| Szerkesztői jegyzet | 12 |
| A főtitkár előszava | 13 |
| Hogyan használjuk a Kézikönyvet? | 17 |
| Előszó | 19 |
| Mi a NATO? | |
| A szövetség eredete | 31 |
| Alapvető biztonsági feladatok | 32 |
| A szövetség átalakulása | |
| Az új európai biztonsági környezet | 37 |
| Új intézmények | 42 |
| A szövetség stratégiai koncepciója | 44 |
| A szövetséges fegyveres erők szerepe és a szövetség védelmi politikájának átalakulása | 49 |
| A NATO védelmi képességek kezdeményezése | 52 |
| A NATO nukleáris erői az új biztonsági környezetben | 55 |
| A szövetség nyitása | |
| A NATO bővítésének folyamata | 63 |
| Partnerség a békéért | 69 |
| Együttműködés a NATO és Oroszország között | 81 |
| A NATO partnerségi kapcsolata Ukrajnával | 88 |
| A NATO párbeszéde a mediterrán országokkal | 92 |
| A NATO délkelet-európai kezdeményezése | 94 |
| Az európai biztonsági és védelmi identitás (ESDI) | |
| Az ESDI kialakulása | 99 |
| NATO-NYEU együttműködés | 102 |
| NATO-EU kapcsolatok | 104 |
| A szövetség operatív szerepe a békefenntartásban | |
| A béke megteremtésének folyamata a volt Jugoszláviában | 109 |
| A bosznia-hercegovinai békefolyamat előmozdítása | 122 |
| A NATO szerepe a koszovói konfliktussal kapcsolatosan | 126 |
| Az emberi jogok megsértése a koszovói térségben és a KFOR humanitárium ügyekben nyújtott segítsége | 132 |
| A szövetség szerepe a fegyverzetellenőrzésben | |
| A nukleáris, biológiai és vegyi fegyverek terén bekövetkezett fejlemények | 140 |
| Fejlemények a hagyományos fegyverek ellenőrzése és leszerelése terén | 142 |
| A szövetség politikája a tömegpusztító fegyverek terjedése kérdésében | 144 |
| Politika és döntéshozatal | |
| A szövetség fő politikai és döntéshozó intézményei | 149 |
| A politika konszenzussal történő kialakítása és a közös döntéshozatal | 152 |
| Válságkezelés | 155 |
| A védelmi dimenzió | 156 |
| Nukleáris politika | 160 |
| Gazdasági együttműködés | 161 |
| Tömegtájékoztatás | 164 |
| Programok és tevékenységek | |
| Felhasználói logisztika | 173 |
| A fő logisztikai funkciók | 177 |
| Felhasználói logisztika és béketámogató műveletek | 180 |
| Termelési és logisztikai szervezetek | 181 |
| Fegyverzeti együttműködés, tervezés és szabványosítás | 181 |
| Távközlési és információs rendszerek | 183 |
| A légi forgalom irányításának polgári-katonai összehangolása | 184 |
| Légvédelem | 186 |
| Polgári-védelmi tervezés | 188 |
| Tudományos együttműködés | 192 |
| Környezet és társadalom | 195 |
| Közös alapból biztosított pénzügyi források: NATO költségvetések és pénzügyi irányítás | |
| A közös finanszírozás elvei | 201 |
| Költségmegosztás | 204 |
| Polgári költségvetés | 204 |
| Katonai költségvetés | 205 |
| A NATO biztonsági beruházási programja (NSIP) | 206 |
| Erőforrások kezelése | 206 |
| Pénzügyi irányítás | 207 |
| Pénzügyi ellenőrzés | 210 |
| Polgári szervezet és felépítés | |
| A NATO központja | 219 |
| Állandó képviselők és nemzeti küldöttségek | 219 |
| A Főtitkár | 219 |
| A Nemzetközi Titkárság | 220 |
| A Személyi Titkárság | 221 |
| Főtitkári Hivatal | 221 |
| Végrehajtó Titkárság | 221 |
| Tájékoztató és Sajtóiroda | 222 |
| A NATO Biztonsági Hivatala | 223 |
| A Politikai Főosztály | 223 |
| Védelmi Tervezési és Műveleti Főosztály | 225 |
| Védelmi Támogató Főosztály | 228 |
| A NATO-központ Konuzultációs, Vezetési és Irányítási Törzse | 230 |
| Biztonsági Beruházási, Logisztikai és Polgári-védelmi Tervezési Főosztály | 231 |
| A Tudományos és Környezetvédelmi Főosztály | 233 |
| Igazgatási Hivatal | 234 |
| A Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal | 234 |
| Az Erőforrások Főbizottsága Elnökének Hivatala | 234 |
| A Költségvetési Bizottságok Elnökének Hivatala | 234 |
| A Nemzetközi Könyvvizsgáló Testület | 235 |
| A NATO termelői és logisztikai szervezetei | 235 |
| Katonai szervezet és felépítés | |
| A Katonai Bizottság | 239 |
| A stratégiai parancsnokok | 241 |
| A Nemzetközi Katonai Törzs | 242 |
| A partnerországok képviselete | 246 |
| A vezetési struktúra | |
| Az integrált fegyveres erők szerepe | 249 |
| Az új katonai struktúra kialakulása | 252 |
| Az Európai Biztonsági és Védelmi Identitás kialakításának jelentősége | 252 |
| Egyesített Összhaderőnemi Alkalmi Harci Kötelékek koncepciója | 254 |
| A szövetséges fegyveres erők belső átalakítása | 255 |
| Új elgondolások a vezetés és irányítás terén | 257 |
| A katonai szervezet | 258 |
| A NATO kibővítése és az új NATO-tagok csatlakozása | 269 |
| Békepartnerségi tevékenységek és kezdeményezések | 270 |
| Szélesebb körű konzultáció és együttműködés | 271 |
| A fontosabb NATO-bizottságok, továbbá az együttműködés, a partnerség és a párbeszéd intézményei | |
| A fontosabb NATO bizottságok | 275 |
| Az együttműködés, a partnerség és a párbeszéd intézményei | 299 |
| Szervezetek, hivatalok és más alárendelt testületek | |
| Bevezetés | 305 |
| Fogyasztói logisztika | 307 |
| Termelői logisztika és felszerelés | 311 |
| Szabványosítás | 314 |
| Polgári védelmi tervezés | 316 |
| Légiforgalom irányítás és légvédelem | 317 |
| Légi korai előrejelzés | 318 |
| Távközlési és informatikai rendszerek | 320 |
| Elektronikai hadviselés | 324 |
| Meteorológia | 325 |
| Katonai oceanográfia | 326 |
| Kutatás és technológia | 327 |
| Oktatás és képzés | 329 |
| A biztonság szélesebb intézményi keretei | |
| Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) | 339 |
| Az Európai Biztonsági és Együttműködési szervezet (EBESZ) | 342 |
| Az Európai Unió (EU) | 353 |
| A Nyugat-európai Unió (NYEU) | 360 |
| Az Európa Tanács | 369 |
| Parlamenti és kormányon kívüli szervezetek | |
| A NATO Parlamenti Közgyűlés (NATO PA) | 375 |
| Az Atlanti Szerződés Társasága (ATA) | 378 |
| Tartalékos Tisztek Szövetséges-közi Konföderációja (CIOR) | 383 |
| Tartalékos Egészségügyi Tisztek Szövetséges-közi Konföderációja (CIOMR) | 384 |
| Közhasználatú rövidítések | 389 |
| További információ-források | 409 |
| Kronológia | 415 |