1.034.867

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Mindennapok pedagógiája

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Licium -art Könyvkiadó és Kereskedelmi Kft.
Kiadás helye: Debrecen
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 208 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-8030-27-5
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Nanszákné Cserfalvi Ilona Szolnokon végezte általános és középiskoláit, Jászberényben a tanítóképzőt, majd Debrecenben, a KLTE-en a pedagógia szakot, ezt követően szerezte meg a neveléstudományok kandidátusa tudományos fokozatot. - Kengyelen kezdte a pedagógus pályát tanítóként, majd Szolnokon folytatta általános iskolai tanárként, később tanulmányi felügyelőként. - 1976 óta dolgozik Debrecenben, a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskolán, ahol 1990-1994 között a Neveléstudományi Tanszék vezetője volt, 1994 óta pedig főigazgatóhelyettes. - Kutatási főtémái: a munkára nevelés lehetőségei és eredményei 10-14 éves korban, valamint az alternatív pedagógiák.

Mindennapok pedagógiája című kötetének lebilincselően olvasmányos cikkei és tanulmányai az 1990-es években születtek. Bemutatja, hogy a családi és az intézményes nevelésben milyen eseményekkel találkozunk, s ezekre milyen módon lehet reagálni. Hiszen így vagy úgy mindenki részese az eseményeknek, személyesen érintett, s... Tovább

Fülszöveg

Nanszákné Cserfalvi Ilona Szolnokon végezte általános és középiskoláit, Jászberényben a tanítóképzőt, majd Debrecenben, a KLTE-en a pedagógia szakot, ezt követően szerezte meg a neveléstudományok kandidátusa tudományos fokozatot. - Kengyelen kezdte a pedagógus pályát tanítóként, majd Szolnokon folytatta általános iskolai tanárként, később tanulmányi felügyelőként. - 1976 óta dolgozik Debrecenben, a Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskolán, ahol 1990-1994 között a Neveléstudományi Tanszék vezetője volt, 1994 óta pedig főigazgatóhelyettes. - Kutatási főtémái: a munkára nevelés lehetőségei és eredményei 10-14 éves korban, valamint az alternatív pedagógiák.

Mindennapok pedagógiája című kötetének lebilincselően olvasmányos cikkei és tanulmányai az 1990-es években születtek. Bemutatja, hogy a családi és az intézményes nevelésben milyen eseményekkel találkozunk, s ezekre milyen módon lehet reagálni. Hiszen így vagy úgy mindenki részese az eseményeknek, személyesen érintett, s minden többesélyes játszma. - Gyors és kockázatos terepszemlék és felderítő vállalkozások korát éljük, s egy-egy pedagógiai jelenség szemlélete és fogalmi eszközei bepillantást kínálnak a szemünk előtt zajló fejlemények titkaiba. - A kötet gerincét a nevelési folyamatot elemző tanulmányok adják, de a szerző kitér a családi és társadalmi tényezőkre, valamint a pedagógiai valóság dilemmáira is. A feltáró és útmutató írások egyben különböző megoldások keresésére biztatják az olvasót. Vissza

Tartalom

Összetartozunk3
A kisgyermek
Csak azt kövesd!5
Orvoshoz megyünk8
Szokások?11
Semmit se siettessünk!14
Belső képek - külső képek17
Különbség a lányok és fiúk között20
Idegesít a gyermekem!22
Lopott!25
A testvérkapcsolatok28
A gyermek elromlott30
Így is lehet...32
Teljesítmény36
Bizalom39
Alkalmazkodási zavarok az iskolában41
Így ne! - Ha lehet...43
Színes világunk ceruzái46
Miről beszélhetnének a tájékoztató füzetek?48
Terjed az erőszak51
A verésről56
A demokratikus fegyelmezés58
Lecke és tudatlanság62
Az autonómiára nevelés66
Önismeret69
Önnevelés és tevékenység72
Mi történik a tanár és a diák között?74
Konfliktusos nevelési helyzetek78
A példakép80
A természet gyógyít83
Mi lesz belőlük?92
A kamasz
Máris kamaszodik?95
A második születés kora98
Kamaszvilág - nehéz világ101
Lelki egészségvédelem107
Fiú és lány közötti barátság szerelem nélkül?110
A diákszerelem111
Első "szerelem"?113
Mit illik írni egy szerelmes levélben?116
Hány éves korban kezdhet nemi életet élni az ember?117
Változnia kell az iskolának is118
Mir ér az iskolai tudás?122
Demokratizmus az iskolában125
A felnőtt
Értékelés, elfogadás, bizalom127
A személyes kapcsolat mint a tanulás serkentője130
"Ha zavarba jövünk"132
Rendes - rendetlen134
A rend szükséglete135
A játék szükséglete137
A teljesítmény szükséglete138
Engedelmesség141
A félelem lélektana144
A szorongás fokozatai147
Agresszió149
Autonómia151
A szülői minta a párválasztásban154
Nevelési rendszerzavarok156
Intézményszintű fejlesztés160
A család
Tanulás a játékban163
"Bezzeg Jancsika tudja, te meg Julcsi nem tudod..."167
A gyermekkori neurózis és a válás169
A hagyományos és az újszerű egyensúlya a nevelésben171
Legjobb a család174
Mi lesz veled, család?176
Konfliktusok és feloldási lehetőségeik az iskola és a család között186
És újra kezdődik201

Nanszákné Dr. Cserfalvi Ilona

Nanszákné Dr. Cserfalvi Ilona műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nanszákné Dr. Cserfalvi Ilona könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Mindennapok pedagógiája Mindennapok pedagógiája

A gerinc elszíneződött.

Állapot:
1.240 ,-Ft
6 pont kapható
Kosárba
konyv