A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Nemzetközi Audiovizuális Konferencia 1970

Részletek a konferencia anyagából

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Eger
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 72 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Angol, német, orosz és francia nyelvű tartalomjegyzékkel.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Napjainkban egyre inkább tért hódít az a felismerés, hogy az iskola ma már nem képes a hagyományos eszközökkel megtanítani a rohamosan szaporodó ismereteket. A pedagógusoknak tehát olyan... Tovább

Előszó

Napjainkban egyre inkább tért hódít az a felismerés, hogy az iskola ma már nem képes a hagyományos eszközökkel megtanítani a rohamosan szaporodó ismereteket. A pedagógusoknak tehát olyan szövetségeseket kell keresniük, akikkel megosztják az oktatás-nevelés gondját, és akik akarnak és tudnak is segíteni az iskolának. Ezen túl azonban szükségük van olyan új technikai eszközökre is, amelyek növelik az oktatás hatékonyságát, megkönnyítik a tanítást és eredményesebbé tesik a tanulást.
A tömegkommunikációs eszközök jelentős helyet foglalnak el ismereteink gyarapításában, alkalmasak erre a feladatra. Számos hazai és külföldi tapasztalat mellett meggyőződhettünk erről az 1970. évi II. egri Nemzetközi Audiovizuális Konferencián is, amelynek előadásait és jelentősebb korreferátumait közre adjuk ebben a kötetben. Az 5 napos konferencián a gyakorló tanárok, a pedagógia elméleti szakemberei, valamint az Iskolatelevízió, Iskolarádió és az oktatófilm képviselői találkoztak egymással. Több előadás, korreferátum, hozzászólás hangzott el a leghatásosabb tömegkommunikációs eszközök: a televízi, rádió és a film pedagógiai szerepéről. az előadók és hozzászólók elsősorban azt a kérdést vizsgálták, hogyan lehet ezeket a technikai eszközöket eredményesebben felhasználni az iskolai oktató-nevelő munkában. Mennyiben segítik sokféle nevelési problémánk megoldását, az érzelmi és az értelmi nevelés javítását, az oktatás és a túlterhelés terén meglévő gondjaink enyhítését.
E konferenciától természetesen nem kérhető számon az audiovizuális eszközök összes didaktikai, metodikai problematikájának tisztázása és megoldása. Éppen ezért adjuk közre ezt a kötetet, hogy a pedagógia elméleti és gyakorlati művelőinek szélesebb köréében folytatódjék a polémia a technikai eszközök iskolai alkalmazásáról, lehetőségeinek sokoldalú feltárásáról. Vissza

Tartalom

Kovács Barna: Előszó 3
De. Lendvai Vilmos: Köszöntő 5
Szalóki Lambert: Megnyitó 7
Dr. Erdey-Grúz Tibor: A tudományos-technikai forradalom és a nevelés 10
Dr. Nagy Sándor: Modern technikai eszközök nevelés-módszertani kérdései 17
Dr. Kelemen László: Aktivitásra és szellemi önállóságra nevelés az Iskolatelevízió, az Iskolarádió és az oktatófilm segítségével 27
L. Presszman: A tanulók megismerő tevékenysége és aktivizálása audiovizuális eszközök segítségével 35
Kelemen Endre: Az Iskolatelevízió és a nevelés 43
Dr. Huszár Tiborné: Az Iskolarádió nevelési lehetőségei és funkciói 49
Bölcs István: Auditív információ és a megismerés 54
Buti Ernő: Az oktatófilm és a nevelés 57
Barcs Iván: A szakaszosan vetített filmek helye, szerepe az oktatásban 60
J. Guiroud: A nevelés világválsága és az új oktatási eszközök 62
Dr. Kiss Árpád: Zárszó 67-62
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Nemzetközi Audiovizuális Konferencia 1970 Nemzetközi Audiovizuális Konferencia 1970 Nemzetközi Audiovizuális Konferencia 1970

A gerinc vászonnal pótolt. A borító enyhén elszíneződött, foltos.

Állapot:
1.740 Ft
870 ,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
konyv