| Napról napra | |
| A híres bizalmatlanság | 9 |
| "Attova parla!" | 9 |
| A költő könnyei a mérlegen | 10 |
| Egy fél nap története | 10 |
| A régi Pest eltűnése | 14 |
| S a régi Váradé... | 15 |
| Pacsirta levelei | 15 |
| Írók ünnepi fényben | 16 |
| Szilveszteri számvetés | 16 |
| Az őszinteség útjai | 17 |
| Elkésett polgárbosszantás | 17 |
| "Hozomány nélkül!" | 18 |
| Századunk | 18 |
| Bizonyítani! | 19 |
| Beteglátogatóban | 19 |
| Katarzis | 20 |
| Lehet-e egy dimenzióval kevesebb? | 22 |
| Fél év után | 23 |
| A jövő évtized filmje | 24 |
| Egyszer volt | 25 |
| Az öregedés jelei | 25 |
| Egy halálos szenvedélyről | 26 |
| Fel-avatás | 26 |
| Köszöntő egy fesztiválon | 28 |
| Azért fejlődünk... | 29 |
| Monte-Carlo | 29 |
| "Miért ne" etika | 30 |
| Ki az igazi rossz ember? | 30 |
| Jáma világítja az utat? | 31 |
| Lágy Ázsia | 32 |
| Sokasodjatok és szaporodjatok | 33 |
| Athén határában | 33 |
| Azóta is érvényes kérdés | 34 |
| Szent folyók | 34 |
| Utazás után | 35 |
| Lepke és toll | 37 |
| "Barrault meghalt!" | 38 |
| Ifjúságunk színhelye | 39 |
| Ugocsa non coronat | 40 |
| "Öleld e kis magyarságot..." | 41 |
| Látomás | 42 |
| Végül: a rajtam esett törvénytelenség is én vagyok | 42 |
| Illetőségi ügyben | 43 |
| Vasarely, Tot, van Horváth | 44 |
| A 39 halhatatlan | 45 |
| Meneküljön, aki tud | 46 |
| A Louvre-ban | 46 |
| Piros rózsák tüntetőnek | 47 |
| A film csodája | 48 |
| Gátlásaink | 49 |
| Főpróba | 50 |
| Felvilágosodásaink történetéből | 50 |
| Vátesz | 50 |
| A mecénás halála | 52 |
| Lapszélről | 52 |
| De otio | 53 |
| Most hová? | 54 |
| Érdemes élni | 54 |
| Stílusbravúr | 55 |
| Esztétika | 55 |
| Viharágyú | 56 |
| Menekülő élő | 56 |
| A jelképek búvópatakja | 57 |
| Leégett | 57 |
| A felelősség villanófényei | 58 |
| Lelkigyakorlatképpen | 58 |
| Telik az örökségből | 59 |
| Illúziók és dezillúziók | 59 |
| Ami még mindig aranyat ér | 61 |
| Nincs igazság a földön | 62 |
| Eltűnődések, eltűnések | 63 |
| Pohártörés, bulldózerrel | 64 |
| Jövel, Szentlélek | 64 |
| Szegény gazdagok | 65 |
| "Beszélgetés Csontváryról" | 67 |
| Egy hazai kudarc emléke | 68 |
| Akár filmjelenet is lehetne | 69 |
| Anda | 70 |
| Szent Lajos király hídja | 70 |
| A magyar Tojás | 71 |
| Elmegy egy délelőtt | 71 |
| Eretnekségeimből | 73 |
| Eretnekégetés | 73 |
| Korrespondenciák I. | 74 |
| Korrespondenciák II. | 74 |
| Elfoglaltak | 76 |
| Budapest K. p. u. - Firen... | 76 |
| "Virágkötéllel, selyempárnán..." | 78 |
| Az előzőhöz | 79 |
| Itália | |
| A szemek | 83 |
| Miért szép? | 84 |
| Olasz szellem | 85 |
| Poklok, mennyországok | 86 |
| Hír a távoli vízözönről | 89 |
| Boldog újévet, Firenze! | 89 |
| Szegény szörnyek | 92 |
| Uccello, aki lélekben már absztrakt volt | 93 |
| A törékeny mű becse | 94 |
| Jóllakottan | 95 |
| Mementó | 95 |
| Vendégjáték | 96 |
| Nakonxipán - Firenzében | 96 |
| A közöny gyújtópontjában | 100 |
| A Hiúzok Tudós Társaságában | 102 |
| Az ember nyoma | 107 |
| Déli meditáció egy ókeresztény bazilikában | 108 |
| Első vizit | 109 |
| 140 kórista | 109 |
| Reggeli lapok | 111 |
| A költői hasonlat mindkét fele: mi vagyunk | 113 |
| Trieszt | 115 |
| Dante első alaptörvénye | 116 |
| "Lelkem, ha kérte, amit a sors nem adott" | |
| Provincializmus és világirodalom | 119 |
| Az ám - hazám | 119 |
| Egy hőskisasszony | 119 |
| A költészet kezdetei | 120 |
| "Csak egyetlen színt elgondolni tudnék, amilyet nem láttam soha" | 121 |
| Nagy volt Várad | 122 |
| Megváltott vasúti jeggyel | 123 |
| "Valaki az Értől indul el..." | 123 |
| Ellovanások | 124 |
| "Ha ki király..." | 125 |
| Szókimondó bajban | 126 |
| A líra minden húrja | 127 |
| "Idő előtt elmúlni..." | 127 |
| A fentiekhez | 128 |
| Ady-szeminárium | 129 |
| Ő volt ő | 130 |
| Vak vezet... | 131 |
| Kész a leltár | 131 |
| Az eksztázis képe | 132 |
| A Wawel hegyén | 133 |
| San Diego erőd, Acapulco mellett | 134 |
| A kor szelleme | 135 |
| Játszani is engedd...! | 136 |
| "Tüzet viszek - nem látjátok" | 136 |
| Az érzékeny palánta | 137 |
| Fogékonyság | 139 |
| Egy éremről | 139 |
| Il Genio: F. B. | 144 |
| Az erdő | 144 |
| Keresztényerények | 145 |
| Mint ki szívébe tőrt kapott | 148 |
| Kő s kő | 149 |
| A szavak mágiája | 150 |
| Bölcselet és költészet | 151 |
| Egy vers kézirata fölött | 152 |
| Egyik szemünk sír, a másik nevet | 155 |
| Az eltűnt ökrök nyomában | 156 |
| Főhajtás a túlvilágra | 157 |
| Érettségi után | 159 |
| Fegyverletétel, növekvő büszkeséggel | 160 |
| Mucius Scaevola | 160 |
| Első esküm | 162 |
| Arckép helyett | 163 |
| Jelenlétünk egyik s másik Európában | 165 |
| Hírünk a világban. Adalék | 165 |
| Nagy szó, nagyobb szó | 166 |
| Költők köztársasága | 167 |
| A világirodalom színeiben | 168 |
| Harcok az angyallal | 168 |
| A drámaíró naplójából | |
| A kör, amelyből nem lehet kitörni | 175 |
| Családi ebéd az Olimpuszon | 176 |
| Hogy mi is a színház? | 177 |
| Párhuzamosok ha nem találkoznak | 178 |
| A tragédia születése | 179 |
| Szabályok és kivételek | 182 |
| Egy kétszereplős dráma írása közben | 182 |
| Donec eris infelix... | 182 |
| Hiába az egész | 183 |
| Kiállás | 183 |
| Tanácsok egy kezdő drámaírónak | 184 |
| További tanácsok egy kezdő drámaírónak | 184 |
| A nagy élmény: az idő | 185 |
| Jób könyvéhez | 190 |
| Játékidő | 190 |
| Regény és dráma | 191 |
| Finálé | 191 |
| Ahol nincs, ott ne keress | 192 |
| Én és Magam | 193 |
| Önkritika | 194 |
| Miért nyílik csak száz évben egyszer az aloevirág? | 194 |
| A drámai virágkorról I. | 195 |
| A drámai virágkorról II. | 196 |
| Az alapkérdés | 196 |
| Sophokles beszélgetése Tychével az Oidipus Kolónosban befejezése után | 197 |
| Céltudatos pedagógia | 198 |
| A szív sebei... | 198 |
| A drámaíró halála | 199 |
| Seneca, avagy az írói felelősség | 199 |
| Az egyház türelme | 200 |
| Ember és szerep | 200 |
| Szemek | 201 |
| Transzerf | 202 |
| Császárkor | 203 |
| Lehetőségeink - lehetetlenségeink | 204 |
| Egy tett: több motívum | 205 |
| Hála a bérgyilkosaimnak | 206 |
| Abszurd műtét | 207 |
| Rómeó itt, Rómeo ott | 207 |
| Túl harsány szerelem | 208 |
| A zöldszemű szörny nyugalomba vonul | 209 |
| Agnoszticizmus | 209 |
| A Hamlet harmadik sora | 211 |
| Nincs kibúvó | 211 |
| Egyetlen szerep | 211 |
| Lear (Két lány beszélget) | 212 |
| A rokonszenv útvesztői | 213 |
| "A Lear utórezgései" | 213 |
| Timon egy szemétdombról válaszol | 214 |
| Ugyanarról | 214 |
| A filozófus póza és bőre | 215 |
| Timon, az embergyűlölő, Timon, a gyűlöletes ember | 215 |
| Ember az embernek - micsoda halálos meglepetés | 216 |
| Leltározás | 216 |
| Plusz egy fő | 217 |
| Fel a fejjel! | 217 |
| Vádlottak padján? Nocsak! | 217 |
| Mit képzel magáról ez az író? | 219 |
| Mesterségem: a hiúság és az alázat iskolája | 219 |
| Nem az örökös tagoknak írok | 220 |
| Tavalyi hó, idei hó | 220 |
| Émelygés esetére | 221 |
| A gyomorbaj és a pedantéria kapcsolata | 221 |
| A Moliére-irodalom szegénysége | 222 |
| A nyelv szabadsága | 223 |
| Az író és a fordító felelősségéről | 224 |
| A lángész egy napja | 224 |
| Az ihlet periódusai | 225 |
| A sikertelenség hálójában | 225 |
| Dráma és nacionalizmus I. | 226 |
| Dráma és nacionalizmus II. | 227 |
| Álom a fa alatt | 228 |
| Lépcsőházi gondolatok | 230 |
| Yerma | 230 |
| Tükörfúga | 230 |
| "Te vagy a vadász, te vagy a vad" | 231 |
| Székek | 232 |
| Szerző mint néző | 233 |
| Különbség | 234 |
| Jó reflexek | 234 |
| Az első happening | 235 |
| Párizsi színházi esték | 236 |
| Drámakiadások, színházi könyvek | 238 |
| Romantikus antikapitalisták a színházi hirdetőoszlop előtt | 239 |
| Drámák helyett regényátdolgozások | 239 |
| Egy magyar dráma visszhangja | 239 |
| Féltékenység, részvét | 240 |
| Drámapályázat | 241 |
| A szenvedés relatív | 241 |
| Papírszínházam kapuja fölé, 1973 | 242 |
| Napló és kritikája | 243 |
| A líra szelleméből | 244 |
| Kalandozások kora | 245 |
| Szupersztárokról | 246 |
| Ignoramus et ignorabimus | 246 |
| A hozzánk szegődő gyalázat | 247 |
| Dicséretre szomjazók | 247 |
| Önzetlenségünk csúcsai és buktatói | 249 |
| Az átélés és felejtés játékai | 249 |
| Válasz arra, hogy nem vagyok | 250 |
| Összeférhetetlenség | 250 |
| Egy fekete szemüveg fölött | 251 |
| Ugyanarról | 252 |
| Hitelbe élünk | 252 |
| Egy istenkísértő fejfájára | 253 |
| Belső földrajz | 253 |
| Conceptual art | 253 |
| "Úgyis minden töredék" | 255 |
| A zsenialitás: szorgalom is | 255 |
| A meddőség útjai | 255 |
| Botrány nélkül | 255 |
| Egy nyomorult emberről | 256 |
| Premier után | 257 |
| Eufemizmus | 257 |
| Pallosjog | 258 |
| Kettős mértékkel | 259 |
| Vége az ezópuszi beszédnek, azt mondják | 259 |
| A fentihez | 260 |
| A fentihez | 260 |
| Zsugorítások: szorongások | 261 |
| Mi a piramidális? | 261 |
| A félrevezetettség útvesztőiben | 262 |
| Az előbbihez | 262 |
| Szomjúságainkról. Párbeszéd | 263 |
| A Tragédia margójára | |
| Nógrád | 267 |
| Ki érti meg? | 268 |
| A Nagy Mű és a másik | 269 |
| Ádám álmai | 270 |
| Hová lettél, Zordy Lorán? | 271 |
| Dicsőség... | 271 |
| Be van fejezve a nagy mű...? | 272 |
| Isteni mulatság | 273 |
| Lear király-nyitás | 273 |
| 78 sor | 274 |
| Jóslat egy mesterséges világvégről | 275 |
| Egy testvéri könnycsepp | 276 |
| A hatodik nap esélyei | 277 |
| "Ki vagy tehát te?" | 277 |
| Tudás és halhatatlanság | 278 |
| A fentiekhez egy idézet | 278 |
| Egy anyagból szőve: a kezdet és a vég | 279 |
| A kitörés kényszere | 280 |
| Bűntudat nélkül | 280 |
| Szegény Ádám | 280 |
| Az Éden pusztulása | 281 |
| Elhagytam én is | 282 |
| Kívül a Paradicsomon | 282 |
| Elidegenedés | 282 |
| Kétes világosság | 283 |
| Ha Kain és Ábel apja álmodik... | 284 |
| Álom a történelemről - és a jövőről | 284 |
| Elbújtam, mert félek tőled | 285 |
| Nem az idő halad... | 285 |
| Istenpótlékok | 286 |
| Első és második ősbűn | 286 |
| Piramisépítés | 287 |
| Dialógus a percről és a halhatatlanságról | 288 |
| "S évezredekre hirdeti nevem" | 288 |
| "Művészetét a természet csodálja" | 289 |
| Mérkőzés Istennel | 290 |
| A valódi nagyság útján...? | 291 |
| A szorongás: a piramisok alapja | 291 |
| "Uram, segíts!" | 293 |
| Amit az ördög a falra fest | 293 |
| Konfliktusok: háborúkon innen és túl | 293 |
| Végezzétek ki. Éljen a haza! | 293 |
| Bizánc | 293 |
| Süket Isten | 294 |
| A Kepler-portré hitelességéhez | 294 |
| "Rostálod a szentegyház téteit..." | 295 |
| Kepler könyvellenessége | 295 |
| Álom az álomban - szabadság az álomban | 296 |
| Paradoxon | 297 |
| Aszinkronitás | 297 |
| "Tanulj felőlem jobban vélekedni, polgár!" | 298 |
| Még egyszer az öngyilkos tiszt | 299 |
| Egy az emberiség | 300 |
| A kapitalizmus haláltánca | 300 |
| Bel Ami stb. | 300 |
| Föltámadunk | 301 |
| Éva átlép a tömegsíron | 301 |
| Az optimista Madách | 302 |
| 1823. január | 302 |
| "Miénk az őrülés..." | 303 |
| Az eszkimó színhez | 304 |
| Végső lázadás: a szexus ellen | 304 |
| Ádám a sziklán | 304 |
| Ellenpontok | 305 |
| Ádám ébredései | 306 |
| A megtört szív otthon | 307 |
| "Ádám ismét mint ifjú..." | 308 |
| A hideg csók | 309 |
| Az Isten tragédiája | 310 |
| Mikor volt vége a teremtésnek? | 310 |
| Együtt teremténk... | 311 |
| Ádám információi | 311 |
| "Der springt noch auf" | 312 |
| "Mi eszme villant meg fejemben" | 313 |
| És mi jön utána? | 313 |
| A dialógus | 314 |
| A null-széria | 314 |
| A megtalált idő. Túl a mítoszon és az álmokon | 315 |
| A jövő emlékei | 315 |
| Elcserélt szerep | 316 |
| "Ember küzdj..." | 316 |
| Camus és Dosztojevszkij | 317 |
| Repríz | 317 |
| Vég és kezdet: egy | 318 |
| Madách-szérummal újraoltva | 319 |
| Ádám, a közép-európai | 319 |
| Tragikus optimizmus | 320 |
| Magyar abszurd | 320 |
| Az abszurd ember | 321 |
| Ádám, hol vagy? | 321 |
| Az olvasóhoz: Ádám, hol vagy? | 322 |
| Atomkorom | |
| "Or, nous civilisations..." | 325 |
| A világvége sem új a nap alatt | 325 |
| Áldozat arccal és arc nélkül | 326 |
| A felelősek | 326 |
| Léda tojása | 327 |
| Léleküdítés | 328 |
| Atomkorszakban | 329 |
| Ez nálunk lehetetlen | 330 |
| Idegen világ | 330 |
| 1. A Magyar Insectarium | 330 |
| 2. Nyugat-berlini Insectarium | 334 |
| Kínában lóg a mandarin | 335 |
| A nyelv szklerózisa ellen | 335 |
| Lesz háború, vagy...? | 336 |
| Emlékfejtés | 338 |
| Két jelentés egy üzemzavarról | 339 |
| A Rombolás Géniusza | 340 |
| Idill | 342 |
| Béke és antik irónia | 343 |
| Fajták temetője | 344 |
| A fejlődés mérföldkövei | 344 |
| Meghitt cápák, avagy egy film emléke | 345 |
| Írástudók torzulása | 346 |
| Felvilágosodás rövidlátással | 346 |
| Érvelés gombnyomással | 347 |
| A pillanat nagyszerűsége | 347 |
| Pellengéren | 348 |
| Egy kortárs temetése | 349 |
| Jó Csönd hercegek | 349 |
| Brutus és Cassius Művek | 350 |
| A pénz tündöklése és... | 350 |
| És ha utánam a vízözön? | 351 |
| Mozgólépcsőn | 351 |
| A nagy vízöblítés | 352 |
| A természeti környezet pusztítása | 352 |
| Noé | 353 |
| Pán | 354 |
| Urbi et orbi | 355 |
| Hol a garancia? | 356 |
| Az Isten csapásai | 356 |
| Szent Sebestyén | 356 |
| Hypnos és Thanatos | |
| Álom és fátum | 361 |
| Az édes álom | 361 |
| Jákob egy égi lajtorját álmodott. Aztán felébredt és felmászott rá | 362 |
| Egy macska megmenti az életemet | 362 |
| Megint egy álom | 363 |
| Visszatérő álom | 364 |
| Az alvó Boáz | 364 |
| Pillanatok, éles fényben | 364 |
| Egy elírás | 365 |
| Aki keres... | 366 |
| Negyven fölött | 366 |
| Üzenetközvetítés | 367 |
| Audiovízió | 367 |
| Jobb ma egy kobra, mint holnap egy görény | 368 |
| Cím nélkül távozunk | 368 |
| Hűtlen elhagyás | 369 |
| Az ördög műve | 369 |
| Motívum | 369 |
| Friss özvegy | 370 |
| Végbúcsú | 370 |
| A halál régen és most | 370 |
| Beszélgetés a tele kofferról | 371 |
| Gőg | 372 |
| Majdnem búcsúmorfondírozásként | 373 |
| "E szív sebeit bekötözni..." | 374 |
| Az élet: infinitézimális túlélések szériája | 375 |
| Kocsonyázott márkinő | 375 |
| Sadduceus humor | 376 |
| Függöny a szélben | 377 |
| Esprit d'escalier (Elmélet) | 377 |
| Esprit d'escalier (Példa) | 378 |
| Halotti beszédek | 379 |
| Halál - nem ér a neved | 380 |
| Közömbösség - közömbös ég | 381 |
| Még egyszer | 382 |
| Majomszeretet | 384 |
| Halál - születés | 385 |
| Szolidaritás | 386 |
| A feltámadás kétes reményében | 386 |
| Aki elveszíti életét, megnyeri azt | 387 |
| Kétségeink | 389 |
| Életre-halálra | 389 |
| Mítoszok | |
| Otthon, a szövőszéknél | 393 |
| A bölcsőnél | 393 |
| Amazon partján, Zagyva partján | 394 |
| Mitológia | 394 |
| Szakítás a családdal | 394 |
| Erinniszeinkről | 394 |
| Isten, a vigasztalan | 395 |
| Jób és a Jóisten | 395 |
| Jób beszélgetéseiből - a részvétlátogatásra jövő barátaival | 396 |
| Optimisták | 396 |
| Epuráció | 396 |
| Földi és égi atya | 397 |
| Fiat justitia | 397 |
| "Keresztfáknak erdeje..." | 398 |
| Éjszakai történet egy kisvárosi szállóban | 398 |
| Isteni optimizmus | 399 |
| Az lesz a nagy meglepetés | 399 |
| Még mindig az Utolsó Ítélet, mint a Nagy Amnesztia témájához | 400 |
| Üdvözülés amnéziával | 400 |
| A szürrealizmus bibliája | 401 |
| Szívátültetés | 402 |
| Az erény útjai | 402 |
| Meztelenül | 402 |
| Aktív és passzív választás | 403 |
| Equus | 404 |
| Kiszera méra bávatag | 405 |
| "Sebő pajtás, mit szól a gyomrod?" | 405 |
| Mágia | 406 |
| Röpríz | 407 |
| Vivos voco... | 408 |
| Duna-Tisza-Dráva-Száva... | 408 |
| Hőség | 409 |
| Akták, üzletek | 410 |
| Szellemidézések I. | 411 |
| Szellemidézések II. | 411 |
| Utószó, avagy a Napló naplójából | |
| Napló nélkülem a, b, c, d, e | 415 |
| Kagyló zúgása mellett, otthon | 418 |
| Mikes levelei | 418 |
| Egy másik naplót olvasva | 419 |
| A Kos jegyében | 419 |
| Egy másik naplóból | 420 |
| Két érv | 421 |
| Napló velem és napló nélkülem | 422 |
| Egy igazi napló-kötet ajánlása | 422 |