Fülszöveg
"Virányi Péter e munkájának a legnagyobb érdeme, hogy közérthetően, nagyon egyedi, remek stílusban, kifejezetten szórakoztató olvasmányként tárja az olvasó elé a »reklámproblematikát«. Megértetve így nem csupán a »vájtfülűekkel«, hogy a reklám mint kommunikációs műfaj nem is olyan egyszerűen bugyutácska" (Móricz Éva).
Ez a könyv azoknak és azokhoz szól, akiket érdekel a reklám, és szeretnének többet tudni róla. Akik érdeklődnek a szakma avagy a téma iránt. Akik még néha-néha beleolvasnak a szórólapokba, akik szükség esetén megnézik az állás- vagy lakáshirdetéseket. Akik nem mindig halkítják le tévékészüléküket, ha reklám jön, akik felpillantanak egy-egy építkezési palánkot, állványzatot elfedő molinóra. Akik megválogatják, hogy milyen márkájú autót, telefont, ruhát vegyenek, akik ésszerűen vásárolnak, akik tudomásul veszik, hogy az árudömpingben választaniuk kell. Akik szitokszóként használják a reklámot, befogják fülüket, ha reklámszignált hallanak. És azoknak is, akik lesimult...
Tovább
Fülszöveg
"Virányi Péter e munkájának a legnagyobb érdeme, hogy közérthetően, nagyon egyedi, remek stílusban, kifejezetten szórakoztató olvasmányként tárja az olvasó elé a »reklámproblematikát«. Megértetve így nem csupán a »vájtfülűekkel«, hogy a reklám mint kommunikációs műfaj nem is olyan egyszerűen bugyutácska" (Móricz Éva).
Ez a könyv azoknak és azokhoz szól, akiket érdekel a reklám, és szeretnének többet tudni róla. Akik érdeklődnek a szakma avagy a téma iránt. Akik még néha-néha beleolvasnak a szórólapokba, akik szükség esetén megnézik az állás- vagy lakáshirdetéseket. Akik nem mindig halkítják le tévékészüléküket, ha reklám jön, akik felpillantanak egy-egy építkezési palánkot, állványzatot elfedő molinóra. Akik megválogatják, hogy milyen márkájú autót, telefont, ruhát vegyenek, akik ésszerűen vásárolnak, akik tudomásul veszik, hogy az árudömpingben választaniuk kell. Akik szitokszóként használják a reklámot, befogják fülüket, ha reklámszignált hallanak. És azoknak is, akik lesimult hajjal, kitágult orrlyukkal, kidülledt szemmel cikáznak fel s alá egy-egy bevásárlóközpontban az aktuális leértékeléseket keresve. Azoknak, akik a lakás legkisebb helységében azon bosszankodnak, hogy nem tudják rendesen kinyitni egy-egy áruházlánc aktuális prospektusát.
Ez a könyv a reklámról, a megközelíthetőségéről vagy épp az elutasításáról szól. nem kínál sem receptet, sem kapaszkodót a reklámkészítéshez, de arról sem akarja meggyőzni az olvasót, hogy melyik a jó vagy rossz reklám. Csupán egy könyv a reklámról. Nem is akar többnek látszani. És ezzel nem csak több, hanem más.
"...Több éve tanítok reklámszociológiát, reklámelméletet. Néhány reklám elkészítésében magam is tevékenyen részt vettem. Talán olyanok is vannak közöttük, amelyeket a feledés homálya még nem fed. Az asztal minden oldalán vagy inkább sarkán ültem. Voltam megrendelő, kivitelező, ám elsősorban fogyasztó. Mindezek nem jelentenek semmit, de nem szólnak az ellen, hogy saját és mások elmélkedéseit, közöttük néhány egyetemi hallgató véleményét, írásait megosszam másokkal is."
A szerző nem csupán tapasztalatait adja közre, hanem közérthetően magyaráz el fogalmakat, összefüggéseket a reklámkészítés, -kivitelezés és -befogadás oldaláról.
Vissza