozása | 115 |
| A hallásnevelés jelentősége | 115 |
| Hogyan kezdjük el a hallásgyakorlatokat? | 118 |
| Hogyan érintkezzen a nagyothalló embertársaival? | 119 |
| Gyakorlás | 124 |
| A szájról olvasás és jelentősége | 125 |
| A rehabilitáció | 126 |
| Nem hall a gyermekem! | 129 |
| A gyermekkori nagyothallás jelentősége, a nagyothalló gyermek személyisége | 129 |
| A kisgyermekkori nagyothallás gyanújelei | 131 |
| Mi a teendő a gyermekkori nagyothallás gyanúja esetében? | 133 |
| A hallókészülék felírása, a készülék viselésének szoktatása | 133 |
| A nagyothalló kisgyermek hallókészülékének rendszeres ellenőrzése | 135 |
| Különleges problémák a kisgyermek hallásnevelésében | 136 |
| A nagyothalló gyermek és az óvoda, iskola | 138 |
| A süketnémák és a nagyothallók intézetei | 139 |
| Szövegminták a beszédmegértési gyakorlatokhoz (Pauka Károly) | |
| Tanácsok | 143 |
| Gyakorlatok | 147 |
| Gyakorlatok számokkal | 147 |
| Gyakorlatok mondatokkal | 148 |
| Gyakorlatok szavakkal | 163 |
| Hangzóváltozások felismerésének gyakorlása | 175 |