1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanítók az anyanyelvi nevelésről 2.

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Egy éve sincs még, hogy a Tanítók az anyanyelvi nevelésről 1. kötetének előszavában ezt írtam: "Örülök, hogy e kötet szerkesztésekor tanítók írásait gondozhattam... Tudnunk kell, hogy a tanítók... Tovább

Előszó

Egy éve sincs még, hogy a Tanítók az anyanyelvi nevelésről 1. kötetének előszavában ezt írtam: "Örülök, hogy e kötet szerkesztésekor tanítók írásait gondozhattam... Tudnunk kell, hogy a tanítók közreműködése nélkül nem tudunk többet tenni a gyermekek hatékonyabb anyanyelvi neveléséért. Ebben a kötetben minden sor és felvetés bizonyítja, hogy a dolgozat megírására vállalkozó tanítókban megvan a törekvés az új tanulásirányítási tudnivalók megtanulására, kipróbálására, sikereik pedig erősíthetik mások szándékait is."
Azóta eltelt egy év, de ma sem írhatok mást. A kötet szerkesztésekor az új dolgozatok "jóvoltából" továbbra is a bőség zavarával küzdök. A Bács-Kiskun Megyei Pedagógiai Intézet által szervezett alsó tagozatos anyanyelvi nevelési tanfolyamot elvégzők dolgozataiban változatlanul sok a publikálásra érdemes ötlet, felvetés, óraleírás. Terjedelmi okok miatt a korábbi s az azóta megírt dolgozatokból most azokat válogattam be a 2. kötetbe, amelyek a szövegértő olvasás fejlesztésével, illetve annak a szövegelemzéssel való összefüggéseivel, az irodalmi alkotások elemzésével, valamint az írásbeli szövegalkotás, a fogalmazás képességének fejlesztésével foglalkoznak. Közülük is előnyben részesítettem azokat a leírásokat, amelyek nyilvánvalóan utalnak a képességek differenciált vagy új megoldásokat kínáló fejlesztésére. Vissza

Tartalom

I. SZÖVEGÉRTŐ OLVASÁS - SZÖVEGELEMZÉS
Tibor Eteléné: A szövegértő olvasás fejlesztése csoportmunkában az iskolaotthon 2. osztályában
Leholczki Péterné: A szövegértő olvasás fejlesztése epikai alkotások elemzésekor 4. osztályban
Kiliti Zsuzsanna: Ellenőrzés és teljesítménymérés a szövegértő olvasás fejlesztése érdekében (4. osztály)
II. IRODALMI SZÖVEGEK ELEMZÉSE
Kocsis Ferencné: Nemes Nagy Ágnes Madarak című versének elemzése 2. osztályban
Lovrity Sándorné Bóta Klára: Versfeldolgozás 2. osztályban (Kormos István: Téli álom)
Ladányi Sándorné: Verselemzés 3. osztályban (Devecseri Gábor: Tavaszhívogató)
Madarászné Marosi Anna: Az epikai alkotások elemzésének új lehetőségei 2. osztályban
Bognár Imréné: A tankönyvi epikai alkotások elemzésének lehetőségei 2. osztályban (Csoszogi, az öreg suszter)
III. FOGALMAZÁS
Nemes Gabriella: A képzeletbeli témákról fogalmaztatás jelentősége 3. osztályban
Pálfalvi Ferencné: Képzeletbeli témákról fogalmaztatás a 4. osztályban
Gáspár Imre Elemérné: A képzeletbeli témákról fogalmaztatás jelentősége az anyanyelvi nevelésben
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanítók az anyanyelvi nevelésről 2. Tanítók az anyanyelvi nevelésről 2. Tanítók az anyanyelvi nevelésről 2.

A borító enyhén elszíneződött.

Állapot:
840 Ft
420 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv