1.034.939

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Népmívelés 1906. jul.-aug.

Havi folyóirat - I. évfolyam 7-8. szám

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
A jövő iskolái.
- A modern reformiskolák. -
A szellemi nevelést ez új iskolákban legjobban jellemzi a viszony a tanítványok és a nevelők között. Ez a viszony egészen más,... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
A jövő iskolái.
- A modern reformiskolák. -
A szellemi nevelést ez új iskolákban legjobban jellemzi a viszony a tanítványok és a nevelők között. Ez a viszony egészen más, mint a régi tanító iskolában. A tanár itt nem a tanítványok fölé rendelt parancsnok, hanem bizalmas barátja a növendékeknek. «Az iskola polgárai - mondja Frei, - kik közé a tanítók és tanulók tartoznak, úgy élnek együtt, mint idősebb és ifjabb barátok; a tanítványok a «korán méltányoltak» közé tartoznak, nevelőik nem mint uralkodni akarók állnak velük szemben, hanem mint őket szolgálni kivánók».
Az elv itt is az, a mi a testi nevelésnél, amely egyébként nincs is a szellemitől különválasztva: a természetes fejlődés előmozdítása. A tanulóknak bizonyos önállóságuk van. Az iskola azért van úgy szervezve, mintha állam volna, melynek minden tagja, tehát a tanítók is, polgára ennek az államnak. Reddie iskolája azonban nem a tanulók köztársasága, mint amilyenek a Wehrli-iskolák voltak, vagy amilyen most is némely amerikai iskola. A szervezet inkább olyan, mint az alkotmányos királyságé. Az állam feje az igazgató, miniszterei és hivatalnokai a tanárok és prefektusok, s népe a tanulók és alkalmazottak. Vissza

Tartalom

Közmivelődés.
Weszely Ödön : A jövő iskolái. (II.) 3
A kultuszvita a magyar képviselőházban 19
Kisdedóvás.
Elmaradottságunk a kisdedóvás terén. (Szigma) 24
Elemi népoktatás.
Sziklás Adolf: Népiskolai tanulók pályaválasztása 26
Továbbképző iskolák.
Ágotai Béla: Budapest továbbképző iskolái 34
Polgári iskolák.
Dániel Jenőné : Nyelvtanítás és csoportrendszer 38
Nőnevelés.
Glücklich Vilma: A koedukáció 42
Weszely Ödön : A koedukáció kérdése 45
Tanítóképzés.
A gyakorlati kiképzés fokozása. 52
Testi nevelés.
Bély Mihály : A lélegzés gyakorlása 59
Művészi képzés.
Buzogány Anna : Művészeti nevelés az iskolában 65
Györgyi Kálmán : Vezérfonal a modern rajzoktatáshoz 71
Zenetanítás.
Bárczy István : Az ének, mint nevelési eszköz 74
Nevelő kézimunka.
Ispánovits Sándor : A finn szlöjdtanítás 77
«Munka és játék» 73
Iskolai egészségügy.
Kabdebó Gyula: Mintaszerű iskolaépület 80
Az olaszországi iskolák állapota 83
Iskolai építkezés és fölszerelés.
Szabó Gyula: Németország legújabb iskola-épületei 89
Iskolakönyvek.
Ingyen-tankönyvek és ingyen-iskolaszerek 95
Iskolai könyvtárak és ifjusági irodalom.
Kormányjelentés az ifjusági könyvtárakról 98
Iskolai közigazgatás.
Az elfogadott új porosz iskolatörvény 100
Gyermekvédelem.
Tóth Kálmán (egri): A budapesti szegény iskolás gyermekek szünidei kitelepítéséről 110
Gyógypedagógia.
Klis Lajos: A siketnémák oktatása 114
Bardócz Pál: Sarbó Artur könyve a beszédről 122
Gyermektanulmányozás.
Eperjessy István : A népiskolába lépő gyermekek ismeretvilága 125
Pedagógia és lélektan.
Dr. Pekár Károly: Melyik a könyv nélkül való tanulás leggazdaságosabb módja? 136
Dr. Solymossy Sándor: írásbeli dolgozatok s a tanulók egyénisége 144
Az amerikai ifjuság önkormányzata 147
Népművészet.
Malonyay Dezső: A népművészetről 149
Népmívelési intézmények.
Az Erzsébet-Népakadémia három éve 164
Különfélék.
A gyermeknevelés Japánban 171
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv