1.034.829

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Hogyan alakul ki a tudás a gyerekekben?

Konstruktivizmus és pedagógia

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 143 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-19-2083-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi szám: 53362.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Nahalka István könyve a kell pedagógiája helyett a lehet didaktikájának irányába fordítja figyelmünket. Szakít azzal a korábbi elképzeléssel, hogy a tanulók eleve készek befogadni a felnőtti tudományból lepárolt tantételeket, s hogy fejükben az ismeretek módosulás nélkül folytatják addigi életüket. A tudományelmélet úgynevezett konstruktivista fordulatának jegyében Nahalka a tudást a gyerekek fejében létrejövő képződménynek tekinti, amelynek csupán részösszetevői erednek kívülről.
Ha a pedagógusok nem tárják fel a tanulók gondolkodását megkötő előfeltevéseket akkor a mégoly szabatos ismeretközléssel is csak légvárakat tudnak építeni. A tudománytörténet vonatkozó fejleményeinek oldott stílusú ismertetése mellett valós iskolai közegben folytatott vizsgálatok plasztikus példáival is találkozhatunk a könyv lapjain, a „gyermektudomány" sajátosságainak érzékletes megjelenítésével roppant jól láttató illusztrációk kíséretében.

Tartalom

Előszó 5
1. Bevezetés 10
2. A konstruktivizmus előzményei 15
2.1. Tudományfilozófiai előfeltételek 15
2.1.1. Induktív-empirikus látásmód 15
2.1.2. Az induktív-empirikus látásmód kritikája 18
2.1.3. Alternatív tudományelméletek 20
2.2. Kognitív pszichológiai előfeltételek 24
2.2.1. A kognitív tudományok, a kognitív pszichológia születése 24
2.2.2. A korai kognitivizmus személyiségképe, s ami szembeállítható vele 28
2.2.3. Mivel születünk? 31
3. A tanulásról alkotott elképzelések a pedagógiában 33
3.1. A szavak és könyvek pedagógiája 33
3.2. A szemléltetés pedagógiája 35
3.3. A cselekvés pedagógiája 38
4. A konstruktivizmus mint ismeretelmélet 40
4.1. A konstruktivizmus a megismerés folyamatáról 41
4.2. Az adaptivitás fogalmának jelentősége a pedagógia szempontjából 44
4.3. Szociális konstruktivizmus - konstrukcionizmus 45
5. A konstruktivista pedagógia alapjai 50
5.1. A pedagógiai folyamat képe a konstruktivizmusban 50
5.2. A pedagógus átalakuló szerepe 62
5.3. A konstruktivista didaktika 65
5.3.1. A tanítás mint a konstrukciós folyamatokat optimalizáló tanulási környezetek kialakítása 65
5.3.2. A problémamegoldás a konstruktivista oktatáselméletben 69
5.3.3. A tudásrendszerek struktúrája 71
5.3.4. Az előzetes tudás fontossága 75
5.3.5. A kontextuselv 76
5.3.6. A többféle megközelítés elve 78
5.3.7. A differenciálás 79
5.3.8. Az értékelési folyamatok a konstruktivista szemlélet keretei között 80
6. Gyermektudomány 91
6.1. A gyermektudomány értelmezése, egy gyermekontológia felépítésének lehetőségei 91
6.2. Illusztrációk 95
6.2.1. Hogyan tanulják meg a gyerekek, hogy a Föld gömbölyű? 96
6.2.2. Energia a gyermeki szemléletben 103
6.2.3. Hogyan „látják" a gyerekek az elektromosságot? 107
6.2.4. Az anyagról alkotott gyermeki elképzelések 112
6.2.5 A mozgásszemlélet alakulása a gyerekekben - Arisztotelésztől Newtonig, s tovább 121
7. Befejező gondolatok 128
Irodalom

Nahalka István

Nahalka István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nahalka István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv