1.034.159

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A magyar filmművészet története 1968 és 1972 között

Szerző

Kiadó: Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchívum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 328 oldal
Sorozatcím: Filmművészeti könyvtár
Kötetszám: 60
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN:
Megjegyzés: 300 példányban jelent meg. Angol és orosz nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A FEJLŐDÉS PROBLÉMÁI
A filmművészet jellege

A magyar filmművészet 1968-1972 közé eső fejlődési korszakának vizsgálatánál különös jelentősége van annak, hogy az előző fejlődési szakaszban (a... Tovább

Előszó

A FEJLŐDÉS PROBLÉMÁI
A filmművészet jellege

A magyar filmművészet 1968-1972 közé eső fejlődési korszakának vizsgálatánál különös jelentősége van annak, hogy az előző fejlődési szakaszban (a hatvanas években) a magyar filmművészet részben önállósodott, részben pedig - éppen ennek az önállósodásnak alapján - a korábbinál sokkal inkább lépett változtató célú, cselekvő kapcsolatba a társadalmi gyakorlattal. Ennek az aktivitásnak középpontjában az állt, amit Marx más ideológiai formák mellett a művészet feladataként is meghatározott, amikor a jogról, politikáról, vallásról, művészetről és filozófiáról úgy beszélt, mint olyanokról, amelyekben az emberek a társadalmi ellentmondások tudatára jutnak és azt végigharcolják. Vissza

Tartalom

A fejlődés problémái....................................7
A filmművészet jellege........................................7
A valóság változásának néhány ténye ................10
Irodalmi utalások helyett ..................................14
Mennyiségek és körülmények ............................16
A számok tükrében ............................................16
Szervezeti változások..........................................17
Az egyetemes filmművészet befolyása................20
A lehetőségek csökkenése ..................................20
A változás kezdete..............................................37
A kiemelés haszna ..............................................37
Más világ, más hősök ..........................................38
A valóság minősítése ..........................................54
Új a dokumentumfilmben ..................................61
Új generáció ......................................................61
Játékfilm és valóság............................................76
Gazdag Gyula ....................................................76
Gábor Pál és a lázadás témája ............................82
Kardos Ferenc....................................................86
Bacsó Péter és a Kitörés......................................89
Simó Sándor ......................................................92
Belenyugodni vagy megváltoztatni? ..................94
Múlékony és maradandó ....................................103
Az általános tapasztalat ......................................103
A művészeti általánosítás....................................105
Keresés vagy menekülés......................................108
A tény és a viszony ............................................108
Megismerés és kifejezés ......................................114
Animációs és népszerű-tudományos film ............121
A szépségek ........................................................121
A szörnyűségek ...........................................124
Cselekvés és emberség ........................................128
Ellentmondások és ellentmondásosság................128
Mészáros Márta ..................................................129
Sándor Pál..........................................................134
Hasonlóságok és különbségek ............................139
Az emberi erő ...................................143
Szép filmek és emberi drámák............................143
Huszárik Zoltán világa........................................152
Az összeütközések ...........................................157
Kitörés helyett ..................................................157
Tanulmányok ....................................................164
A valóság megváltoztatása? ................................171
Történet és elmélet ............................................179
Túl a filmkritikán ...............................179
A magyar filmvígjáték keletkezése? ..................191
A hagyományok ................................................191
Dokumentumfilm és vígjáték 196
Szász Péter .................206
A valóság és a film világa...................213
Hasonlóság és asszociáció .............................213
Fábri Zoltán ...........................................217
Gyöngyössy Imre ..............................................227
Jancsó Miklós ....................................................234
A befejezetlenség........................243
Múlt és jövő........................................................249
Az önállósodás csapdája ...................249
Jegyzetek ..........................................................261
Bibliográfia ........................................................267
Filmográfia .......................................284
Angol nyelvű összefoglalás ..................................323
Orosz nyelvű összefoglalás ..................................326

Nemes Károly

Nemes Károly műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Nemes Károly könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv