1.034.174

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neoavantgárd tendenciák a magyar fotóművészetben 1965-1984

Szerző
Lektor
Fotózta

Kiadó: Fotókultúra-Új Mandátum Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 425 oldal
Sorozatcím: Formabontók
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 24 cm
ISBN: 978-963-9609-70-9
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva. További fotósok a kötetben.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

33 szerző közel 400 képe szerepel kötetünkben. A szerzők fele olyan fotográfus, aki elutasította a hivatalos „fotóművészet" anakronisztikus, szépelgő esztétikáját, a másik fele pedig olyan képzőművész, aki a konceptualista művészetfelfogás jegyében fordult a fotóhoz. E művészek mindegyike új, hiteles és demokratikus kifejezési eszközt kereseti a maga számára, amit végül a megújított, a korszerű művészeti közlendők számára alkalmassá tett fotográfiában talált meg.
Az új fotós nyelv azonban nem késztermék volt, amit csak le kellett emelni a polcról. Kinek-kinek magának kellett összeállítania a sajátját a fotográfia hagyományos eszköztárából, vagy a hagyományos formákat provokatívan új tartalmakkal megtöltenie. Könyvemben ezt az izgalmas, a fotográfia formanyelvét újrafogalmazó folyamatot mutatom be, a 400 fotóműalkotás elemzésén keresztül.
A művek értelmezése során a mögöttük meghúzódó alkotói dilemmákat próbáltam fölfejteni. Ezek vezettek el végül a könyv gerincét kitevő... Tovább

Fülszöveg

33 szerző közel 400 képe szerepel kötetünkben. A szerzők fele olyan fotográfus, aki elutasította a hivatalos „fotóművészet" anakronisztikus, szépelgő esztétikáját, a másik fele pedig olyan képzőművész, aki a konceptualista művészetfelfogás jegyében fordult a fotóhoz. E művészek mindegyike új, hiteles és demokratikus kifejezési eszközt kereseti a maga számára, amit végül a megújított, a korszerű művészeti közlendők számára alkalmassá tett fotográfiában talált meg.
Az új fotós nyelv azonban nem késztermék volt, amit csak le kellett emelni a polcról. Kinek-kinek magának kellett összeállítania a sajátját a fotográfia hagyományos eszköztárából, vagy a hagyományos formákat provokatívan új tartalmakkal megtöltenie. Könyvemben ezt az izgalmas, a fotográfia formanyelvét újrafogalmazó folyamatot mutatom be, a 400 fotóműalkotás elemzésén keresztül.
A művek értelmezése során a mögöttük meghúzódó alkotói dilemmákat próbáltam fölfejteni. Ezek vezettek el végül a könyv gerincét kitevő képtípusokhoz, a gazdag képanyag rendszerezéséhez. Mivel jelentős alkotók fontos műveiről van szó, ezek nem pusztán arra példák, hogy hogyan lehel a fotográfiái kreatív módon használni, hanem e művek és alkotóik egyúttal újradefiniálták, sok esetben félretolták a fotográfia addigi műfaji kereteit is. Vissza

Tartalom

Előszó és köszönetnyilvánítás 7
I. BEVEZETÉS
A fotóművészet helyzete Nyugaton és Magyarországon 11
Elvi megfontolások 17
II. ELŐZMÉNYEK
Absztrakt fotó 25
New York, New York 71
Expresszív dokumentarizmus 79
III. A NEOAVANTGÁRD FOTÓ KÉPTÍPUSAI
Fotóakciók 95
Szekvenciák 109
Térkonstrukciók 137
Városvíziók 159
Fényrajzok 203
Önarcképkonceptek 231
Portrékonceptek 283
Megrendezett fotók 311
Képzőművészeti fotóhasználatok 329
IV. KITEKINTÉS
Autonóm riport 385
Madártávlatból 407
V. SEGÉDLETEK
Névmutató 415
Felhasznált irodalom 419
A kötetben használt rövidítések 425

Szilágyi Sándor

Szilágyi Sándor műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szilágyi Sándor könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv