| Beharangozás | 3 |
| A tréfa nevelő hatása | 5 |
| Hogyan illesszük be a tréfát tanításunkba? | 7 |
| Beszéd- és értelemgyakorlatok | |
| I. osztály | |
| Ismerkedés. A póruljárt ördög | 9 |
| A család | 10 |
| Étkezés | 10 |
| A szem | 10 |
| Viselkedés az utcán | 11 |
| Tanszerek | 11 |
| Bútorok | 12 |
| Testrészek | 12 |
| II. osztály | |
| A malom és a molnár | 12 |
| A kovács | 13 |
| Az ács és a kádár | 13 |
| Fonás, szövés | 13 |
| Az egészséges öltözködésről | 14 |
| A szabó | 14 |
| A cipész és a csizmadia | 14 |
| Házépítés | 15 |
| A földmíves | 15 |
| A kutya | 15 |
| A macska | 15 |
| A ló | 15 |
| A konyha | 15 |
| A szüret | 16 |
| Az erdő | 16 |
| Az erdő állatai | 16 |
| A mező állatai | 16 |
| A kert | 17 |
| Napszakok | 17 |
| Az óra | 17 |
| Az év és évszakok. Mese az évszakokról | 17 |
| A vásár | 18 |
| A templom, pap, tanító | 18 |
| Világító eszközök | 18 |
| Égitestek | 18 |
| Fűtés | 19 |
| III. osztály | |
| Karácsony után | 19 |
| A közlekedési utak és eszközök | 19 |
| A víz körforgása | 19 |
| Hogyan kell az esőt ellállítani | 20 |
| A bánya | 21 |
| Fogalmazás | 22 |
| Helyesírás és nyelvi magyarázatok | 29 |
| II. osztály | |
| A beszéd | 30 |
| Szótagolás | 30 |
| A hangok | 30 |
| A betű | 30 |
| A hosszú magánhangzók | 31 |
| Egyjegyű mássalhangzók kettőzése | 32 |
| Kétjegyű mássalhangzók | 32 |
| Rokonhangzású mássalhangzók | 33 |
| Pont, vonás | 34 |
| Tollbamondásra alkalmas szöveg | 35 |
| III. osztály | |
| Kérdő mondat | 35 |
| A főnév | 36 |
| A főnév többesszáma | 36 |
| Határozatlan névmások | 36 |
| Ige | 37 |
| Az ikes igék | 37 |
| A melléknév fokozása | 37 |
| A számnév | 38 |
| Helyesírási gyakorlat | 38 |
| Közmondások írása közben | 38 |
| Íráshibák | 39 |
| IV. osztály | |
| Összetett szavak | 40 |
| Ikerszavak | 41 |
| Parancsoló mondatok | 42 |
| A helyhatározó | 42 |
| Az okhatározó | 42 |
| A célhatározó | 42 |
| A számnévi jelző | 43 |
| V-VI. osztály | |
| Az alárendelt mondatok | 43 |
| Az értesítő levél | 44 |
| Megrendelő levél | 44 |
| A rím | 44 |
| A számtani tréfák tanító-nevelő jelentősége | 46 |
| Számolás és mérés | |
| I. osztály | |
| A 2-es számkörben | 47 |
| A 3-as számkörben | 48 |
| A 4-es számkörben | 49 |
| Az 5-ös számkörben | 51 |
| A 6-os számkörben | 52 |
| A 7-es számkörben | 55 |
| A 8-as számkörben | 56 |
| A 9-es számkörben | 57 |
| A 10-es számkörben | 59 |
| A 11-es számkörben | 61 |
| A 12-es számkörben | 62 |
| A 13-as számkörben | 65 |
| A 14-es számkörben | 67 |
| A 15-ös számkörben | 67 |
| A 16-os számkörben | 70 |
| A 17-es számkörben | 71 |
| A 18-as számkörben | 72 |
| A 19-es számkörben | 72 |
| A 20-as számkörben | 73 |
| Római számok írása I-X-ig | 77 |
| Római számok írása X-XX-ig | 78 |
| II. osztály | |
| Ismétlés a 20-as számkörben | 79 |
| A 30-as számkörben | 95 |
| A 40-es számkörben | 100 |
| Az 50-es számkörben | 103 |
| A 60-as számkörben | 105 |
| A 70-es számkörben | 106 |
| A 80-as számkörben | 108 |
| A 90-es számkörben | 110 |
| A 100-as számkörben | 112 |
| III. osztály | |
| Ismétlés a 100-as számkörben | 119 |
| Összeadás és kivonás a 200-as számkörben | 124 |
| Szorzás a 200-as számkörben | 125 |
| Osztás a 200-as számkörben | 127 |
| Alapműveletek a 200-as számkörben | 130 |
| Összeadás az 500-as számkörben | 133 |
| Kivonás az 500-as számkörben | 135 |
| Szorzás az 500-as számkörben | 141 |
| Osztás az 500-as számkörben | 142 |
| Szóbeli összeadás az 1000-es számkörben | 144 |
| Írásbeli összeadás az 1000-es számkörben | 146 |
| Szóbeli kivonás az 1000-es számkörben | 147 |
| Írásbeli kivonás az 1000-es számkörben | 148 |
| Írásbeli szorzás az 1000-es számkörben | 149 |
| Alapműveletek gyakorlása az 1000-es számkörben | 151 |
| Mérési feladatok a II-III. osztályban | |
| Az egyenesek irányai | 153 |
| A négyzet oldalai | 154 |
| A négyzet területe | 154 |
| Téglalap és négyzet | 157 |
| Számolás és mérés | |
| IV-V-VI. osztály | |
| A 2000-es számkörben | 159 |
| A 10.000-en felüli számok írása | 163 |
| Az írásbeli összeadás gyakorlása | 164 |
| Az írásbeli kivonás gyakorlása | 168 |
| Az írásbeli szorzás gyakorlása | 171 |
| A szóbeli osztás gyakorlása | 176 |
| Az időszámítás körében | 177 |
| A négyzet területe | 178 |
| Számolás és mérés | |
| V. osztály | |
| Az alapműveletek gyakorlása | 181 |
| Az írásbeli összeadás gyakorlása | 182 |
| Az írásbeli szorzás gyakorlása | 182 |
| Osztás tizedestörttel | 183 |
| A számláló és a nevező | 185 |
| A közönséges törtek nagysága | 185 |
| A legkisebb közös többszörös | 190 |
| Egyenlő nevezőjű törtek összeadása | 192 |
| A különnevezőjű törtek összeadása | 193 |
| Különnevezőjű törtek kivonása | 197 |
| Régi mértékeink | 199 |
| A szögek és a háromszög | 199 |
| A kör | 200 |
| Háromszögek | 201 |
| A sokszögek | 203 |
| Számolás és mérés | |
| VI. osztály | |
| Az írásbeli szorzás gyakorlása | 203 |
| Négy alapművelet közönséges törtekkel | 205 |
| Keressük a tőkét | 205 |
| Keressük a százalékot | 206 |
| Ismétlés a háromszögek körében | 206 |
| Földrajz | |
| IV. osztály | |
| A Nagy-Alföld | 208 |
| A Sajó-Hernád vidéke | 208 |
| Buda | 208 |
| Budapest környéke | 208 |
| Magas-Tátra | 208 |
| Szeged | 208 |
| Kecskemét | 209 |
| A Balaton vidéke | 209 |
| Fiume | 209 |
| V-VI. osztály | |
| Románia | 209 |
| Törökország | 209 |
| Oroszország | 209 |
| Angolország | 210 |
| Közép-Amerika | 210 |
| Japán | 210 |
| Kína | 210 |
| A történeti anekdóták szerepe a népiskolában | 212 |
| Történelmi anekdóták | |
| Szent László nemesei | 214 |
| Könyves Kálmán | 214 |
| Róbert Károly | 214 |
| Hunyadi János | 215 |
| Mátyás király | 215 |
| Zrínyi Miklós | 216+ |
| Pázmány ajándékot ad | 217 |
| Rudolf császár egy darab pénze | 217 |
| Bethlen Gábor és Alvinczi Péter | 218 |
| II. József | 218 |
| II. Lipót | 219 |
| Széchenyi István | 220 |
| Kossuth Lajos | 221 |
| 1848-49 | 222 |
| I. Ferenc József | 224 |
| A világháború | 224 |
| Történelmi tévedések | 226 |
| Személycseréből fakadó humoros idézet | 227 |
| A büntetőbíráskodás | 227 |
| Természetrajz, gazdaságtan, háztartástan | |
| III-IV. osztály | |
| Őszi gyümölcsök | 228 |
| A kert terményei | 228 |
| A vizek és lakói | 229 |
| A macska | 229 |
| A nyúl | 229 |
| Hogyan lett a légy? | 229 |
| Az egér | 230 |
| Az állatokról tanultak összefoglalásakor | 230 |
| Szappanfőzés | 231 |
| V-VI. osztály | |
| A szarvasmarha | 231 |
| A sertés | 231 |
| A kecske | 231 |
| A ló | 232 |
| A juh | 232 |
| A szamár | 232 |
| A tyúk | 232 |
| Az elefánt | 232 |
| A teve | 232 |
| Ásványok | 232 |
| Ruhagondozás | 232 |
| Az ember teste | 233 |
| Érzékszervek | 233 |
| Az ember életkora | 233 |
| A fűtés | 233 |
| Tisztaság, fürdés | 233 |
| Táplálkozás | 234 |
| A lakás tisztántartása | 234 |
| Természettan, vegytan | |
| V-VI. osztály | |
| A súlypont | 235 |
| A föld vonzóereje | 236 |
| Csigasor | 236 |
| A közlekedő edények | 237 |
| A meleg levegő áramlása | 237 |
| A meleg hatása | 238 |
| A hang | 238 |
| A fény | 239 |
| A homorú és domború tükör | 239 |
| Domború lencse | 239 |
| Dörzsölési villamosság | 239 |
| A távíró | 241 |
| A távbeszélő | 241 |
| A szem csalódásai | 242 |
| A mészkő és a szénsav | 243 |
| Tréfás rajzok | 244 |
| Kézimunka | 248 |
| Nyelvöltögető ördög | 248 |
| A bűvészkártya | 248 |
| Ördögkerék | 249 |
| Összetartásban az erő | 250 |
| Tantermi játékok | |
| I-II. osztály | |
| Szárazföldi horgászás | 251 |
| Nehéz ugrás | 251 |
| Bűvész mutatvány | 251 |
| Mesterfogás | 252 |
| Csendjáték | 252 |
| Repül a madár | 252 |
| Tedd az ellenkezőjét! | 253 |
| Lassan a testtel! | 253 |
| Kukorikú! Jó reggelt! | 253 |
| Keresd a krétát! | 254 |
| Hallgató mese | 254 |
| III-IV. osztály | |
| Mondd és mutasd az ellenkezőjét! | 254 |
| Szegény cica! | 254 |
| Fekete, fehér, igen, nem | 255 |
| Rejtett mondat | 255 |
| Célbadobás | 255 |
| Kitalálósdi | 256 |
| V-VI. osztály | |
| Gyertyagyujtás | 256 |
| Átbúvás a bot alatt | 257 |
| Tűbefűzés | 257 |
| Rókacsapda | 257 |
| Kirándulások | 259 |
| I-II. osztály | |
| Jakabnak volt | 259 |
| Kukk! | 259 |
| Szoborjáték | 260 |
| Rákfutásverseny | 260 |
| Makkvitéz | 260 |
| III-IV. osztály | |
| Ugráló kör | 261 |
| Cirkusz | 261 |
| Békahangverseny | 261 |
| Vakfogócska | 262 |
| Papucshajsza | 262 |
| Ravasz fogadás | 262 |
| Egy másik fogadás | 263 |
| V-VI. osztály | |
| Kígyóvadász | 263 |
| Nincsen kis szék | 263 |
| Tréfás fogadás | 264 |
| Ki tudja jól a bibliát | 264 |
| Csali vers | 264 |
| A mese vége | 265 |
| Alkalomszülte vidámságok | |
| Apró kudarcok | 266 |
| Zsebredugott kéz | 267 |
| A haszontalan táska | 267 |
| Udvariasság | 268 |
| Egy kis baleset | 269 |
| Forrásmunkák | 271 |