kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Planétás Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 118 oldal |
| Sorozatcím: | Jelenlévő múlt |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-9014-92-3 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal és ábrákkal illusztrálva. |
| Bevezetés | 7 |
| Ugrós | 11 |
| Lépések | 11 |
| Gördüléssel végzett lábfőrészváltás | 12 |
| Csusszantás | 14 |
| A tanultak beépítése táncmotívumokba | 16 |
| A féltalpról talpra gördülés és az ejtés | 16 |
| Ugrás | 18 |
| Az ugrós motívumokhoz kapcsolódó mozgásritmikai gyakorlatok | 20 |
| A ritmusfelezés | 20 |
| A mozdulatok ritmikai helymeghatározása | 23 |
| A kar és a láb mozgásának függetlenítése | 26 |
| Titi tá ritmusú cifra lépéshez fordított ritmusú, tá titi taps hozzáadása | 27 |
| A kar és a láb egyidejű mozdulatainak összefüggése | 28 |
| A hangsúlyok megjelenése az ugrós táncmotívumon belül | 32 |
| Az ugrós tánclépés dinamikai hangsúlyozása | 32 |
| Játéklehetőség | 33 |
| Az oktatás egyes pedagógiai és didaktikai szempontjai | 34 |
| A körformában való tánctanítás jelentősége | 34 |
| A csoportos és személyes gyakoroltatás | 36 |
| A néptánc alapú táncalkotás egyes dinamikai-esztétikai szempontjai | 37 |
| Improvizációs lehetőségek az ugrós táncon belül | 38 |
| Térformák, karhelyzetek, fogásmódok | 42 |
| A haladási irányok és a motívumok kapcsolata | 47 |
| Lakócsa táncai | 49 |
| Néhány gondolat a településről és táncainak csoportjairól | 49 |
| Drmes | 50 |
| Ritmikai alapok | 50 |
| A rezgés | 55 |
| A rezgő bokázók elékészítő gyakorlatai | 60 |
| Drmes motívumok | 62 |
| A drmes tanításának egyes pedagógiai szempontjai | 65 |
| Krisanje | 65 |
| Játékos iránygyakorlatok | 66 |
| Krizanje motívumok | 68 |
| A krizanje tanításának egyes pedagógiai szempontjai | 69 |
| Kóló | 70 |
| Kóló motívumok | 74 |
| A tanult kóló motívumok gyakorlati alkalmazása | 77 |
| Csizmaverős | 77 |
| Csizmaverős motívumok | 83 |
| A csizmaverős felépítése és motívumainak illesztése | 83 |
| A táncrend felépítése | 91 |
| Kalotaszegi csárdás alapmotívumok | 92 |
| A kalotaszegi csárdás fő jellemzői | 94 |
| A kalotaszegi csárdás pihenő lépése | 95 |
| A fönthangsúly és a rugózás | 96 |
| A félsúlyos zárás | 98 |
| A köríven való párban táncolás | 102 |
| A vezető-lendítő erő | 102 |
| Váltás egy irányba haladásból irányváltásos páros forgóba és a visszaváltás | 102 |
| A pihenő motívumok jellemző díszítő elemei | 102 |
| A tanult motívumok alkalmazásának további pedagógiai szempontjai | 108 |
| A kalotaszegi csárdás páros forgó motívumai | 108 |
| A forgás alapmotívuma és a váltás ritmikai elhelyezése | 109 |
| A pár összefogódzása, a tartás és az ellenerő | 110 |
| A forgó motívumok változatai | 112 |
| A "karalatt" forgatás | 114 |
| A valódi vezető erő létrehozása | 115 |
| A "karalatt" egy egész forgatás gyakorlása | 116 |
| A "karalatt" több egész forgatás gyakorlása | 117 |
| A "karalatt" forgatás mennyiségi különbségérzet kialakítása | 117 |
| Zárszó | 119 |
| Javasolt irodalom | 120 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.