| Bevezetés (A kifejezésgyűjtemény felhasználásának módja) | 9 |
| Útmutató (A tárgykörök felsorolása | 16 |
| Keltezés | 16 |
| A megszólítás | 16 |
| Első alkalommal, amikor a levélbarát ismeretlen levélpartnernek ír | 16 |
| A második levéltől kezdve | 16 |
| A felnőttek, pl. az igazgató megszólítása | 16 |
| Felszólítás a levelezésre | 18 |
| Nyelvileg egyszerűbb és rövidebb formák | 18 |
| Nyelvileg hosszabb és nehezebb formák | 18 |
| A levelezés indokolása | 20 |
| Fiúval vagy lánnyal akarsz-e levelezni? | 20 |
| A levelezés kezdeményezése az iskola igazgatóságán keresztül | 22 |
| Ha nem akarsz levelezni, add át címemet másnak! | 24 |
| Bemutatkozás a levélben (első alkalommal) | 24 |
| A levél első mondatai a 2. levéltől kezdve (a levél kezdete folyamatos levelezés esetén) | 26 |
| Az első felelet után | 26 |
| Most pedig újra írok neked | 26 |
| Hálás köszönet lelveledért | 26 |
| Miért nem írsz már? | 28 |
| Bocsáss meg, hogy csak most írok | 28 |
| Üdvözlések az ünnepek alkalmából | 30 |
| Nemzetközi és nemzeti ünnepek | 30 |
| Hogyan ünneplik a tanulók a nemzetközi és nemzeti ünnepeket? | 32 |
| Karácsony, újév, farsang | 32 |
| Születésnap, névnap | 34 |
| Köszönetnyilvánítás az üdvözlésekért | 36 |
| Magyar és német évfordulónaptár | 36 |
| Az iskoláról | 38 |
| A magyar és a német iskolarendszer összehasonlítása | 38 |
| Az iskola (iskolatípus, iskolaépület és berendezése, a tanulók száma, napközi otthon) | 42 |
| Az osztály | 44 |
| Iskolai időszakok, szünetek | 44 |
| A tanulásról, a tanulók iskolán kívüli munkájáról | 46 |
| Kedvenc tantárgyak | 46 |
| Az iskolában tanult idegen nyelvek | 46 |
| Tanulás, továbbtanulás, vizsgák | 48 |
| Szakkörök | 50 |
| Politechnikai képzés, részvétel a termelőmunkában | 50 |
| A diákotthonban | 52 |
| Pályaválasztás | 52 |
| Ifjúsági mozgalom | 54 |
| Az otthonról, a családi körülményekről | 58 |
| A család, a nagyszülők, szülők és testvérek, a szülők foglalkozása | 58 |
| Testvérek | 60 |
| Lakás, kert | 60 |
| A lakóhelyről (városról, faluról) | 62 |
| Német városok és falvak | 62 |
| Mit tudnak a német gyermekek Magyarországról, Budapestről? | 66 |
| Visszaemlékezés a magyarországi utazásra | 68 |
| Magyar városok és falvak | 68 |
| Az időjárásról | 72 |
| A sportolásról és a különféle hasznos időtöltésről | 74 |
| Aktív sportolás | 74 |
| Sportesemények megtekintése | 76 |
| Zene és tánc | 78 |
| Olvasás | 78 |
| Rádió, mozi, televízió | 78 |
| Fényképezés | 80 |
| Galambtenyésztés | 80 |
| Összefoglalva: sport és szórakozás | 80 |
| Gyűjtés, csere, ajándékozás | 82 |
| Mit gyűjtesz, mit cserélsz? | 82 |
| Mit kérsz? | 84 |
| Mit küldesz? | 84 |
| Mit ígérsz, hogy küldeni fogsz? | 88 |
| Köszönet a küldeményért | 88 |
| Érdeklődés (Miről írjon a levélbarát?) | 90 |
| Remélem, hogy közelebbről is megismerkedünk | 90 |
| A magyar nyelv iránti érdeklődés | 90 |
| A levelezésről | 98 |
| Hogyan jutottál a címemhez? | 98 |
| Ki kivel levelez? | 98 |
| A levelezés kiterjesztése, levélcímek kérése | 100 |
| A levelezés nyelve: a német vagy orosz nyelv | 100 |
| A folyamatos levelezés témái | 102 |
| Fényképváltás | 102 |
| Mi újság van? | 104 |
| Felelet a levélbarát közléseire | 106 |
| Meghívás | 106 |
| A levél befejezése | 108 |
| Írj mielőbb! | 108 |
| Ünnepélyes szólások a levél végén | 108 |
| Most pedig zárom levelem | 108 |
| Jókívánságok, befejező üdvözlések | 110 |
| A hozzátartozók és ismerősök üdvözlése | 112 |
| A feladó címe | 114 |
| Címem a következő | 114 |
| Nyári cím | 116 |
| A cím megmagyarázása | 116 |
| Magyar tanulók válaszlevelei | 118 |
| Mintalevél | 118 |
| Minták a folyamatos levelezésre | 124 |
| Magyar tanulólány eredeti levele | 132 |