| Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 244 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | |
| Megjegyzés: | 8. változatlan kiadás. Tankönyvi száma: J 2-501. |
| Bevezetés. Az elmélet és gyakorlat viszonyáról. (Maróti Andor) | 3 |
| A népművelés poltári elmélete (Maróti Andor) | 9 |
| A népművelés kialakulásának fő irányai | 13 |
| A felvilágosodás állásfoglalása a kultúra terjesztéséről | 13 |
| A felvilágosodás kritikája és a romantikus ellenhatás. A művelődés romantikus értelmezése | 18 |
| Az ujhumanista képzési eszme és az abszolút értékek pedagógiája | 23 |
| A pozitív-pragmatikus irány | 26 |
| A kultúrpedagógia | 31 |
| A polgári felnőttnevelés eszmei alapjai | 36 |
| A liberális elv érvényesülése | 36 |
| A liberális elv vallásos bírálata | 39 |
| Az állami irányítás liberális és egyházi megítéléséről | 42 |
| A tömeghatás és az eiltképzés dilemmája | 48 |
| A népszerűsítő népművelés | 48 |
| A népszerűsítés kritikája, s az intenzív irány jelentkezése | 50 |
| Az audio-vizuális eszközök pedagógiája | 53 |
| A művelődés szélsőséges individualizálása | 57 |
| A formális képzés | 61 |
| Az ismertek alkalmazásának igénye a modern polgári felnőttképzésben | 64 |
| A változásokhoz való alkalmazkodás és az eleven kultúra | 64 |
| A szakmai képzés a felnőttnevelés problematikájában | 68 |
| Az életsegély-elv | 70 |
| Szociális képzés | 73 |
| Állampolgári, politikai képzés | 76 |
| A szocialista népművelés pótlólagos és sajátos feladatai (Durkó Mátyás) | 81 |
| A célok és feladatok társadalmi meghatározottsága és egyéb befolyásoló tényezői | 83 |
| A szocialista népművelés célja | 86 |
| A szocialista népművelés pótlólagos művelő-nevelő feladatra | 89 |
| A szocialista népművelés sajátos feladatainak a rendszere | 97 |
| A szocialista-kommunista társadalom további fejlődéséből következő sajátos népművelési feladatok | 98 |
| Az egészséges, kulturált, szocialista életforma feltételeinek a megteremtéséből következő sajátos népművelési feladatok | 140 |
| A különböző életkori (gyermek-, ifjú-, felnőtt- és öregkori) sajátosságokból következő speciális népművelési feladatok | 173 |
| Tervszerűség a népművelésben (Maróti Andor) | 219 |
| A tervezés szükségessége és fő sajátosságai | 219 |
| Helyzetelemzés | 222 |
| A népművelés sajátos nevelési-didaktikai elveinek érvényesítése | 228 |
| A nevelési célok és a programterv adekvátsága | 235 |